obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Wat moet ik doen om mijn Livebox te updaten?
hevi
Dat heb je ook niet. Je kunt besluiten om zelf de stekker er uit te halen en de firmware update te laten lopen, anders doet Wanadoo dat binnen pakweg 10 dagen voor je.

Ik kan me goed voorstellen dat Wanadoo gebruikers geen vrije keuze geeft bij het installeren van updates. Het zou een zeer onoverzichtelijke boel worden als de configuratie per gebruiker verschillend zou zijn. Bovendien huur je de Livebox en is dat ding niet je eigendom.
Gewijzigd door hevi op 16 mei 2006, 10:50
 
hevi

Quote

Richard schreef:
Het is zwakke hardware als je nog niet eens je computers 24/7 kunt laten aanstaan als er een firmware update plaats vind.
Als het goed is, zou gewoon je verbinding wegvallen, firmware update plaatsvinden en daarna je verbinding weer terugkomen.
Ik heb bijv. een webserver en enkele mailservers draaien thuis, dus die servers ga ik echt niet uit zetten.
Eerlijk gezegd maak ik me er niet zoveel zorgen over. Mocht het wel mis gaan, dan hebben ze ons dus een prul in de handen gestopt.Smile


Ik ken maar heel weinig spullen die aan blijven staan tijdens firmware updates. Bij mijn weten staat in zo ongeveer alle beschrijvingen bij firmware - en updates - dat er ten minste gereboot moet worden
 
Richard

Quote

Ik ken maar heel weinig spullen die aan blijven staan tijdens firmware updates

Ik heb net de omgedraaide ervaring. Update de firmware maar eens van je DVD-schrijver, dan ga je ook niet je pc uitschakelen.Smile
Wel pas na de firmware rebooten, maar dat komt dan omdat de dvdschrijver een intern apparaat is.

Een adslmodem is een extern apparaat, ik ken geen enkel adslmodem op dit moment, waarbij het nodig zou zijn aangesloten apparaten uit te schakelen.
Dat ken ik ook niet van andere apparaten. Wat jij bedoeld zijn interne apparaten, zoals bijv. een dvdschrijver.
Maar pak bijv. een firmware update van een losse dvdbrander, dan hoef je ook niet je TV uit te schakelen of te resetten na de firware update, dus ik ben benieuwd naar enkele voorbeelden als je die hebt.Smile
Maar dan dus wel van externe apparaten.
Greetings, Richard.
 
hevi
Als wij een router, gateway firewall en noem maar op updaten laten we altijd de machines aan beide kanten weten wat we doen, aangezien er interferentie is.
Dat leidt dan heel vaak tot reboots, ook van mailservers bijvoorbeeld.


Bij onderhoud gaat de router en noem maar op dan vrijwel altijd enige tijd uit de lucht. ik heb nog nooit een BIOS geflashed zonder daarbij alle connecties met het onderhavige apparaat te resetten.




Als ik de firmware van mijn DVD update laat ik de DVD speler op dat moment ook geen schijfje draaien.
 
trapm
Ik ben er niet op tegen om het apparaat even uit te zetten.
Ik heb NOG geen wanadoolijn. Mijn info vergaar ik slechts hier en in de handleiding.
Ik zou gewoon heel graag, via email oid, een notificatie krijgen, dan kan ik, als ik bijv naar de tv zit te kijken ZELF besluiten dat dßt het moment is om de update uit te voeren.
Als het nu al zo werkt..prima, maar iets door mn strot geduwd krijgen en dan mn modem uit MOETEN zetten op een mij niet conveni?rend moment heb ik een hekel aan.
 
Valmont
Zulke wensen begrijp ik best maar dan denk ik dat klanten dit aan moeten geven op de site middels mails.

Wellicht dat firmware aangepast kan worden zodat er een keuzemogelijkheid bij komt. Ik weet het niet. Probeer het.
 
Wanabo
Er is een topic waarin betatester Suug oproept suggesties te doen naar het Wanadoo livebox team!

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=16#post_546
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:17
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Funny2k

Quote

Amateur schreef:
Hallo allemaal.

Ik heb even 2 vragen.

1) Sinds een week ongeveer valt steeds de Wanadoo Internet verbinding weg als ik op de pc werk. Mijn Apple iBook heeft er overigens geen last van.
Ik moet de PC dan herstarten en de verbinding is dan weer herstelt voor een x aantal minuten. Weet iemand wat er gaande is?

2) Ik gebruik nu Wanadoo ADSL Direct (met zo'n witte kast). Ik las iets over firmware updates? Zijn die er ook voor mijn kastje.. en hoe moet ik die installeren? Bij de kast de stekker er voor 1 minuutje uittrekken.. Of ergens downloaden? Even terzijde, ik gaat wel over naar Wanadoo Family.. 20 MB.. *juicht*

Gr, Amateur. Cool


1) Waarschijnlijk zit er toch iets niet goed met jou PC. Aangezien jou iBook geen problemen heeft met dezelfde internetverbinding.
mogelijkheden:
* Spyware
* Virus
* Firewall die niet goed functioneerd
* slechte netwerk kabel

2) Wat voor een "witte kast" bedoel je? zo'n livebox? Die worden automatisch geupdate iedere 10 dagen of je kan gewoon even de stekker uit trekken, minuutje wachten en dan weer in steken. De Livebox zou dan moeten gaan updaten
 
steveno
livebox is net 5 min geleden automatisch geupdate naar versie 3202WNLB_222034 mocht eens tijd worden pffff
 
Richard
Naar 034? Nou dan hoef je niet bepaald blij te zijn, want we zitten inmiddels alweer een versie verder...
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat moet ik doen om mijn Livebox te updaten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie