obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
WAN minpoort of direct parallel
Richard
De keus zonder cd is beter.
Redenen:
1.) Zoals je ziet werkt dit niet altijd even goed
2.) Je hebt het niet nodig, dus overbodig werk
3.) De cd zorgt voor "branding", d.w.z. je krijgt bijv. in je IE te staan "verzorgt door Orange" of iets in die geest.

De keuzes worden volgens mij bepaald door de hardware die de cd op je pc vindt. Misschien zit er nog een ingebouwd telefoonmodem in de pc ofzo.

Greetings, Richard.
 
noke wan
Het gaat erop lijken dat het mysterie van het “spookvenster” niet opgelost gaat worden….. Zoals gezegd, internet werkt prima dus er is geen man overboord. Vervelend is het wel als je door de “helpdesk” niet bepaald serieus genomen wordt: men verdenkt mij ervan de installatie te hebben uitgevoerd met een cd van Queen in mijn laadje… Dit antwoord ontving ik gisteren:

Quote

GeachteXXXXX,

U bent dan of met een verkeerde CD bezig of u heeft in het menu een
verkeerde afslag genomen, want deze vragen horen bij het installeren van
een inbelverbinding.
Bij gebruik van 1 pc met ethernetkabel aan de livebox hoeft er geen
software te worden geinstalleerd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.


Ook een ‘verkeerde afslag’ is onwaarschijnlijk. Heb het boekje er nog eens bijgenomen en nogmaals exact de stappen gecontroleerd. Bij installatie m.b.v. de ethernetkabel kom ik via hoofdstuk 4.1 bij 4.3 en vervolgens bij 4.4 terecht. En wat lezen we daar?

“Wat moet er gebeuren?
Om de livebox te gebruiken moet u de Livebox installeren op uw computer”


En even verder, onder stap3:
“Plaats de cd rom in het cd romstation van uw computer”

Dat lijkt verdacht veel op de installatie van software, of ben ik nou gek?
Maar goed, ik heb jullie al genoeg lastig gevallen met dit kleine probleempje. Ik ga de boel eens opnieuw installeren zonder de cd.
Hartelijk dank voor de hulp allemaal!
 
Richard
Ja LoL, beetje standaard antwoord van de helpdesk, oftewel user-error, ze gaan er dus van uit dat de gebruiker iets fout doet.
Da's vrij "normaal".

Quote

of ben ik nou gek?

Dat weet ik niet, ben geen psychiater.Grin

Graag gedaan en veel plezier verder!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WAN minpoort of direct parallel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco 887W op Direct-ADSL van KPN Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 mrt 2011
[ADSL Direct] Storing BBNed klanten Storing : 6 13 jul 2006
Advertentie