obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing telefonie
TCP_IP
@PP

zou me niks verbazen als je mij aan de lijn hebt gehad Grin
orange is ook overal extra apparatuur aan het plaatsen om capaciteit te verhogen, heeft nogal wat vertraging gehad heb ik begrepen maar vanaf nu zou het 'eigenlijk' alleen maar beter moeten worden...
(veel slechter kan het ook niet soms Pfft )
 
mirakel

Quote

KnowItAll schreef:
@ PP
tja ligt niet perse aan orange hoor..
in livebox zit een soort codec zeg maar (H.323) die ervoor zorgt dat je kunt telefoneren op het internet zeg maar... in 2006 is er een firmware update geweest voor de livebox voor betere telefonie.. je zou je firmware versie kunnen nakijken (livebox pagina>>informatie>> software)
zou op 04E moeten eindigen ( de naam van firmware versie)
(das de nieuwste versie meen ik)
anders update uitvoeren...

wat OOK zou kunnen is een andere telefoon proberen...

tevens worden telefonie problemen wel serieus genomen hoor... gewoon aangeven dat bekabeling helemaal vervangen is... (kabel btw tussen Livebox en telefoon ook vervangen)

helpdesk maakt niet snel een case aan voor slechte telefonie...

kijk tevens even in je liveboxpagina naar je signaal/ruis verhoudingen(SNR)... (liveboxpagina>> geavanceerd>> adsl statistieken)
zou niet veel moeten afwijken van 10dB


Hoi ik heb even gekeken naar de snr verhouding en krijg het volgende:
dichtbij 28db verweg 26 db is dat goed of slecht?
 
Arnhemchick
Nou, wij hebben al een half jaar dit zelfde probleem (sinds we verhuisd zijn, wat ook niet zonder slag of stoot ging met orange Angry):
Elke keer na 17 minuten bellen gaat het kraken en haperen en valt langzaam de verbinding helemaal weg. Verschillende keren gebeld naar Orange en ook de kabeltjes vervangen. Nix hulp van orange, wat ze wel hadden beloofd. Gebeld worden heeft dit probleem niet, alleen als we zelf bellen.
Ik wordt er zo langzamerhand *%@^**ZIEK van....
Gewijzigd door Arnhemchick op 24 maart 2008, 10:30
 
mirakel

Quote

wampie schreef:
ik had ook sinds februarie een hakkelende lijn, de andere kant kon me wel goed verstaan

maar ineens sinds vandaag is het weer goed met de telefoon
alleen nog een lichte ruis op de achtergrond maar dat is nog niet zo hinderlijk

de snr waardes zijn trouwens niet veranderd in mn live box , ook de snelheid niet
ik haal niet meer dan 1,8 mb


Ook ik heb sinds gisteren geen telefoonproblemen meer hopen dat het zo blijft. Het hele verhaal van de modem in de meterkast hangen is dus gewoon onizn. Heb wel een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat als ze de problemen voor de telefoon en de snelheid verhoging niet binnen 3 weken oplossen dat ik dan tot ontbinding van de koopovereenkomst kom. Rechtshulp ingeschakeld.
 
martin
Ik heb alle problemen die hier besproken zijn ook, ook regelmatig gebeld met de helpdesk maar wat die doen is van je geld af helpen.
Ze liegen en bedriegen, zo ook met de lengte van de kabel van je ISRA punt naar de livebox, die is al lange tijd bij een een meter en nooit problemen gehad tot het onderhoud van volgens mij eind januari. Volgens de ene medewerker is een meter goed , bij de volgende is het 50 cm bij weer een ander moet het bij geleverde kabeltje worden gebruikt, een wist mij te vertellen dat 50 cm in de voorwaarden stond, nooit ergens zien staan maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mij. En het vreemdste telefoon gesprek was een medewerker die zei dat ik niets aan het probleem kan doen omdat het helemaal bij orange lag en dat de problemen half april zijn opgelost op dit moment kon hij er niets aan doen.
We laten ons verrassen.

groetn martin


PS eens een mail gestruurd naar de helpdesk of de meter kabel tussen mij ISRA punt en de livelbox problemen op kon leveren.
Antwoord: een meter is uitstekend.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
Advertentie