obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys wag200G.
Noppie
Het gaat 5 juni in zeggen ze. Dus maar ff afwachten wat het gaat worden. Het zal mij benieuwen. Nu heb ik gister geprobeerd om de router te beveiligen. Tot nu toe was dit niet zo. Ik heb het met WPA2 geprobeerd maar gelijk na het saven geen internet meer. Hebben jullie een kloe hoe dit nu weer moet. Zal vanavond de router een harde reset geven en de nieuwe instellingen van hierboven(direct) weer inkloppen. Kan ook natuurlijk linksys ff bellen.
Ben wel een ontzettende leek hierin merk ik wel....

Greetz,
Noppie.
 
Noppie
Jeetje.Smile

Gister een meeltje gekregen dat het omgegouwd is. Nu de instellingen in de router inkloppen en ges watt. Het werkt ook nog. Gelijk ff een speedtest gedaan en kwam tot 3.5Mb. Weet niet wat het werkelijk moet zijn maar in vergelijking wat ik had is het een redelijke snelheids verhoging.

Greetz,
Noppie.
Gewijzigd door Noppie op 06 juni 2008, 11:20
 
rrozema
ALs je je draadloos netwerk gaat beveiligen, zorg dan dat de methode die je kiest door al je apparaten wordt ondersteund, dus door je access point en door al je clients. Als je router wpa2-aes of wpa2-tkip ondersteunt is dat prima, maar je client moet dezelfde instellingen krijgen, dus controleer voordat je dat instelt op je router of jouw draadloze netwerk adapter ook wpa2-aes of wpa2-tkip ondersteunt. Als je netwerk adapter een bepaalde beveiligingsmethode niet ondersteunt, kan het zijn dat je een nieuwere versie van de drivers nodig hebt waarna die methode wel wordt ondersteund. Controleer daarom de site van de fabrikant van je netwerk adapter voor updates.

Als je client (= je computer's draadloze netwerk adapter) niet dezelfde methode ondersteunt als je router/access point, zelfs niet met een driver update, kies dan op je access point/router een iets minder goede methode die je client wel ondersteunt. WPA bijvoorbeeld. Als dat ook niet wordt ondersteund, gebruik dan wep. Vertrouw nooit alleen op mac-filtering. Mac-filtering is zonder encryptie nutteloos als beveiliging.
 
Noppie
Duidelijk. Zal er eens goed voor gaan zitten. Laat wel weten hoe het afloopt.

Greetz,
Noppie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys wag200G.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
HG655d icm Linksys WRT160n Huawei meer apparaten aansluiten : 3 22 mei 2013
Linksys WAG325 N ook accesspoint? Algemeen : 1 02 jul 2011
Advertentie