obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
PC ethernet en nu graag Laptop draadloos
pterol
Nou, daar zijn we weer....Frown

unmanaged werkt niet. hangt wederom

DNS server staat niet op de setup pagina en kan ook niet vinden. Zie afbeelding 4.

Hij blijft vastlopen als ik een static ip adress gebruik (zie afbeelding 5)

Er zit wel een standaard versatelverbinding in, ik weet niet of dat iets uitmaakt. Ik kan er niet vreemds aan ontdekken. zie afbeelding 6

afb 7 scan van advanced menu
afb 8 scan van wireless menu

kan LAN clients (zie afbeelding 9) er iets mee te maken hebben?

Als je verder nog iets nodig hebt...let me know.

Thx
Paulus
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pterol
afbeelding 5
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pterol
afbeelding 6
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pterol
afbeelding 7
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pterol
8
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pterol
laatste 9
pterol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
rrozema
Kun je dat ding ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Ik krijg steeds meer het idee dat er van alles aangezet is en dat dat nu tegen je werkt.

Beperk je eerst eens tot de 'setup' schermen, de 'advanced' schermen hebben we volgens mij nog niet nodig. Je springt nu een beetje te veel van de hak op de tak.

Het helpt ook niet erg dat er geen normale gebruiksaanwijzing te downloaden is. Vooral niet als ze er zo veel instelmogelijkheden in gestopt hebben.
 
pterol
Ik heb geprobeerd om de hem te reseten naar de fabriek instellingen, maar wederom blijft hij dan hangen. Een reset via de achterkant, 5 sec inhouden, werkt wel, maar haalt ook niet uit.

Er stond al een standaard connection van Versatel in. Toen de reset niet werkte, heb ik de connectie weggegooid, ook dit heeft geen resultaat.

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

Overigens stel ik je hulp zeer op prijs.

Ik denk dat het een klein Kl#$te dingetje is, wat we over het hoofd zien.

Paul
 
rrozema
Ik denk dat je gelijk hebt, over dat kleine dingetje. Dus we gaan gewoon door.

Wat bedoel je precies met 'blijven hangen'? Als je bedoelt dat je geen reactie van het modem meer krijgt in je browser, dat kan normaal zijn. Je hebt namelijk het adres van de router veranderd, dus moet je vanaf het moment dat die wijziging actief is het nieuwe adres gebruiken. Als je bedoelt dat er geen lampjes meer knipperen of zo, dan is het foute boel.

De pagina 'LAN isolation' onder 'Advanced' wat staat daar op? Ethernet en WLAN mogen namelijk niet van elkaar geisoleerd zijn voor onze toepassing.

Kun je je router weer dusdanig instellen dat de LAN kant een adres 192.168.1.3 heeft en de dhcp uit? Sluit dan weer de kabel tussen je livebox en de router aan. en sluit vervolgens een kabel aan tussen een andere LAN poort en je pc. Restart dan je pc. Kun je nu het internet op met die pc? Laat even weten wat het resultaat is, dan kunnen we aan de hand van dat resultaat verder zoeken.
 
pterol
Tinka,

Ik wil optie A gebruiken, maar dat lukt dus niet.

De oplossing die jij aandraagt werkt dus niet bij mij. Wanneer ik het IP adres wil wijzigen in 192.168.1.3 dan blijft hij bij mij hangen.

Ik zal zo even de oplossing die rrozema heeft voorgedragen proberen.

Paul
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PC ethernet en nu graag Laptop draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Vraag over laptop Algemeen : 7 04 sep 2014
Advertentie