obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Word knettergek van de LB wie helpt
marina63
Nou ethernetkartje gekocht vanmorgen
Pc losgehaald, kaartje erin.
Pc opgestart en nu herkend ie het kaartje dus niet.
Snik snik
Als ik de cd-rom erin doe die erbij geleverd is en klik op instal. dan krijg ik een zwart schermpje.
En daaroverheen weer een schermpje met de volgende mededeling:

F:\RSET8139.EXE
C:\PROGRA~1\Symantec\S32EVNT1.DLL. De DLL-initialisatie van een installeerbaar virtueel stuurprogramma is mislukt. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Nou dat weer.
Maar we geven niet op.

Ga nu eerst maar ff een bammetje eten en dan zie ik wel weer.

Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63
Heb ik uiteraard ook geprobeert.
Ik had symantec erop maar die heb ik voor 3 maand terug al van me pc gehaald. Die werkt dus niet meer.
Als ik boven staand bericht krijg en ik klik op negeren krijg ik het volgende

F:\RSET8139.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEEM32\AUTOEXE.NT. Het systeemnestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Vind ik vreemd volgens de winkel past ie en werkt ie op elke versie van windows.
Ik heb zelf windows xp home edition

pffffffffffffffff t is wat



Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
rrozema
Blijkbaar heb je symantec niet volledig van je pc gehaald en heb je daar nu last van. En nu is natuurlijk je volgende vraag: hoe haal ik dat weg? Ik kan wel wat gokken, maar ik ben er zelf niet mee bekend, dus zo op afstand is die vraag helemaal onmogelijk voor mij om te beantwoorden.

Als eerste gokje: Je kan eens kijken of je tussen je services nog iets ziet staan met 'symantec' in de naam wat je kunt stoppen. Maar kijk wel uit. Stop je de verkeerde services, dan doet je pc het mogelijk (deels) niet meer. je services open je door 'start' -> 'uitvoeren' en dan 'services.msc' invoeren en op 'OK' drukken. Kijken kan geen kwaad, de verkeerde dingen veranderen, zoals gezegd, wel.
 
marina63

Quote

csouge schreef:
Probeer eens de drivers bij realtek.com voor de 8139 serie te downloaden en pak het bestand dan netjes uit op je locale harddisk. Ga dan met de verkenner naar het mapje en start de setup.exe.
Lijkt me dat dat gaat werken.
Zie je tijdens het opstarten op je scherm wel de bios bla bla dat er een netwerkkaart inzit?
Suc6


ik heb dat dus uiteraard ook geprobeert.
Maar normaal gesproken zou ik een icoontje moeten krijgen dat er nieuwe hard/software is gevonden. Die krijg ik dus ook niet.
Dan heeft het volgens mij weinig zin om on lin e een driver te gaan installeren.

Toch mischien maar de pc wegbrengen en hem eens goed laten nakijken
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
marina63

Quote

rrozema schreef:
Blijkbaar heb je symantec niet volledig van je pc gehaald en heb je daar nu last van. En nu is natuurlijk je volgende vraag: hoe haal ik dat weg? Ik kan wel wat gokken, maar ik ben er zelf niet mee bekend, dus zo op afstand is die vraag helemaal onmogelijk voor mij om te beantwoorden.

Als eerste gokje: Je kan eens kijken of je tussen je services nog iets ziet staan met 'symantec' in de naam wat je kunt stoppen. Maar kijk wel uit. Stop je de verkeerde services, dan doet je pc het mogelijk (deels) niet meer. je services open je door 'start' -> 'uitvoeren' en dan 'services.msc' invoeren en op 'OK' drukken. Kijken kan geen kwaad, de verkeerde dingen veranderen, zoals gezegd, wel.


Het kan heel goed mogelijk zijn dat er nog resten van Symantec op me pc zitten.
En ik heb wel eens gehoord dat je dan registerkeus kunt verwijderen enz.
Maar laat ik daar maar niet aan beginnen. weet dan ook niet hoe of wat.
Het lijkt me het beste om na alle optie s van iedereen me pc maar eens weg te brengen.

pffffffffffffffffffffff

geef ik het dan toch op nu hihi
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
rrozema

Quote

marina63 schreef:
Maar normaal gesproken zou ik een icoontje moeten krijgen dat er nieuwe hard/software is gevonden. Die krijg ik dus ook niet.
Dan heeft het volgens mij weinig zin om on lin e een driver te gaan installeren.


Als je de hardware eenmaal hebt aangemerkt als 'geen driver beschikbaar' zal windows er niet steeds om blijven vragen. Je kan echter wel nog steeds een nieuwe/andere driver installeren. De makkelijkste manier is in je configuratie scherm 'Systeem' openen en daar de 'hardware' tab aanklikken. Dan op de knop 'Apparaatbeheer' klikken. Jouw netwerkkaart staat nu waarschijnlijk al zichtbaar met een geel of een rood icoontje, ten teken dat er iets niet in orde is. Als je rechts klikt op het icoontje van je netwerkkaart kun je o.a. drivers installeren.
Gewijzigd door rrozema op 24 februari 2008, 09:52
 
marina63
Hier ben ik weer eens.
Was er spuugzat van om ook hier telkens te kijken naar oplossingen.Angry
Want wat ik ook probeerde uit te voeren aan alle goede tips van iedereen, niets hielp en mijn verbinding bleef maar steeds wegvallen.Angry
Ook wekelijks met de helpdesk gebeld, maar die doen zo vaag. Telkens zeggen ze iemand van de technische dienst neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Mooi niet dus. Tot...................maar dat later.
Gisteren heb ik een nieuwe pc gekocht.Grin
De hele dag bezig geweest alles van me oude te halen en hier weer op te zetten.
Je gelooft het niet maar sinds gistermorgen staat me pc dus aan, en NOG GEEN ENKELE KEER VIEL INTERNET WEG.
Heeft het probleem dus gelegen aan mijn bejaarde pc, die kon het waarschijnlijk niet trekken. PffffffffffffffffffffffSad
Gaat gistermiddag de telefoon. Iemand van een installatiebedrijf dat voor orange hier de boel maar eens moet komen checken. Wel heel toevallig. Ik laat ze in ieder geval nog wel komen, dan is dat niet helemaal voor niks toch.

DUS IK KAN WEER NORMAAL GEBRUIK MAKEN VAN MIJN INTERNET GrinGrin
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
ElgarW
Dan hoop ik voor je dat je niet voor die monteur hoeft te betalen.... Frown

Maar in ieder geval fijn dat je weer het internet op kunt!

E
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Word knettergek van de LB wie helpt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik word geddost en wil nieuwe IP Helpdesk : 22 02 mei 2016
Huawai HG655 D met VPN : Online helpt niet ! Huawei configuratie en problemen : 23 14 apr 2015
hoelang voordat je weet aangesloten word Frequently Asked Questions : 5 07 dec 2014
Draadloos netwerk word soms niet gevonden Thomson configuratie en problemen : 11 13 feb 2011
Helpdesk.... ik word gek!! Livebox meer apparaten aansluiten : 6 28 okt 2010
Advertentie