obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox+WRT54G...
gigabyte
Tjee, wat maken jullie hier een punt van, als dit nu gewoon werkt hier !
Met 5 PC’S: 3 bedraad, 2 draadloos een Wii en een iPAQ.
Vergeten we niet een beetje wat de vraag was ?

Quote

RushingOver schreef:
Nu is mijn vraag hoe krijg ik laptop en desktop stabiel lopen.

PS: Ik heb er verder weinig verstand van,doe alles via forums etc.

Als je info nodig hebt over IP adres ofzo,post ik het zo snel mogelijk.

Ty alvast


Ik heb het hier werkend staan en moeilijker is het gewoon niet.
Of het nu router, router of router, switch combinatie is dat maak mij totaal niet uit, de het persoon die de vraag stelt waarschijnlijk ook niet.
Als het maar makkelijk en snel op te lossen is, en stabiel werkt. SmileWink
Gewijzigd door gigabyte op 27 maart 2008, 11:00
 
TCP_IP
nja punt, proberen toch gewoon beste optie voor de vrager te vinden Cool

@ Rrozema, mooi dat ik dat ook even weet van local ip van linksys... ik heb hier thuis ook router/switch methode maar werkt dus eigelijk per toeval... aangezien router 10.0.0.x range heeft en switch local ip 192.168.1.1(ook linksys)

tja ik zat dus te denken aan wat Rrozema eerder zei met de forwards e.d.

ik keek namelijk ook naar de regel "
PS: Ik heb er verder weinig verstand van,doe alles via forums etc."
daarom dacht ik van, hey... router/switch methode is het makkelijkst in te stellen...

maar hoe dan ook,RushingOver heeft nu 2 goede opties en lijkt me dat als zaterdag zijn nieuwe desktop binnenkomt hij hiermee wel aan de slag kan toch !! Grin (voor het expliciete instellen zelf kan hij FAQ erbij halen)
 
RushingOver
@ TCP

Ja volgensde afbeelding,klopt preciesSmile

Verder bedankt allemaal,gaat wel goed komen denk ik.

Post nog wel eve of het wel/niet gelukt is en hoe.
 
Richard

Quote

Ten eerste, je houdt netto precies even veel poorten over, want doordat je de linksys nu in router mode gebruikt, kun je van de 2 poorten op de livebox er maar 1 gebruiken voor je lan verkeer; de poort die je gewonnen hebt bij de linksys, verlies je bij de livebox.

Nee hoor. Je kunt ze gewoon beiden blijven gebruiken. Nadeel is dan alleen dat de pc aan de tweede poort van de Livebox de andere pc's niet meer kan zien/benaderen.
En met evt. port-forwarding moet je dan effe oppassen.
Gewijzigd door Richard op 27 maart 2008, 17:18
Greetings, Richard.
 
rrozema
Jezus, Richard. Ik dacht dat we hier nu wel uit waren, toch? Natuurlijk kun je in de router-achter-router situatie die ene poort op de livebox gebruiken om op het internet te surfen. Jij weet echter ook heel goed dat hij in een ander 'logisch' netwerk dan alle poorten van de router zit en dus eigenlijk niet bruikbaar is. Dat gaat vroeg of laat voor problemen zorgen voor mensen die zich dat niet voldoende realiseren. RushingOver schrijft al dat hij/zij er niet te veel verstand van heeft, dus dan proberen we het zo eenvoudig mogelijk te houden. Jouw reactie vind ik ongenuanceerd en helpt niet om de situatie duidelijker te maken en vind ik dan ook ongepast hier.
 
Richard
Waar waren we uit?

Jij geeft hier feitelijk onjuiste informatie en die heb ik dus gecorrigeerd. Want je kunt gewoon die beide poorten blijven gebruiken, alleen heeft het nadelen.
Ik weet ook dat hij dan in een ander logisch netwerk zit daarom staat er immers ook bij dat je de andere pc's niet benaderen kunt, toch?
Dat schrijf je nu zelf ook, dus waarom schrijf je dan eerst dat je die poort zou verliezen? Dat klopt toch niet?

Dat staat los van het feit of het later tot problemen kan leiden. Het gaat om het geven van correcte informatie

Dat de switch methode voor de vraagsteller handiger is staat buiten kijf.

Maar dat staat los van onjuiste stellingen van jouw kant dat je die poort zou kwijt raken.
Noch dat je continue op 2 plaatsen forwards zou moeten maken want in de router methode gebruik je die maar 1x in de livebox en daarna stel je alleen nog alles in via de Linksys danwel andere router.

In mijn optiek denk jij niet aan de meelezers van zo'n thread en die worden dan onjuiste geinformeerd. En da's de reden dat ik de juiste informatie geef.

Dat heeft verder totaal niets te maken met ons gesprekje omtrent router of switchmethode of wat je beter kunt gebruiken, daar dacht ik nog niet eens aan.

Greetings, Richard.
 
TCP_IP
voor RushingOver maakt het eigelijk NIKS uit aangezien hij maar 1 desktop hoeft aan te sluiten, fysiek dus en alleen 1 laptop hoeft aan te sluiten draadloos... dat je een poort misschien verliest zal hij niet van wakker liggen denk ik zo :p

ene kant heeft Richard dus wel gelijk dat er ook aan meelezers gedacht moet worden, niet dat ik dat echt doe... beide sterke punten hoor !!
maar voel onnodige spanning opgebouwd worden hier heren Smile
 
Richard

Quote

maar voel onnodige spanning opgebouwd worden hier heren Smile

Wees gerust, niet aan mijn kant hoor, en vermoedelijk ook niet aan rrozema's kant die een andere posting aangaf vandaag een beetje een pestdag te hebben. Ik zie persoonlijk geen probleem.
Maar wel aardig van je dat je een sussende reactie probeert te geven.Wink
Greetings, Richard.
 
RushingOver
Hey mensen

Ok PC van broertje is binnen. Direct gewoon voor de simpelste methode gegaan en PC op Router[Switch] aangesloten en ja we hadden internet.Ik dus later me laptop erbij en alles valt weer weg,PC en Laptop geen internet.Pc er weer vanaf en ja laptop weer internet lol.
Maja,is dit een clinch tussen IPadressen ofzo?

Ik ga nu eerst zelf bezig met de informatie die ik heb uit dit topic en forum, en hoop dat het gefixed word.

ter informatie: heb net ook even IPcpnfig gedaan op PC en zijn IPadres is 192.168.1.10,Subnet en gateway volgen later[kan ik nu niet checken zonder internet op PC.

Weet niet of dit nog van enig nut is,komt uit Livebox conf,

Status internetverbinding
Status ADSL-lijn : verbonden
U bent momenteel : verbonden met het internet.
Uw IP-adres : 83.119.xxx.xxx
U bent verbonden gedurende : 195:24 uur

En dit,

LAN-setup

Lokaal IP-adres Subnet IP-masker
192.168.1.1 255.255.255.0



DHCP configuratie

Subnet 192.168.1.0
Subnet masker 255.255.255.0
Begin IP 192.168.1.10
Eind IP 192.168.1.50
Gateway 192.168.1.1
Broadcast 192.168.1.255
Primaire DNS server192.168.1.1
Secondaire DNS server 0.0.0.0

Hou jullie op de hoogte

TY
Gewijzigd door Richard op 29 maart 2008, 18:37
 
Richard
Uit veiligheidsoverwegingen heb ik even je externe ip adres aangepast, dat hoeft niemand te weten.Smile

V.w.b. de aansluiting van de pc neem ik aan dat je het verkrijgen van een ip adres op "automatisch" hebt staan en ook bij de laptop. Anders zou wellicht de laptop voor het euvel kunnen zorgen.

Als dat beiden het geval is, zou je eens een andere kabel kunnen proberen naar de pc toe? Misschien helpt dat.
Maar eerst even de laptop nakijken.

Wat gebeurt er bijv. als je nu die desktop die je eerst gebruikte aansluit en dan daarnaast tevens die nieuwe van je broertje? Dus beide desktops? Gaat het dan ook mis?
Zonee, prima, maar dan zal het euvel vermoedelijk ergens in de configuratie van de laptop zitten.
Zoja, dan moeten we elders zoeken.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox+WRT54G...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie