obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Beveiligen PC/draadloos netwerk?
Marianne
Als ik de wep sleutel in wil geven krijg ik een foutmelding: Het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn. U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.

Na nog een aantal keren proberen verbinding te krijgen, zegt de laptop dat ik verbinding heb en de ontvangst uitstekend. Alleen hij doet verder niets.Frown

Mijn, leken, gevoel zegt dat er mogelijk toch in de router niet goed staat.






System Date and Time
Current Time January 1, 2004 0:00:08 AM

Version Info
Firmware Version AR.0.01.08UK (Oct 27 2004 01:03:29)
Boot Code Version V1.0A
Hardware Version R1A
Serial Number S518022933

Internet Settings
ADSL Status DISCONNECTED
Data Rate
Downstream/Upstream 0Kb/0Kb
Connection Type PPPoE
WAN MAC Address 00:11:50:48Grin7:46
WAN IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
Primary DNS Address 0.0.0.0
Secondary DNS Address 0.0.0.0

LAN Settings
Interface Status Connected
Link Status 100Mbps Full Duplex
LAN MAC Address 00:11:50:48Grin7:46
Router IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Disabled
Number of DHCP Clients 0


WLAN Settings
Wireless Function Enabled
WLAN MAC Address 00:12:bf:09:03:ea
Mode Mixed (11b+11g)
SSID Drukleven
ESSID Broadcast Enabled
Channel 11
Security WEP

Advanced Features
UPnP Disabled
NAT Enabled
Firewall Enabled


Zo staat hij dus ingesteld met WEP
Gewijzigd door Marianne op 15 april 2008, 19:38
 
TCP_IP
hoelang is je wachtwoord die je hebt ingesteld??

probeer eens 1234512345 als wachtwoord... ( 10 cijfers, tussen 8 en 13)


 
Marianne
Ook dan zegt hij dat hij verbinding heeft, maar kan er niet mee werken. Ik denk nu inderdaad dat aan de laptop ligt. Ik zet voorlopig de WAP er weer op als beveiliging en vraag mijn dochter haar laptop binnenkort mee te nemen.

Daarna zal ik eens goed naar de instellingen van de laptop laten kijken.Cool

Dus, voorlopig is mijn netwerk beveiligd, zoals ik in eerste instantie vroeg. Wink

Bedankt en suggesties blijven natuurlijk welkom.:p
 
TCP_IP
werkt WAP wel :O ??

op moment dat ie aangeeft dat ie verbonden is... welk ip krijgt laptop dan...als het met 169.x.x.x begint is ie dus eigenlijk niet verbonden
 
rrozema

Quote

Marianne schreef:
LAN Settings
Interface Status Connected
Link Status 100Mbps Full Duplex
LAN MAC Address 00:11:50:48Grin7:46
Router IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Disabled
Number of DHCP Clients 0


Je hebt nog steeds niet het ip adres van je belkin aangepast. Op de vetgedrukt regel hierboven zou iets moeten staan als 192.168.1.2. Belangrijkste is de 1 op de derde positie. Daarmee zorg je dat je in hetzelfde subnet zit als de livebox. Door deze foute instelling kom je niet in het configuratie scherm van je belkin en misschien komen zelfs je configuratie issues hier ook vandaan. Als de belkin namelijk een goed ingestelde firewall heeft tussen de WAN en de LAN poorten dan kan hij alle verkeer dat niet in de LAN range valt, er uit filteren en dan komt jouw wireless dhcp verzoek dus nooit aan bij de livebox, of het resultaat komt nooit terug bij jouw wireless client.
Gewijzigd door rrozema op 17 april 2008, 07:23
 
TCP_IP
och ja, niet op gelet... verschilt ook een beetje per apparaat.
op de ST 546 is local ip nog 10.0.0.138 en hier werkt het wel gewoon...

volgens mij had marianne ip wel aangepast, maarrrrr recent een 'harde' reset uitgevoerd...
HOPELIJK ligt het hieraan .... inmiddels best wel lange topic geworden voor iets simpels Pfft
 
Marianne

Quote

TCP_IP schreef:
werkt WAP wel :O ??

op moment dat ie aangeeft dat ie verbonden is... welk ip krijgt laptop dan...als het met 169.x.x.x begint is ie dus eigenlijk niet verbonden


De beveiliging WAP kan ik er wel opzetten, zodat ik in elk geval indringers kwijt ben en dan kan ik met de PC, via kabeltje, gewoon op internet. De rest, laptop en pc boven, werken dan niet.

De rest ga ik weer uittesten. Want eens zullen we er komen en dan kan dit topic gesloten worden. :p
 
Marianne
Ik schaam mij om het te zeggen, maar na enige maanden prutsen, lukt het mij nog steeds niet om op mijn laptop te internetten. Mijn laptop staat goed, want dat heb ik bij iemand anders uitgeprobeerd, Daar kon hij zo op het beveiligde netwerk. Ook de nieuwe laptop van mijn dochter gaat niet.

Ik heb alles, zover ik weet, al geprobeerd. Het lijkt wel of hij geen IP-adres krijgt? In de LB staat DHCP wel aan.

Hierbij de instellingen van de Belkin:





System Date and Time
Current Time January 1, 2004 0:00:06 AM

Version Info
Firmware Version AR.0.01.08UK (Oct 27 2004 01:03:29)
Boot Code Version V1.0A
Hardware Version R1A
Serial Number S518022933

Internet Settings
ADSL Status DISCONNECTED
Data Rate
Downstream/Upstream 0Kb/0Kb
Connection Type PPPoE
WAN MAC Address 00:11:50:48Grin7:46
WAN IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
Primary DNS Address 0.0.0.0
Secondary DNS Address 0.0.0.0

LAN Settings
Interface Status Connected
Link Status 100Mbps Full Duplex
LAN MAC Address 00:11:50:48Grin7:46
Router IP Address 192.168.1.2
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Disabled
Number of DHCP Clients 0


WLAN Settings
Wireless Function Enabled
WLAN MAC Address 00:12:bf:09:03:ea
Mode Mixed (11b+11g)
SSID Krens
ESSID Broadcast Enabled
Channel 11
Security WPA

Advanced Features
UPnP Disabled
NAT Enabled
Firewall Enabled


Misschien zien jullie iets wat er toch nog niet goed staat? Ik hoop het, want ik heb het nu wel een beetje gehad. De beveiliging heb ik dus zowel met WPA als WEP geprobeerd. Zonder beveiliging heb ik en de laptop van mijn dochter wel internet.Angry
Gewijzigd door Marianne op 18 juli 2008, 14:27
 
rrozema
Zet in je belkin de firewall eens op disabled? Die heeft, als je je router als access point/switch gebruikt, toch geen functie maar kan wel roet in het eten gooien.

Dan kan het ook nog zijn dat je belkin gewoon niet compatible is met je beide clients. Heb je al eens op de site van belkin gekeken of er misschien een firmware update is voor jouw type router?
 
Marianne
Ik heb net de firewall op disable gezet, maar helaas.Angry

En op de site van Belkin kan ik mijn router niet eens vinden. Maar er staan er ook zoveel op. Maar met het intypen van het nummer komt hij er niet uit. Ik blijf nog zoeken, uiteraard.

Ik blijf het alleen raar vinden dat het zonder beveiliging wel werkt (lijkt te werken) en met niet?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beveiligen PC/draadloos netwerk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Advertentie