obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Veel Spam op Orange mail adres
Tiger
[quote]vonneke schreef:
Ik heb me speciaal voor dit onderwerp aangemeld.

Ik had Wanadoo, dit werd dus Orange. Ik gebruikte mijn Wanadoo-mailadres al zo'n jaar niet meer. Kreeg er dus geen mail meer op en spam heb ik daar al nooit ontvangen. Tot .. het Orange werd dus.

Na de overgang van Wanadoo naar Orange had ik een 2e emailadres van Orange aangemaakt hier kreeg ik veel spam op en na het verwijderen van dat adres heb ik er geen last meer van.

groeten, Tiger
 
vonneke
Boblor, na deze spam-aanvallen ben ik al helemaal niet van plan voor een Orange-spamfilter te gaan betalen. Dat lijkt me precies het doel van de spam?

Ik heb al een hele tijd mijn gmail-adres als 'echt' mailadres. Gratis, en de spam wordt netjes opzij gezet.

Tiger, ik had niet eens een Orange-adres aangemaakt, juist omdat ik er toch geen gebruik van wil maken.

Ik begrijp dat niet iedereen hier dus last van heeft?
Hebben op dit forum misschien veel mensen al een spamfilter?
 
Boblor
Defrie, Ik had, voor het Orange emailadres werd toegevoegd, nauwelijks last van spam. Nu heb ik ook gemiddeld 15 spammailtjes per dag. Misschien zijn het wel dezelfde en hebben er aantoonbaar meer mensen last van gekregen. Angry

Hopelijk reageren er meer mensen hier als zij dezelfde ervaring hebben en misschien een oplossing ervoor gevonden hebben.

 
Boblor
Nog eens verder onderzocht wat er in header bij VAN: en AAN: in de spammails staat en via Eigenschappen --> Details de hele route bekeken. Ik zie dan dat in bijna alle gevallen mijn adres (in de AAN: dus) niet eens klopt. Er staan meestal maar een paar letters in die dan ergens in mijn complete adres voorkomen. Ik krijg dus spammails die niet eens aan mij geadresserd zijn.
HIER MOETEN MEER MENSEN LAST VAN HEBBEN.
Het lijkt er echt op dat de mailserver van Orange de spammailtjes zomaar tamelijk willekeurig doorstuurt.

Gaarne reacties als je dit ook constateert, dan moet Orange daar echt gauw wat aan gaan doen.


 
vonneke
Boblor, ik denk dat Orange de 'brievenbus' gastvrij wijd openzet zodat wij klanten er ook nog de spamfilter bij gaan nemen [extra betalen]

Ik hoop dat veel mensen gaan boos worden en reageren. Ik heb me al weken druk lopen maken voordat ik eens ging googlen en op dit forum terecht kwam dus ik neem aan dat er meer slachtoffers zijn die alleen nog maar niet boos genoeg zijn.

Kijk, dat ik dood word gegooid met spam op een hotmail of gmail-adres dat ik overal op het net rond laat slingeren en dat gratis is. Dan ga ik niet zeuren. Maar in dit geval wel. Ik ben altijd erg zuinig geweest op dat wanadoo-adres en ik krijg er nu meer spam dan op mijn hotmail en gmail samen.
 
Wanabo

Quote

Boblor schreef:
Nog eens verder onderzocht wat er in header bij VAN: en AAN: in de spammails staat en via Eigenschappen --> Details de hele route bekeken. Ik zie dan dat in bijna alle gevallen mijn adres (in de AAN: dus) niet eens klopt. Er staan meestal maar een paar letters in die dan ergens in mijn complete adres voorkomen. Ik krijg dus spammails die niet eens aan mij geadresserd zijn.
HIER MOETEN MEER MENSEN LAST VAN HEBBEN.
Het lijkt er echt op dat de mailserver van Orange de spammailtjes zomaar tamelijk willekeurig doorstuurt.

Gaarne reacties als je dit ook constateert, dan moet Orange daar echt gauw wat aan gaan doen.


Kan dat ook BCC zijn? Dan krijg je de geadresseerden niet te zien!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Boblor
Wanabo,
Klopt helemaal denk ik.
Ik sta waarschijnlijk in de BCC bij de naam die ik zie in de AAN: in de spammail (die naam zie ik dus alleen als ik wat verder duik in de properties van de addressheader). Zo zal er in de spammails waarin ik wel mijn eigen naam zie staan ook wel een hele riedel namen in de BCC staan.

Vonneke,
Ben het volkomen met je eens hoor. Op mijn officiele Orange adres waar ik ook altijd erg voorzichtig mee ben ontvang ik nu heel veel spam, terwijl mijn hotmail/Yahoo e.a. nauwelijks spam laten zien.
 
Lizard
Ik ben ook nog geen spam tegengekomen op m'n wanadoo/orange adressen. Maar ik heb ook nog geen mail adressen aangemaakt sinds de rebranding.
 
Boblor
Het lijkt dus toch geen structureel probleem te zijn, niet iedereen heeft er ineens last van.

Ik moet er toch echt wat aan gaan doen. Tot nu toe vandaag alweer 14 spams ontvangen.
Hoe zit het met de mensen die een (betaald) spamfilter hebben van Orange? Werkt dit filter goed of laat het toch nog mails die spam zijn door zonder dat ze als zodanig gemerkt worden?
 
Lizard
Ik geloof dat alleen de berichten getagged worden.

EDIT: even gezocht:

http://www.orange.nl/overige_produkten/veiligheid/antispam/

Quote

Antispam markeert berichten als ***SPAM***, zodat je deze automatisch in een aparte map kunt laten verdwijnen. Aan jou de keuze of je deze berichten vervolgens bekijkt of direct verwijdert. Het filter van Orange werkt niet alleen voor e-mailprogramma's als Outlook, maar ook voor Webmail.


Dus als je op de webmail een filter instelt dan zou je die mailtjes automatisch kunnen weggooien.
Gewijzigd door Lizard op 21 augustus 2006, 22:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veel Spam op Orange mail adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Advertentie