obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Intrainsnelheid
rrozema

Quote

john43 schreef:
mijn download snelheid was eerst 15600mbps nou nog maar 12600mbps
Ik heb eens rondgekeken en ben dus ook vertrokken Weg van orange!
kijk hier maar eens ...je moet wat he!
http://portal.tiscali.nl/producten/adsl/adslt20plustelefonie.html

diit lijkt me wel iets ...iemand ervaringen met deze providor?


Ik ben dat #$%^met orange zat ....achteraf ,was het maar wanadoo gebleven hier had ik nooit problemen mee een stabiele tel en internet verbinding en altijd 15600 mbps snelheid nooit klachten over gehad ...nou is het een grote puinhoop!!!Sad


Geen ervaring, maar wel even je link gevolgd. Klik eens op 'meer info' achter de internetsnelheden? Daar staat deze tekst:

Quote

ADSL-snelheden

De genoemde snelheden zijn theoretisch haalbare snelheden. De maximale down- en uploadsnelheden liggen in de praktijk vaak lager, omdat deze afhankelijk zijn van externe factoren als de 'drukte' op internet, de kwaliteit van je modem en de afstand tussen je adres en de wijkcentrale. Eventuele vertraging is dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. De genoemde snelheid dient slechts ter indicatie. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Precies hetzelfde als bij Orange. Cool

'verhuizen kost bedstro', zegt mijn vader altijd. In dit geval past het denk ik ook, let op dat je niet te veel geld kwijt raakt aan het steeds wisselen van provider. Het duurt lang voordat je dat weer terug verdiend hebt...
 
Goodfella
Sinds ik thuis ben van mn werk (18.30) komt mn download snelheid hier niet hoger dan 100kbs... zat ik een dikke maand terug nog zo rond de 700kbs met mn adsl basic, na overstap op family daalde dit naar 450kbs... wist van te voren dat in t gat waar ik nu woon geen hogere snelheden dan 4mb mogelijk waren maar sinds een paar dagen kom ik niet eens meer boven de 100kbs uit Sad

Als iemand weet hoe ik zsm en zo goedkoop mogelijk v dit abo af kan please tell me!!! Zit er contractueel nog bijna een jaar aan vast, ga okt dit jaar verhuizen maar helaas naar een adres waar orange ook deze dienst aanbied en volgens mij zou ik dan weer aan een nieuw jaar vastzitten?? Ga dan ook nog eens nog verder vd centrale wonen dus beter zal t er zeker niet op worden...

Ik wil zsm van deze oplichters af!!!!!!!!!!!!!
Gewijzigd door Goodfella op 12 juni 2007, 22:30
 
Tiger

Quote

Goodfella schreef:
Sinds ik thuis ben van mn werk (18.30) komt mn download snelheid hier niet hoger dan 100kbs... zat ik een dikke maand terug nog zo rond de 700kbs met mn adsl basic, na overstap op family daalde dit naar 450kbs... wist van te voren dat in t gat waar ik nu woon geen hogere snelheden dan 4mb mogelijk waren maar sinds een paar dagen kom ik niet eens meer boven de 100kbs uit Sad

Als iemand weet hoe ik zsm en zo goedkoop mogelijk v dit abo af kan please tell me!!! Zit er contractueel nog bijna een jaar aan vast, ga okt dit jaar verhuizen maar helaas naar een adres waar orange ook deze dienst aanbied en volgens mij zou ik dan weer aan een nieuw jaar vastzitten?? Ga dan ook nog eens nog verder vd centrale wonen dus beter zal t er zeker niet op worden...

Ik wil zsm van deze oplichters af!!!!!!!!!!!!!


Quote

Richard schreef op 24-05 :

Een maand of anderhalf geleden heeft Orange besloten de DSLAM's in de centrale's aan te passen "om te zorgen dat de verbindingen beter en stabieler zijn, doch dit kan veroorzaken dat de snelheid iets minder wordt". Nou dat "iets" is dus behoorlijk wat.


Dit is ook de periode geweest waar dit fenomeen de kop heeft opgestoken en de reden dat ik deze THREAD opgestart heb.
In het verleden (vorig jaar) kon je op je postcode checken welke downloadsnelheid je kon verwachten de check gaf dan aan een waarde tussen de minimale en maximale mb's die je kon verwachten op je postcode en als dat hoopgevend was sloot je een contract af.
Ik heb net de check uitgevoerd uiteraard met het huisnummer naast mij en dan geeft de check op de indicatiebalk (want hij geeft nu geen mb's meer aan) 1 streepje onder het maximale aan.
Dit betekent dat de check die je kan doen onbetrouwbaar is waardoor je door Orange op het verkeerde been wordt gezet want die snelheid krijg je gegarandeerd niet waardoor dan ook weer de grote ontevredenheid volgt.
Ik zou dan ook tegen ieder zeggen die nog niet bij Orange is BEZINT EER GIJ BEGINT.

groeten Tiger
 
Richard
De check is ook onbetrouwbaar en ik heb nog iets vaags ontdekt. De buren 3 huizen verderop hebben ook Orange gekregen en raad eens?
Die trainen dus wel nog in op de snelheid waarop ik ook altijd intrainde met mijn Livebox.
Het zou me niets verbazen als er een jaar voorbij is dat zij ook opeens een stuk lager liggen of bij de volgende firmware upgrade.

Greetings, Richard.
 
yokingy
Ik lees alleen maar klachten over een snelheid boven de 10MB
vgl opgave zit ik 3km van de centrale en met moeite haalde in 9MB nu kom ik niet verder dan 7.
Ja niet resetten maar helaas de livebox hangt regelmatig dus ik moet wel.
Hd een 10MB bij speedXS maar was wel sneller en stabieler dan ORANGE.
Nog een paar maanden en dan maar weer een andere opzoeken.ShockShock
 
jac
Ik had beloofd ook te gaan klagen over de veelbesproken snelheidsverlaging.
Inmiddels ben ik echter verhuisd en zit ies verder van de ADSL centrale af en heb sinds 8 juni j.l. 12192 Kb downlaod (intrainsnelheid).
Dit zou ongeveer moeten kloppen met de schatting die Orange op de website zelf opgeeft (8-15 Megabytes), geen reden voor een klacht dus, in mijn geval dan

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben de vele gebruikers die duidelijk veel minder snelheid hebben WEL een sterk punt tegenover hun provider .
Namelijk omdat zij veel minder snelheid hebben dan wat volgens de site van Orange de beschikbare snelheid zou zijn. (Daarom hebben zij immers voor Orange gekozen).
Naar mijn mening kan Orange zich er niet makkelijk vanaf maken met een verklaring dat 4 Mb wel genoeg is omdat zij via de site duidelijk anders voorlicht.

Groet, Jaco.
 
murdock
Mijn snelheid is ook terug gelopen met mijn oude livebox had ik 16000, deze livebox is toen kapot gegaan. heb toen nieuwe gehad die trainde in op 13500 en na paar keer herstarten is het nu 11900 vind dat wel een erg verschil... kunnen we hier met zijn alle niet wat aan doen ofzo.... lees nu al van veel meer mensen dat snelheid omlaag is. Was altijd zo positief over wanadoo en in begin ook over orange nooit problemen, maar dit vind ik toch wel slecht.Angry
 
Richard
Vaak ligt het echt aan wat ze doen op de lijn, zoals dat gepruts met die DSLAM's. Kleinere providers geven vaak ook betere service.
Ik heb zelf bijv. Tweakdsl gehad, ondertussen ook al uitgegroeid tot een grotere speler, met eigen newsserver.
De prijs is dan wel hoger dan prijsvechters als Tiscali of Orange of Tele2, maar kwalitatief is er niks te makken.
En ze hebben ook nog een helpdesk met verstand van zaken.
Maar oke, het abonnementsgeld ligt dan ook wel hoger, maar nog altijd goedkoper dan bijv. bij xs4all.

Doch dat is wat ik al vaker geroepen heb. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Je kunt simpelweg niet verwachten dat je voor 20 euro het snelste internet hebt wat er bestaat, 100% uptime en ook nog een kwalitatief hoogwaardige helpdesk. Dat is gewoon geen haalbare zaak.
Wel kan de service beter zijn en sinds Wanadoo naar Orange is overgegaan is het serviceniveau alleen maar gezakt.
Greetings, Richard.
 
meelmark
ik heb sinds gisteren Orange Family (ADSL only).

Eerst de oude speedtouch 510 erop laten draaien:

Verbinding van 6Mbit .... maar: download was maximaal 450 Kbyte p/s !

Dus net de livebox even erbij gepakt, aangesloten. Stats van het modem:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14224 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 175
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0


Met bovenstaande waarden haal ik maximaal met bbned download test 780 Kbyte p/s.

Kan iemand verklaren aan de hand van bovenstaande waarden waar alle signaalverlies door wordt veroorzaak?
Gewijzigd door op 31 juli 2007, 20:11
 
meelmark
hmm, ik heb alles bekeken, en met downloaden bij nieuwsgroepen ga ik met 1200/1300 Kbyte. Ligt zeker aan de beperking van het aantal connecties dat je hebt met browser.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Intrainsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Intrainsnelheid daalt drastisch Snelheid : 4 01 apr 2008
Advertentie