obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
OPzeggen kan nu zonder problemen :)
macfreak

Quote

ik ben er ook schreef:

Quote

macfreak schreef:
Je had gewoon een aanvraag bij provider x moeten doen met wensdatum 1-8.
Had je bevestiging van provider x voor 1-8 dan had je Online op moeten zeggen.
Geen problemen en alles was goed gegaan.


Mijn wens datum is 31-07-2008 en dat is bevestigd door telford in 2 brieven.


"wens" datum is iets anders dan definitieve opleveringsdatum, haal dat niet door elkaar, als je een opleverings/activatie bericht van de nieuwe provider ontvangt is het voor elkaar.
 
macfreak
Ik hoop het voor je.
Volgens mij had je eerst telfort moeten aanvragen, als die een definitieve opleveringsdatum geven dan Online opzeggen, geen problemen.
 
guus
Volgens mij is het ook niet zo slim om de opheffing en de invoering op de zelfde dag uit te voeren. Beter een dag later kunnen doen. Wat nu als telfort om 11 uur jouw lijn wil invoeren en Orange hem pas om 3 uur sluit?
 
guus
Ooh oke, dat begreep ik er niet uit.
 
iMaccer
Hallo mensen,
Orange/Online is administratief een grote puinhoop. Ik wilde al langer van Orange ADSL Extra af, haal nog geen 4.5 Mbit terwijl er minimaal 8 beloofd was en zelfs gelokt was met 20 Mbit. Had er zelfs een supersnel ADSL2+ modem voor gekocht. Livebox heb ik nooit willen hebben. Mijn contract liep tot eind april 2008. Super aanbieding zeiden ze destijds, toen ik nog gewoon ADSL van Orange had en een maand later kwam het ADSL Extra in de aanbieding voor meer dan € 5,00 goedkoper. Hoezo je klanten voor de gek houden?

Dankzij dit forum zag ik mijn kans schoon en heb telefonisch opgezegd vanwege die uiterst domme prijsverhoging per 01-07-2008. Men vertelde mij dat het abonnement per 01-08-2008 zou stoppen. Zou nog schriftelijk worden bevestigd, dat het per 01-08-2008 zou stoppen. Mooi de gelegenheid om over te stappen op UPC Internet met werkelijke 10Mbit. De volgende dag was mijn email account geblokkeerd! Snapte er niets van en de "help"desk gebeld, die een terugbelafspraak noteerde. Moeten nu nog terugbellen......

Krijg ik vandaag ook nog een brief van Online dat ik tot eind april 2009 moet uitzingen! Had ik nu maar dat gesprek met die toezegging per 01-08-2008 opgenomen! Gewoon opnieuw gebeld met de helpdesk alsof ik niets wist, de telefoon op luid en de memorecorder erbij. Na het vele toetsen om iemand aan de telefoon te krijgen was er een vriendelijke helpdeskmedewerker die zei dat ik niet kon e-mailen omdat ik per direct was afgesloten. Deden ze altijd wanneer opgezegd werd vanwege de prijsverhoging. Verassing! Hoe dat dan zat met die brief? Zag hij ook maar het was toch echt per direct afgesloten. Wanneer ik de lopende sessie van de internetverbinding zou verbreken zou deze niet meer (mogen) opstarten. Hem ook nog uitdrukkelijk laten bevestigen dat ik per direct was afgesloten, dat er verder niets meer zou worden geincasseerd. Ben benieuwd.... ik hou mijn rekening maar eens goed in de gaten.
Hij bood nog wel aan de geblokkeerde e-mailadressen te heractiveren als "free-mail", dat vond ik wel netjes en heb hem daar ook voor bedankt.

Dus: bij elk volgend contact met Orange/Online helpdesk: gesprek opnemen, de medewerker zijn naam laten spellen en ook vragen hoe laat het is (je heb toevallig geen horloge om) en wanneer je nog meer lef hebt ook de datum nog even laten noemen. (welke datum hebben we ook al weer?). Je mag op het einde van het gesprek hem nog wel bedanken en hem wel even vertellen dat je ervan uitgaat dat hij geen bezwaar had dat je het hebt opgenomen, gezien eerdere ervaringen met de helpdesk. Wel of geen bezwaar, maakt niet uit voor het resultaat...;-)
Helpdeskmedewerkers hebben de keuze om een gesprek/contactmoment wel of niet vast te leggen in het systeem. Ik heb wel eens meegemaakt dat een collega niets kon terugvinden van een (minder prettig verlopen) gesprek van een kwartier eerder met een collega.
Blij dat ik van Orange verlost ben en inderdaad, toen het nog Wanadoo was zweerde ik erbij.

Op naar een nieuwe internetperiode bij UPC, waarbij in elk geval de helpdesk de helft goedkoper is...;-) De recentere berichten over UPC zijn over het algemeen behoorlijk positief en omzetting naar een ander ADSL abonnement bij wie dan ook zal zeker erg problematisch gaan, gezien de werkwijze van Orange met het vrijgeven van lijnen en zo.
 
agua
Ik had net gebeld over de overname van de lijn. En wat krijg ik binnen na 2 minuten:

annuleren van de opzegging van uw Online abonnement
ons kenmerk:
uw klantnummer:

Geachte heer

U heeft aangegeven de opzegging van uw ADSL Extra abonnement te willen intrekken. Fijn dat u bij ons blijft. Wij hebben uw verzoek meteen verwerkt.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Wij wensen u nog veel plezier met uw abonnement.

Met vriendelijke groet,
Online




Ik heb niet geannuleerd!!!!!!!

Dus weer aan de telefoon: Meneer u mag dit emailtje negeren. Ik geloof er niks van.
 
guus
Dat lijkt er al aardig op. Hoop voor je dat het wel goed gaat.
 
iMaccer
@ Vanisher: bij mij werd er helemaal geen bevestiging per email gestuurd. Alleen per brief dat ik tot eind april 2009 moest uitzingen. Zie verder mijn eerdere posting. Dus: hou het zelf maar in de gaten en zet een blokkade op je bankrekening wanneer de maand voorbij is. En: bewaar het emailtje zorgvuldig.
Zoveel verschillende handelswijzen bij een en hetzelfde fenomeen, namelijk opzeggen vanwege de prijsverhoging: kan niet anders zijn dan een grote puinhoop. Dus heb er maar geen vertrouwen in dat wanneer je geen verbinding hebt er ook niets van je rekening wordt geïncasseerd.
 
iMaccer
Vandaag met de post een bevestiging dat het abonnement per 04-07-2008 wordt beëindigd.
Heb echter nog steeds verbinding :-) Komt mooi uit want ik heb het UPC pakket nog niet binnen. Zie het als compensatie voor de 3 weken zonder verbinding en een hoop flauwekulsmoesjes toen ik over ging naar ADSL Extra.
Laat het verdere verloop wel weten.
 
WhiteAss
Ik heb mijn abonnement op de hier besproken manier opgezegd. Dit per 01-07-2008. Dit had ik gedaan omdat een eerdere poging van migratie was mislukt met als resultaat dat ik weer een jaar aan orange vast zat. Was dus erg blij met deze uitweg.

Nu is idd mijn email en account bij orange geblokkeerd. Ik heb een bevestigings brief gehad van de opzegging maar mijn internet verbinding doet het nog steeds. Mijn modem moet ik terug sturen maar hier heb ik geen zin in zolang mijn verbinding nog openstaat.

Aangezien zolang zij de verbinding open houden ik een andere provider kan nemen. Voor migratie is het immers al te laat. Bij contact met orange krijg ik te horen dat het abonnement idd opgezegd is en dat het signaal er binnenkort vanaf gaat. Dit kan naar mijn idee morgen zijn maar ook over 4 weken.

Ik denk er nu aan een brief te sturen naar om hierin aan te geven dat zolang zij mijn verbinding niet sluiten ik hun modem niet terug stuur. Lijkt jullie dit handig of is er een betere oplossing (ik heb geen zin om een adsl modem te kopen).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OPzeggen kan nu zonder problemen :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Advertentie