obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
WiFi ( wanadoo & orange )
resul
Heey,

Ik heb een klein vraagje. Misschien dom, maar ik moet het ff weten.
ik ben te weten gekomen dat de Linksys WPC54G in de ORANGE LiveBox werlt.

Mijn vraag is of hij ook in de WANADOO LiveBox werkt ?

Is er een verschil tussen de liveboxen ?

Alvast bedankt Wink
 
rrozema
Als hij in de een werkt, doet hij het ook in de ander. Ze draaien allemaal met dezelfde firmware. Het enige verschil is dat in de (oude) wanadoo boxen nog de hardware voor bluetooth zit. Dat is er in de latere versies door Orange uit gehaald.
 
Wanabo
Vergeet het logootje op de buitenkant niet!:p
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
resul
oke bedankt Wink

Maar als ik de Linksys WPC54G in de ORANGE stop, dan gaat dat rode lichte voor WiFi wel branden. Als ik hem in die van WANADOO stop dan brand het lichtje niet. ( ik heb wel meerdere keren op het REG knopje gedrukt )

Waarom doet hij het wel bij die van ORANGE en niet bij die van WANADOO ? Frown

Alvast Bedankt
 
TCP_IP
misschien toch firmware probleem...

via livebox pagina 192.168.1.1 kun je de livebox ook handmatig updaten dacht ik.. weet zo niet uit me hoofd waar die optie staat.
laatste versie eindigt met 04E dacht ik.. als het iets anders is heb je misschien nog een oudere versie...
 
resul
Bedankt Wink,

wij hebben orange ADSL + Telefonie.
Via die ORANGE LiveBox doet telefonie het wel.
en via WANADOO LiveBox doet telefonie het niet.
dat begrijp ik dus niet, er is dus degelijk wel een verschil.
ik heb trouwens ook bij INFORMATIE gekeken ( bij de instellingen voor de LiveBox ) daar staat dat ik beschik over deze versie : 3202WNLB_22204E. Het kan dat ook niet aan de Firmware liggen Smile.

Wie weet een oplossing ??

FrownFrown
Gewijzigd door resul op 04 april 2008, 15:32
 
TCP_IP
Via die ORANGE LiveBox doet telefonie het wel.
en via WANADOO LiveBox doet telefonie het niet.

KLOPT, telefonie is aan MAC-adres van je livebox gekoppeld. In lekentermen, je telefonie doet het maar op 1 unieke livebox.

maar heb je nu 2 liveboxen dan ?? als alles werkt op Orange livebox en niet op wanadoo livebox( zoals je het noemt) waarom gebruik je de orange livebox niet dan ?

waarom wifi op wanadoo niet werkt en orange wel is mij ook even een raadsel. Misschien is er een defect in de oudere wanadoo livebox.

om even wat op te helderen, tussen liveboxen is in weze geen verschil.. ze hebben er alleen een andere naam opgeplakt.
 
rrozema
Kijk eens goed in de geluf van je beide liveboxen; het is mogelijk dat er een pinnetje scheef is komen te staan. Je moet die kaart er behoorlijk hard en diep in drukken, sommige mensen krijgen het voor elkaar om hem er scheef in te drukken en zo de livebox te beschadigen zodat de kaart niet goed contact meer kan maken. Mogelijk is dat met de jouwe ook gebeurd en doet hij het daarom niet.
 
resul
Beste TCP_IP,

Als ik via de orange LiveBox mijn UTP kabels erin stop geeft hij weer : Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Ik heb de livebox en mijn pc vele meerdere malen opnieuw opgestart.

Beste rrozema,

ik weet de netwerkkaart er heel erg moeilijk in gaat. ik weet zeker dat ik het van binnen heb beschadigd. Ik heb daarna de LiveBox los geschroeft, en heb ik hem er goed ingezet. Maar hij reageert nog steeds niet. ( wel meerdere malen het REG-knopje ingedrukt )

Wie heeft er een oplossing ??

alvast bedankt. SmileSmileSmile
 
TCP_IP
heb je misschien de dhcpserver in orange livebox uitgeschakeld en op pc 'ip automatisch laten toewijzen' aangevinkt?
stel eens een static ip in op je pc..
ip 192.168.1.9
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

harde reset van livebox wil ook nog weleens helpen...
stroomstekker eruit
RST knopje inhouden (verzonken knopje bij stroomingang)
stroomstekker erin TERWIJL je RST knopje inhoud
30/40 sec wachten tot buitenste 2 en middelste lampje branden
knopje loslaten
1 min wachten tot LB is opgestart
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi ( wanadoo & orange )', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie