obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Top 5 van meeste domme (helpdesk) opmerkingen...
guus
Whaha spatieman, einde van deze bericht XD
 
Richard
Deze heb ik bij @Slome meegemaakt:

Ik: Meneer, ik kan geen site bezoeken, wel pingen en op ip bezoeken, dus ik heb het idee dat uw DNS server er uit ligt danwel een probleem heeft.

HD: Ja dat kan, onze mailserver heeft een storing dus u kan momenteel even geen mails versturen.

?!PfffffFrown
Greetings, Richard.
 
Richard

Quote

met minstens zulke domme vragen!

Nee hoor, want domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden, althans in mijn optiek.
Maar misschien dat het toch eens leuk is om een topic "domme vragen aan de helpdesk" te maken, kunnen die mensen ook eens lachen.Smile
Alleen moet je dan wel bij een HD werken of gewerkt hebben om die vragen te kennen. Ik heb er anderhalf jaar lang gewerkt en ben nog niet 1 domme vraag tegen gekomen, alleen vragen die uitlegbaar zijn waarom ze gesteld worden. Niet iedereen heeft overal verstand van en sommigen verwachten een bepaalde werking die anderen niet verwachten.

Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook heel wat vragen binnenkomen die met een beetje eenvoudig nadenken of lezen ook door de mensen zelf op te lossen zijn.
Greetings, Richard.
 
Meleon

Quote

ambunurs schreef:
Breng de livebox dichter bij de PC .
Vervang alle kabels regelmatig

dit probeerden ze mij wijs te maken en dan nog vragen of ik tevreden ben met het antwoord

ambunursShock


Óf de helpdesk-agent legt het niet goed uit, óf jij krijgt de instructie niet goed mee... de Livebox moet juist richting het ISRA-punt (hoofdaansluiting van KPN, meestal in de meterkast)... als je verder dan 1,5m vanaf dat punt de Livebox aangesloten hebt dan is dat niet goed en is het bijna gegarandeerd (uitzonderingen daargelaten) dat het ooit gaat storen. Dus een terechte opmerking van de helpdesk als je het anders aangesloten hebt. Wil niet zeggen natuurlijk dat ze je dan niet verder moeten helpen, ik ben het met je eens dat ze zich niet zo vast moeten bijten aan dat script.
 
spatieman

Quote

deebee schreef:
Maar geef eens eerlijk toe, gebruik je wel verse kabels ?


eerder groene kabels.
is goed voor mileu
 
Zapp

Quote

Richard schreef:
Nee hoor, want domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden, althans in mijn optiek.
Maar misschien dat het toch eens leuk is om een topic "domme vragen aan de helpdesk" te maken, kunnen die mensen ook eens lachen.Smile
Alleen moet je dan wel bij een HD werken of gewerkt hebben om die vragen te kennen. Ik heb er anderhalf jaar lang gewerkt en ben nog niet 1 domme vraag tegen gekomen, alleen vragen die uitlegbaar zijn waarom ze gesteld worden. Niet iedereen heeft overal verstand van en sommigen verwachten een bepaalde werking die anderen niet verwachten.

Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook heel wat vragen binnenkomen die met een beetje eenvoudig nadenken of lezen ook door de mensen zelf op te lossen zijn.


Ja, begin maar eens met: 'mijn livebox stinkt, wat kan ik daar aan doen?'
 
Tafelpoot
Iemand interresse in de locatie van de helpdesk..? Dan kun je ze een keer zelf opzoeken.

Heb jammer genoeg ook orange... ;(
 
mikeltje
belde een keer of 2 met orange over een firmware update voor de leefdoos waardoor ik 4Mbit kwijt geraakt ben (nog steeds overigens), 20Mbit terug naar 15Mbit en een beetje


ik = hallo, ik bel door een recente update van de leefdoos waardoor ik 4Mbit kwijt geraakt ben.

helpdesk = Meneer dat valt binne de norm.

ik = O.o


*op dat moment kon ik niks zinnigs meer bedenken, dacht meteen aan een wereld dominatie door halve spullen te verkopen voor de volledige prijs*
 
Richard

Quote

Ja, begin maar eens met: 'mijn livebox stinkt, wat kan ik daar aan doen?

Is niet per definitie een domme vraag, ik vond hem ook niet lekker ruiken die plastic nieuwreuk. Maar daar kun je wel leuke antwoorden op geven zoals "voorzichtig poetsen met een niet al te vochtig doekje met zeep" of "er zo'n geurvretertje naast leggen".
Wil je zeggen dat er echt iemand die vraag gesteld heeft op de helpdesk?
Maarja oke, mijn comment was dan ook in de normale gang van zaken, halve zolen heb je altijd wel erbij.

@Mikeltje: die 4 mbit ben je niet kwijt geraakt door de firmware update maar door gepruts van orange aan de DSLAM's in de centrale, vlak na de firmware update. Ik ging terug van 19.2 naar 17.7.
Doch je stelling gaat me wat te ver, het contract is "tot 20 mbit", er is nergens gegarandeert dat je ook die snelheid krijgt en er staat ook te lezen dat het afhankelijk is van een aantal factoren.
Mensen staren zich blind op die 20mbit.
Maar het was wel een onzinargument van Orange wat ze gebruikt hebben om aan die DSLAM's te prutsen, zogenaamd om de stabiliteit te verbeteren, terwijl het gewoon stabiel was. Ze hebben het gewoon gedaan om meer man te kunnen aansluiten.

Maarja, daar kan de helpdesk verder niks aan doen, is orange beleid.

Greetings, Richard.
 
TCP_IP
tja ach zon helpdeskmedewerker kan wel een mooi antwoord verzinnen om je blij te maken, maar komt er toch op neer dat het een week nog kan durenPfft
en dreigen tja, denk niet dat het het gewenste effect heeft dat het sneller gaat
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Top 5 van meeste domme (helpdesk) opmerkingen...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Een keertje ook positief nieuws over de helpdesk! Helpdesk : 1 17 jan 2014
09009515 verkeerde helpdesk Helpdesk : 2 04 okt 2013
Online helpdesk via e-mail bereiken Frequently Asked Questions : 11 19 dec 2012
Helpdesk.... ik word gek!! Livebox meer apparaten aansluiten : 6 28 okt 2010
Advertentie