obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Remote desktop met Livebox en Sitecom WL-153
liefvoort
Is er iemand die weet hoe ik remote desktop kan gebruiken van buitenaf wat moet ik op mijn livebox instellen en wat moet ik nog op mijn accespoint/router instellen.

Het heeft altijd gewerkt totdat ik overstapte naar Orange mijn accespoint is in princiepe niet gewijzigd alleen een ander modem

Thx
Gewijzigd door liefvoort op 02 april 2008, 19:49
 
TCP_IP
port forward 3389 tcp naar IP adres van je PC.
als je er niks van snapt, post maar... zal het wel uitleggen
 
liefvoort
ik neem aan dat je bedoeld op de livebox onder het kopje Firewall

of moet ik het gewoon op mijn accespoint laten staan wat nu het geval is.

Kan je me anders precies vertellen wat ik in vullen moet.

Dank je!!
Gewijzigd door liefvoort op 02 april 2008, 20:26
 
TCP_IP
ik neem aan dat je bedoeld op de livebox onder het kopje Firewall

die bedoel ik idd
 
liefvoort
moet ik op mijn accespoint ook nog de forward invullen of is alleen op de livebox genoeg
 
rrozema
Als het echt een access point is, dan hoef je daar geen forwards in te stellen. Sterker, op een access point kun je geen forwards instellen, dus jouw access point is waarschijnlijk in werkelijkheid een wireless router. En als dat zo is, dan is het van belang dat je ons vertelt hoe je die router hebt aangesloten op de livebox. Om hem als access point te gebruiken dien je hem namelijk via een LAN poort op de livebox aan te sluiten, je dient te controleren wat het lokale ip adres is van je router en dit eventueel aan te passen en je dient de dhcp server uit te zetten in die router. Lees er eens wat over in ons frequently asked questions forum; er zijn je al vele mensen voor gegaan.
 
liefvoort
Het is inderdaad een wireless router.
Ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de livebox
Ip adres van de livebox is 192.168.1.1
Ip adres van de WR is 192.168.0.1
De Computer waar hij heen moet is 192.168.0.105

Dus als ik het goed begrijp moet ik van mijn WR het ip adres veranderen naar b.v. 192.168.1.100
en de computer veranderen naar b.v. 192.168.1.105

Bedankt
 
TCP_IP
Ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de livebox

maar je WR is dus ingesteld als accespoint?? dhcp server is uit en netwerkkabel zit in een LANpoort van je WR?? (router/switch methode, zie FAQ)

dan hoef je alleen forward in je livebox in te stellen !
 
liefvoort
ok ik ga zo meteen als ik thuis ben de Dhcp uitzetten en hopen dat het dan werken gaat.

Dank alvast
 
rrozema
denk er ook om dat de kabel vanaf je livebox naar een LAN poort van je router moet lopen, niet naar de WAN poort!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Remote desktop met Livebox en Sitecom WL-153', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
raptr desktop app en amd gaming evolved Algemeen : 3 26 okt 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie