obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen onderwerp
rrozema
Het is een bug omdat je een port forward hebt ingesteld en deze wordt niet gehonoreerd voor verkeer dat vanaf de interne poort binnenkomt. Er staat nergens in de RFC's dat er een uitzondering gemaakt dient te worden voor verkeer dat van de interne poort komt. M.a.w. ze zijn het gewoon vergeten toen ze de livebox configureerden.

Ik ben nog steeds van mening dat het -met de huidige livebox- wel moet kunnen maar dat de livebox gewoon in de verkeerde configuratie wordt uitgeleverd.
 
Lizard
Het is niet echt een bug, eerder missende functionaliteit.

De livebox ondersteunt geen NAT loopback.

Dit wordt lang niet door alle routers ondersteund.
 
Richard

Quote

Het is een bug omdat je een port forward hebt ingesteld en deze wordt niet gehonoreerd voor verkeer dat vanaf de interne poort binnenkomt.

Geen bug dus. Forwarding is origineel bedoeld voor verkeer wat van buitenaf komt te regelen. Dus ook vanaf de WAN poort naar binnen.
Of anderszins van binnen naar buiten en terug, maar dan voor aanvragen (stated-related).
De NAT is een extra funktionaliteit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Router
Nat loopback is daar later bijgekomen, dus geen sprake van een bug.

Nat loopback is derhalve een funktionaliteit, er zijn zat oudere modellen routers waarin deze funktie niet voorhanden is gewoonweg omdat een router hier in principe niet voor bedoeld is.
Men ziet deze extra funktionaliteit dan ook bij consumentenrouters volgens wikipedia.

Een bug is een fout in de software (of soms hardware) die er per ongeluk danwel door een programmeringsfout in geslopen is.

Het niet aanwezig zijn van nat-loopback is echter wel een gemis, net als het afwezig zijn van de uPnP funktie. Beiden hadden er, gezien de firmware updates die we tot nu toe gehad hebben, al lang in gezet kunnen zijn. Een gemiste kans van Wanadoo/Orange.
Gewijzigd door Richard op 05 september 2007, 02:14
Greetings, Richard.
 
rrozema
Je begrijpt het niet. Er staat nergens dat Port Forwards alleen maar voor verkeer van buiten naar binnen bedoeld zijn. Er staat ook niet dat ze wel voor verkeer van binnen naar buiten zouden moeten gelden; er staat gewoon helemaal niets over in de definities. M.a.w. er zou geen verschil moeten zijn tussen verkeer dat van buiten of van binnen komt. Er is echter wel verschil en dus is dat een bug.
 
Richard
Ik begrijp het wel hoor. Maar jij begrijpt ons niet vermoed ik.Smile

Je moet niet kijken naar wat er staat maar naar het principe van de router en waar het voor bedoeld is.
NAT is geen standaard "router" iets, maar iets extra's.
Maarja we zullen het hierover wel niet eens worden. Ik kan me trouwens nog oude Speedtouch prullen herinneren die het ook niet in hadden.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen onderwerp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie