obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Topper die dit oplost!
TCP_IP
ok das gunstig opzich, instellingen zijn goed o.a. om dsl lampje weer brand.

inmiddels nog een x ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan?
overigens ook belangrijk dat pc rechstreeks op modem is aangesloten, niet met een router ertussen, maar uit je verhaal begreep ik dat dat wel het geval was !(goed aangesloten dus)

(je komt modem nu niet in omdat er geen ip adres is toegewezen aan je PC, je zou een WAN ip adres moeten verkrijgen)
 
drbilly
Hij blijft zeggen dat er geen contact met DHCP server kan worden gemaakt. Wat nu..?

Echt toppie trouwens dat je me wil helpen...Thx!
 
TCP_IP
tja ff minder datk niet op werk ben anders kon je zoiets nakijken.
Dit is een NO DHCP sessie geval, er is wel een verbinding maar er word geen ip adres toegewezen aan modem(/pc in dit geval)
kan een hele instabiel verbinding zijn of echt een foutje in wijkcentrale dat er voor je geen ipadres is gereserveerd bijvoorbeeld.

Ik kan je denk ik niet meer verder helpen wat dit betreft, al het mogelijke aan jouw kant is al gedaan namelijk.

In dit geval zul je even contact moeten opnemen met de orange helpdesk!

Ik zal even verhaaltje voor je maken om gesprek kort te houden:

Speedtouch 546 modem ingesteld op bridge mode met VPI/VCI op 8.35!
Speedtouch modem hangt met 20 cm PSTN kabel aan ISRA punt in je meterkast.
power, ethernet en dsl lampje branden(constant) en internet niet(internet lampje hoort overigens nooit te branden)
IP adres op je pc is al meerdere malen vernieuwd, maar er kan geen ip adres worden verworven van orange.
Modem is al meerdere malen gereset en instellingen zijn ook meerdere malen GOED gedaan.

vraag of ze kunnen nagaan of er wel DHCP verkeer optreed!

Dan zullen ze een melding maken bij technische dienst, en dmv van bovenstaande kun je gesprek kort houden en hoeft helpdesk niet onnodig lang door gaan vragen of je kabeltjes wel vervangen zijn.

p.s. geef maar meteen aan dat je alle kabels al vervangen hebt en dat het niet van toepassing is op dit probleem, dhcp probleem geen signaal probleem


Hoop dat je hiermee toch een beetje geholpen bent, en doe het graag hoor Grin
 
drbilly
Echt reuze bedankt! Ik ga morgen bellen met Orange om het te regelen. Met deze kennis kom ik al en stuk verder en zal het wel lukken.

Ik zal de vorderingen hier blijven posten.

Prettige avond en thanx!
 
TCP_IP
denk niet dat het daarnaan ligt eigenlijk!
NIC krijgt wel een intern ip van speedtouch als DHCP aanstaat, maar als deze uitstaat (dmv bridgemode) en dan zou hij een ip van Orange moeten krijgen wat niet gebeurd
 
drbilly
Net contact gehad met de HD. Wat een prutsers zijn dat, het is echt VERSCHRIKKELIJK!

Ze geven weer hetzelfde verhaal. Gaan de zaak verder in behandeling nemen, mijn collega had er geen telefoonnummer bijgezet etc.

In ieder geval heb ik bovenstaande info meegegeven zodat de technische dienst daar iets mee kan. Heb ook duidelijk gemaakt dat mijn rekening is geblokkeerd voor Orange maar dat hadden ze al gemerkt.

4 maanden geen internet!
12 keer gebeld, geen één keer teruggebeld!
5 keer om een bevestiging gevraagd, niet gekregen!
4 keer te horen gekregen, mijn collega heeft iets fout gedaan.
2 keer, aanvraag ligt op de verkeerde afdeling.
1 keer bevestiging van opzegging gekregen per 1.1.1970, DIE IK NOOIT HEB GEDAAN!


Een vriend van mij zei al dat je prima zit bij Orange zolang alles werkt en je niet verhuisd. Doet je internet het niet meer of besluit je te verhuizen. DAN BEN JE DE LUL!!!ShockAngry
 
TCP_IP

Quote

TCP_IP schreef:

1) internet explorer openen
2) adres: 10.0.0.138
3) klik op speedtouch (links bovenste knop)
4) klik op 'configuratie' (NL) configuration (ENG)
5) klik in rechterscherm op instellingen
6) volgende
7) protocol routed
8) vpi/vci 8/35
9) username en password blanco laten
10) komt opsomming te staan, klik op knop 'starten'
11) alles op laten slaan
12) verifieer dat power/dsl/ethernet ledjes branden


of

1) internet explorer openen
2) adres: 10.0.0.138
3) klik op geavanceerd (links)
4) klik op 'eenvoudige configuratie'(NL) of 'easy setup'(ENG)
5) wizard start
6) protocol = routed
7) vpi/vci = 8.35
8) autoconfigure en DHCP server uitvinken <<<<
9) username en password blanco laten
10 komt opsomming te staan, klik op knop 'starten'
11) alles op laten slaan
12) verifieer dat power/dsl/ethernet ledjes branden

Stel je ST546 eens op routed, ben eigenlijk benieuwd of dat misschien kan helpen!!
 
drbilly
Dit lukt niet zonder gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
 
TCP_IP
tja toch weer lastig, er is signaal maar verbinding word niet opgezet Angry
twijfel of config van modem ligt, misschien dat iemand anders een idee heeft, Rrozema ?

wat nog beter zou zijn is dat je evt. ander modem kan regelen? liefst livebox bijvoorbeeld of speedtouch 510 ofzo ? puur om het even te testen
 
rrozema
Sorry, ik heb het gevolgd. Maar ik heb ook even geen ideeen meer Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Topper die dit oplost!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie