obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
[LiveBox] Internetverbinding valt elke ~30min weg. (Telefoon ook)
graviton
Ik heb Orange gebeld en heb het probleem aan ze uitgelegd en ze kwamen vrijwel onmiddelijk tot de conclusie dat of de LiveBox defect was of de adapter. De helpdesk medewerker was bereid direct een nieuwe LiveBox op te sturen en deze heb ik nu ook ontvangen en aangesloten. Internet werkt nu, maar ik heb de LiveBox nu net aangesloten dus of alles goed zal gaan moet nog blijken.

Ik heb 1 resterende vraag.
Nu ik een nieuwe LiveBox heb staat telefonie niet ingeschakeld. Ik ben dus naar het configuratiescherm van de nieuwe LiveBox gegaan om te kijken of ik die daar weer kon inschakelen.(Dit kon immers op mijn oude LiveBox)
Echter kan ik nergens meer een knop vinden om telefonie opnieuw in te schakelen op de nieuwe LiveBox.
Ik vraag me nu dus af hoe ik dit moet doen. Op de oude LiveBox(Wanadoo) was het een kwestie van op een knop drukken, "inschakelen", en dat was het.
Nu kan ik deze optie echter niet meer vinden.
Heeft iemand enig idee hoe ik telefonie weer kan inschakelen nu ik een nieuwe LiveBox heb?
 
TCP_IP
ja, kun je niet inschakelen !

simpele uitleg waarom:

iedere livebox heeft een uniek nummer, genaamd MAC-adres
als je telefonie aankoopt is deze gekoppeld aan dit unieke nummer, je kunt dus alleen met 1 specifieke livebox 'tegelijk' bellen.
je livebox is nu omgeruild maar in orange systeem zal unieke nummer van je nieuwe livebox nog veranderd worden waarmee je telefonie weer geactiveerd word.

dus je telefonie werkt nu ALLEEN nog op je oude livebox en binnen enkele dagen niet meer, dan zal de telefonie werken op je nieuwe livebox. mocht het na een week nog niet actief zijn bel dan even de helpdesk
 
graviton
Bedankt voor het antwoord. Weet je misschien ook of ze het telefoonnummer dat ik voorheen had zullen overhevelen? Of zal ik een nieuw nummer krijgen?
 
TCP_IP
je behoud gewoon zelfde nummer hoor, ze moeten alleen hun systeem even bijwerken dat telefonie nu gekoppeld moet worden aan je nieuwe livebox... zou bijzonder slechte service zijn dat bij elke nieuwe livebox een nieuw nummer word toegewezen.
 
graviton
Klopt het overigens dat op de nieuwe LiveBoxen met Orange logo er geen bluetooth meer in zit? Met mijn oude LiveBox met Wanadoo logo kon ik bluetooth instellingen veranderen in het configuratiescherm van de LiveBox.
Echter op de nieuwe LiveBox met Orange logo zijn deze instellingen nergens meer in het configuratiescherm te vinden.
Gewijzigd door graviton op 13 mei 2008, 01:58
 
TCP_IP
klopt, in 1 va nde eerste versie zat er nog bluetooth op die standaard uitstond.
bluetooth is in latere versies eruit gelaten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[LiveBox] Internetverbinding valt elke ~30min weg. (Telefoon ook)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Advertentie