obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
hoe zie ik of verbinding correct is -OPGELOST
rrozema
Ik denk dat er dan sprake van een misverstand is, de Orange sales afdeling heeft je dit vast ook zo proberen uit te leggen. Ik ga me verder niet in die discussie mengen maar ik weet 100% zeker dat je netwerk kabel minstens 90m lang mag zijn; de telefoon kabel moet je echter zo kort mogelijk maken. 15m telefoonkabel (mogelijk in combinatie met andere factoren als bijv. kabel kwaliteit) kan echt het verschil maken tussen een werkende en een niet werkende verbinding.

Het signaal op die telefoonlijn zou ik niet omschrijven als 'telefonie-achtig' maar eerder als 'complex data signaal'. We zijn met adsl2+ modems een eind gekomen sinds de telefoon modems die hoorbare piepjes op een telefoonlijn zetten. De adsl2+ techniek stelt veel hogere eisen aan die twee koperdraadjes dan gewone telefonie. En daar ligt volgens mij je echte misvatting.
Gewijzigd door rrozema op 28 maart 2008, 14:47
 
twentenaar
Update 31 maart.

Ik heb in het weekend een snelle kontrole gedaan gedaan met kortere telefoon-kabeltjes (tussen KPN aansluitpunt -- splitter -- Thomson) en een lange netwerkkabel (Thomson -- PCBeneden). Zonder resultaat.
Voordat ik daar nog meer tijd en eventueel kosten in steek wil ik eerst van Orange horen dat de lijn is opgeleverd.

Nog steeds geeft de helpdesk aan "verbinding nog niet opgeleverd".
Heb inmiddels een aangetekende brief verzonden om Orange te sommeren nu spoedig op te leveren. 21 dagen gerekend vanaf de beoogde 17 maart lijkt me een mooie termijn.
 
twentenaar
Update 8 april

Nog steeds geen werkende internet.

Afgelopen vrijdag 4 april overdag de helpdesk gebeld. Ditmaal een dame. Enige inhoudelijke dat ze kon vertellen was dat mijn brief binnengekomen was.
Toppunt van arrogantie was wel toen ze zei "ik kan zien dat er technisch iets niet goed is gegaan, maar dat is allemaal techniek en daar snapt u toch niks van". (Ben zelf in een ICT-functie werkzaam) Uiteraard wilde ze niet vertellen in welke technische stap er iets niet goed zit.

7 april 2008
Omdat mijn dochter van 13 inmiddels behoorlijk boos begint te worden heb ik haar toestemming gegeven om zelf eens met de helpdesk te bellen. (Maakt ze dat ook een keer mee). Ik heb wel zelf meegeluisterd en heb halverwege ook maar ingegrepen om het niet helemaal te laten escaleren.
Een weinig begripvolle reactie dus. Lange wachttijden ook zo rond 18.30.
Wel zei deze medewerker het volgende:
- op 1 april is er een case aangemaakt. (Ik: Dus eerst bij het 6e telefoontje beginnen jullie eens actie te ondernemen??)
- Na 8 dagen begint de technische afdeling deze in te plannen.
(Ik: werkdagen of kalenderdagen?
- geen enkel concrete datum.


Inmiddels is vandaag de termijn van 10 dagen verstreken die ik Orange in mijn brief gegeven had om het probleem op te lossen.
Geen enkele reactie vanuit Orange zelf nog ontvangen. Moet ik de telefonische reacties als een antwoord beschouwen?
Ik sta nu voor de keuze tussen:
- nog even afwachten of
- het juridische traject in gang zetten.
Gewijzigd door twentenaar op 10 april 2008, 15:49
 
twentenaar
update 10 april

Ik heb er op 8 april eens via het webformulier een mail aan gewaagd richting helpdesk. Vooral om te proberen een concrete datum te vernemen.
===
vraag

Op mijn aangetekende brief, met bijlagen van 28 maart heb ik tot heden nog geen reactie van u mogen ontvangen. Tot mijn spijt heb ik gisteren moeten constateren dat het u nog niet is gelukt voor mij Orange ADSL werkend op te leveren (overstap van WanadooGo naar Orange ADSL). Mijn dochter van 13 jaar heeft u dit op haar manier ook duidelijk gemaakt.
Verder constateer ik dat u wel automatisch €7,95 van mijn bankrekening afschrijft (periode april 2008). Ik voldoe aan mijn verplichtingen. Wanneer voldoet Orange aan de verplichtingen? Graag verneem ik per omgaande van u een concrete datum wanneer uw technische dienst aan mijn probleem zal gaan werken.
===

9 april antwoord.
====
Geachte xxx,

Inderdaad is er van dit gesprek een registratie, ook heeft onze medewerker mogen meeluisteren hoe er door u en uw dochter gelachen werd op het moment dat hij de microfoon uitzette. Het is ons verder een raadsel wat hiervan precies de bedoeling was. Wij willen natuurlijk niemand aan het huilen maken, zeker geen meisje van 13, en vinden dit in tegenstelling tot u, geen lachwekkende zaak.

Over een meer precieze datum wordt u zo snel mogelijk geinformeerd.
Onze oprechte excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
===

Deze reactie vraagt natuurlijk om een antwoord van mijn kant.
10 april:
====
Geachte medewerker(s) van Orange

Uit de diverse contacten met de helpdesk is ons duidelijk geworden dat de individuele medewerker steeds naar beste kunnen probeert te helpen.
Ik kan u verzekeren dat wij de laatste weken weinig gelachen hebben.
Immers sinds 15 maart hebben wij geen werkende ADSL verbinding meer.
Als ouder kan ik u verder vertellen dat ik van mijn dochter heel wat
over me heen krijg vanwege de niet meer werkende ADSL aansluiting!
Reden ook dat ik mijn dochter toestemming heb gegeven om zelf daaraan uiting richting Orange te geven. Ik begrijp uit uw reactie dat u daar ook niet veel mee kunt.
Voor ons valt niet meer te achterhalen waarom er op het door u bedoelde moment gelachen is. Mocht de indruk zijn ontstaan als dat wij u zouden "uitlachen", dan spijt ons dat zeer. Dat is absoluut niet het geval.

Door voor ons onbekende oorzaak is elke helpdeskmedewerker die we tot nu toe gesproken hebben steeds welwillend, maar niet in staat zelfs maar antwoord te geven op de vraag wanneer er ook maar een begin van een oplossing in zicht komt. Na meer dan 3 weken wachten komt elke medewerker nog steeds niet verder dan “u moet geduld hebben”. Dit valt niet de medewerker, maar wel de organisatie Orange aan te rekenen!

Ook de medewerker die antwoord geeft op de mail van dinsdag 8 april gaat in de beantwoording niet op de vraag in om een concrete datum te noemen.
Wat is “zo snel mogelijk”? Is dat een kwestie van dagen, weken?
Ook wordt niet ingegaan op de klacht dat er geen enkele reactie is gekomen op de brief van 28 maart.

Voor ons is de vraag "wanneer komt Orange concreet in actie, op welke termijn is er zicht op een oplossing" van belang om te bepalen in welke middelen we zullen investeren om nog enigszins te kunnen functioneren in de huidige internet-samenleving.
..(enige persoonlijke redenen)..
Wij wonen in het buitengebied. Even tijdelijk iets regelen met een welwillende buurman/vrouw is niet mogelijk.

Daarom graag spoedige reactie en vooral spoedige actie vanuit Orange!!!

Met vriendelijk groet
...
======
Reactie, bijna per kerende post:
======

Geachte xxxx

Wij hebben begrip voor uw gevoelens. Echter is het, zoals u zelf ook al constateerde, helaas niet mogelijk om een meer specifieke datum te geven. Een groot aantal klanten heeft, door technische- en capaciteitsproblemen, een vertraagde oplevering. Deze achterstand wordt ingehaald door klanten met enkele tientallen tegelijk op te leveren. Wij hebben geen inzage in deze planningsdocumenten.

Het enige concrete advies dat wij u kunnen geven is het indienen van een klacht. Dit kan schriftelijk, via het volgende adres:

Orange Nederland Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam


Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
========================
Commentaar is volgens mij overbodig.
Zou het proces versnellen door een klacht in te dienen? Of werkt het alleen maar vertragend?
--------------------------------------------------------------------------------
 
Semoi
Bij mij hebben ze m'n klacht bij m'n storingsmelding gevoegd en niet behandeld alszijnde klacht, dus bij mij heeft het iig weinig uitgehaald. De verklaring was dat het niet duidelijk was dat het om een klacht ging. Stukken tekst zoals "T.a.v. Afdeling Klachten", "Betreft: Klacht afhandeling storing" en "Via deze brief wil ik u een klacht kenbaar maken" zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Al moet ik eerlijk bekennen dat het om een niet aangetekende brief ging. Dit weekend gaat er daarom een wel aangetekennde brief de deur uit.
 
twentenaar
Begin april toch maar begonnen met het juridische traject, door inschakeling van de rechtshulp via de vakbond (valt onder de dekking).
Na stukken opsturen is na 1 week de zaak opgepakt.
Medewerkster mevrouw F. heeft meer van dit soort zaken bij verschillende providers.
Besloten om te onderzoeken wat meest kansrijk is: druk op Orange of snelle aanvraag bij andere provider. Conclusie: andere provider kost minimaal 3 weken, met risico dat misverstanden vanwege bezetting van de lijn door Orange optreden. Keuze voor druk op Orange via de contacten die F. heeft bij Orange.
F. belt meerdere keren. Resultaat is steeds: vandaag of morgen moet iemand van Orange u bellen op uw werk. Niets dus.
Laatste keer 28 april weet F. te melden: vandaag moet X u bellen om afspraak te maken over IP-nummer installatie. Bel of mail me als dat niet gebeurt. 29 april dus maar weer een mail naar de rechtshulp.

En dan, na dat lange weekend waarin iedereen vrij is en niet te bereiken is gebeurt het wonder......

7-5 2008 10:01 een mail:
====
Geachte heer ***

Goed nieuws: op 07/05/2008 is uw Orange ADSL verbinding opgeleverd. U kunt de installatie direct uitvoeren als u het installatiepakket heeft ontvangen.

enz enz
=====

Direct het thuisfront laten proberen: er is weer verbinding. HOERA!!!SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
Vanavond dus virus-scanner en firewall weer installeren, netwerkje weer opbouwen.

Nu nog de financiële afhandeling.
Orange heeft in maart en april normaal geïncasseerd volgens het oude abonnement. Echter in mei spontaan een restitutie vanaf 4 april. Geen idee waar die datum vandaan komt. Ook de maand mei is nog niet in rekening gebracht. Daarover zegt de goed-nieuws mail dat facturatie 5 dagen na de oplevering zal starten en dus bij de afrekening van juni zal zitten. Overige kosten moeten we dus nog over gaan praten.

Dus: ik meld me nog wel weer ter leringhe en vermeack.
Gewijzigd door twentenaar op 09 mei 2008, 08:37
 
twentenaar
Op 15 mei, dagtekening 8 mei ook per brief dezelfde goed-nieuws mededeling en aankondiging facturatie.

Mijn vrouw kreeg verder twee telefoontjes vanuit Orange.
Eerst een telefoontje om een afspraak te maken om iemand te sturen om een nog openstaande melding op te lossen. Niet meer nodig: want alles werkt nog steeds goed. (Vooral niet meer aankomen Cool lijkt me!)
--> conclusie: medewerkers beschikken kennelijk niet over een centraal klantdossier.

Gisteren een telefoontje vanuit Orange dat men wilde praten over compensatie voor lange wachten op oplevering internetverbinding.
Graag terugbellen als mijn man thuis is.
Ben benieuwd waar Orange mee komt.Wink
Toevallig ligt er net ook al een schatting van de directe schade bij de CNV Rechtshulp.
--> Conclusie: er zit schot in de zaak.

Een uitdraai van de paramaters van de Thomson speedtouch 510 zal ik een volgende keer plaatsen.
Gewijzigd door twentenaar op 21 mei 2008, 15:08
 
twentenaar
Vandaag bericht ontvangen dat Online Breedband BV het gevraagde bedrag gaat corrigeren met de volgende maandelijkse factuur.
Het dossier kan dus gesloten worden.

Het antwoord op mijn begin vraag, hoe zie ik of de verbinding correct is opgeleverd, moet volgens mij dus luiden: dat kunt u niet zien, dat moet u horen van uw provider, of constateren door een werkende verbinding.

Wat mij betreft: aangemelde probleem van de niet werkende verbinding afgesloten. Conclusie:
- overstappen zelfs binnen het aanbod van Orange is riskant
- Orange heeft veel problemen (gehad?)
- met enige druk vanuit de CNV rechtshulp is de verbinding werkend opgeleverd
- uiteindelijk worden ook de directe kosten door Online Breedband vergoed.
- je weet pas wat een werkende internet-verbinding waard is als je een tijdje zonder zit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe zie ik of verbinding correct is -OPGELOST', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie