obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
Lennen
Speedtouch THOMSON ST780, super apparaat met WLAN en 2 telefoonuitgangen.
 
ghostcasper

Quote

mesa57 schreef:
@nietje : de meeste modems trainen lager in dan de livebox. 4mb is echter wel een erg groot verschil. Ik wijt dit aan het verleggen van de verbinding van meterkast naar kelderkast.


schrap die mening maar , ik heb grondig getest, dat 30 cm israpunt of een meterkast die je niet hebt, huisskame- telefoondoos wat dan je isra punt is, niets uitmaakt VersuS 15 meter misschien wel 20 platte modulair telfeoonkabel vs ronde telefoonkabel hard kern, niets maar dan ook niets uit maakt aan een verschil in snelheid........

garanteed !

Ghost.
 
rrozema

Quote

ghostcasper schreef:

Quote

mesa57 schreef:
@nietje : de meeste modems trainen lager in dan de livebox. 4mb is echter wel een erg groot verschil. Ik wijt dit aan het verleggen van de verbinding van meterkast naar kelderkast.


schrap die mening maar , ik heb grondig getest, dat 30 cm israpunt of een meterkast die je niet hebt, huisskame- telefoondoos wat dan je isra punt is, niets uitmaakt VersuS 15 meter misschien wel 20 platte modulair telfeoonkabel vs ronde telefoonkabel hard kern, niets maar dan ook niets uit maakt aan een verschil in snelheid........

garanteed !

Ghost.


@ghostcasper : Ik ben blij dat je het zo "grondig" getest hebt maar wat jij hier beweert is lulkoek. Als je een analoog signaal over een langere leiding gaat vervoeren krijg je meer verlies, waardoor de ontvanger minder duidelijk de boodschap in het signaal kan verstaan.

Dat in jouw geval de boodschap dusdanig luid binnenkwam dat deze bij 30cm kabel net zo duidelijk te ontvangen was als met 15 meter kabel zegt iets over de kwaliteit van het signaal zoals het bij jou thuis binnenkomt. Bij iemand die een iets mindere kwaliteit signaal krijgt aangeboden kan het extra verlies van die 14,7 meter kabel het verschil betekenen tussen een probleem verbinding en een goed werkende verbinding. Geloof Online nou maar, die kabel moet echt zo kort mogelijk.
 
TCP_IP
En ter aanvulling, met welk modem heb je dat uitgetest ghostcasper?
Livebox of een andere ?
Modem maakt namelijk ook wel een degelijk verschil
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
tele2 telefonie is dat analoog ?
dan splitter ervoor, 1 telefonie en op ander speedtouch.
speedtouch kun je wel gebruiken maar kan je downloadsnelheid limiteren als het een adsl1 modem is.
Tevens kun je er maar 1 PC achter plaatsen dan.

Als je het model nummer van de speedtouch zou vermelden kan ik je meer info geven, wat je moet doen en of het werkt uberhaupt Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
staat er niet een korter nummer op ?

510/516/546/570 zoiets ? (zijn 4 aparte modellen)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
een USB modem is dat...

Weet je wat het is, ik weet niet wat voor telefonie tele2 is en hoe zit aangesloten moet zitten.
Hoe zit het normaal ? telefoon op livebox of op splitter?

Je kunt het zoiezo eens uitproberen, installatie van het modem is binnen kwartiertje gedaan.

Hoe kan ik het Speedtouch 330 modem voor Windows installeren?

Dus hoofdaansluiting dan kabeltje naar je splitter toe.
Op de splitter sluit je je telefoon aan en speedtouch 330.

1 tip
Dit is een adsl1 modem en als je in 20mb gebied zit en je kunt hoger dan 8 halen, zul je met dit modem lagere snelheden halen, max 8 mbit.
Persoonlijk raad ik het niet aan om dit modem te gebruiken, maar het is wel mogelijk. volg gewoon de link en installeer het volgens de handleiding Wink


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Als je mij kunt vertellen hoe telefonie van tele2 geleverd word kan ik jouw vertellen welk modem geschikt is Wink

Waarschijnlijk zal linksys wel geschikt zijn.

Linksys en D-Link zijn betrouwbare merken voor modemrouters trouwens Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
@csog: je snapt blijkbaar de essentie van de vraag niet. Dat is niet erg, ieder heeft z'n eigen kennisgebied; je kan tenslotte niet alles weten. Wij moeten echter, om jou een goed antwoord te kunnen geven, zeker weten of jouw Tele2 telefonie verbinding een voip of een analoge verbinding is. Zou je voor ons mijn eerder beschreven experimentje met een telefoon rechtstreeks op het isra aangesloten eens willen uitvoeren? Als je wel een kiestoon krijgt heb je analoge telefonie en als je geen kiestoon krijgt heb je voip.
 
rrozema
Als je iets niet weet betekent dat niet dat je weinig verstand hebt. Jij kunt vast weer andere dingen die ik niet kan. Ik help jou nu hier mee, hopelijk is er straks weer iemand die mij kan helpen met de dingen waar ik geen verstand van heb. Misschien ben jij die iemand zelfs wel, misschien ook niet maar dan help jij toch gewoon weer iemand anders? Jij blij, ik blij en als we zo allemaal doorgaan: iedereen blij! Wink

Ok, analoge telefonie van Tele2 dus. Dan is de situatie precies gelijk aan die wanneer je kpn analoge telefonie zou hebben. Je kan alle modem routers gebruiken die voor Online adsl extra geschikt zijn. In de eerste post van deze thread staat een lijstje met routers waarmee tenminste 1 iemand een succesvolle verbinding heeft gemeld. Als je op zeker wilt spelen dan haal je jezelf een router uit die lijst en stelt die in volgens de gegevens die in de FAQ pagina 'Adsl instellingen' staan.

De speedtouch home (330) die jij hebt liggen zal waarschijnlijk wel een adsl 1 verbinding kunnen maken met de centrale. Indien je de juiste splitter er ook bij hebt en die correct aansluit voor je speedtouch home zal ook je Tele2 telefonie dan normaal werken. Ik wil je echter toch afraden om dit te doen; je haalt dan namelijk lang niet alles uit je internet verbinding wat er in zit. Je zal bijvoorbeeld minder dan 8Mbps aan download snelheid overhouden. Plus dat je, doordat die speedtouch aan een usb poort zit aangesloten, ook daar nog eens snelheid verliest, zodat je uiteindelijke download snelheid zelfs ver onder die 8Mbps uit zal komen. Voor de snelheid die je dan overhoudt kun je beter ergens een adsl 1 abonnement afsluiten, dan ben je veel goedkoper uit en bovendien krijg je er dan waarschijnlijk ook nog eens een vooringestelde nieuwe router gratis bij. Het probleem is dat die speedtouch 330 een verouderd apparaat is; het is inmiddels vrijwel waardeloos geworden.

Een nieuwe router hoeft echt niet duur te zijn, enkele tientjes is vaak al genoeg. Let even op de aanbiedingen die voorbij komen of zoek even wat webshops af en je hebt er zo eentje gevonden die voor de meeste mensen wel in het budget past.

Maar -misschien heb je het al wel beschreven en heb ik het over het hoofd gezien- wat voor problemen heb je met de livebox en je telefonie? Is het niet mogelijk dat je die oplost? Je zou bijvoorbeeld, als je inderdaad een splitter hebt bij je speedtouch, die splitter voor de livebox kunnen zetten. Als je dan je telefoon niet meer in de livebox prikt maar rechtstreeks op de splitter aansluit, dan zal je Tele2 telefonie het zeker goed doen. Mogelijk verlies je dan ook een klein beetje download snelheid maar dat zal niet zo veel zijn als wanneer je die speedtouch gaat aansluiten. En bovendien hoef je er geen lastige instellingen voor op te zoeken en in te voeren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie