obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid, ligt het aan mij, of aan Orange/Online?
citomaster
Ik had TCP-Optimizer al eens eerder gebruikt, maar op de een of andere manier waren de waardes weer terug veranderd. Ik heb alles nu op optimaal staan en ik heb mijn pc opnieuw opgestart. Ik ga naar speedtest.bbned.nl, klik op download 100mb, en ik schreeuwde het bijna uit; er stond 1.0mb/sec, maar in 10 seconden zakte het terug naar ±290kbps, welke de hele download aanhield.

Als ik via rapidshare iets download, dan haal ik een 'constante' downstream van 550kbps, maar óók dat vind ik niet voldoende voor de 700/750 die ik moet halen.
8mbit Grin
 
mesa57
290 kbps is wel erg laag. Ikheb net getest, en bbned levert een goede response. Mijn modem traint in op 20400 en de download bij bbned is dan 2,04 mb.
Er zijn wel meer meldingen dat het modem intraint op 8 mb maar de download niet verder komt dan 4 mb. Maar dan zou ik bij de bbned download een snelheid van ongeveer 400 kb verwachten. In ieder geval ligt het niet aan het modem (livebox). Zit dus of in je pc of in het netwerk van Orange. Kun je een andere pc uitproberen ?
 
TCP_IP
citomaster, wat voor netwerkkaart heb je ? en hoe staat deze ingesteld?
was nog eens aan het rekenen en je komt niet boven de 5mbit uit ooit begrjip ik ??
hierbij denk ik namelijk aan een 10mbit kaartje op half duplex... heb het namelijk eerder gezien !!

hardware specs kun je als volgt terugvinden:
rechtermuisknop deze computer
tabblad hardware
knop apparaat beheer
klik op + (plusje) voor netwerkadapters

post eens wat daar staat (vaak realtek,3com, broadcom zoiets)

daarna rechtermuisklik op naam van netwerkkaart
eigenschappen
tabblad geavanceerd
eigenschap "Link speed, duplex mode"
welke waardes kun je dan kiezen (staat er rechts van)

bovenstaande hoeft niet te kloppen overigens, verschilt beetje perdriver/kaart... maar in die richting moet je kijken iig Pfft
 
citomaster
Nee ik heb een gb netwerkkaart Wink, hij is ingesteld op 100mb full duplex, doordat mijn modem niet hoger ondersteund.

Oja, als je nog andere specs e.a. nodig hebt, hoef je geen uitleg te geven Wink.

Toch (alvast) erg bedankt voor de hulp,
8mbit Grin
 
TCP_IP
ok mooi Pfft scheelt wat typwerk...

ook nog naar Internation Wink ?

ehh je hebt het met en zonder beveiligingssoftware getest ?!

denk dat dan nog rest om ISRA eens na te kijken, een vies draadje kan zelfs een oorzaak zijn
 
citomaster
Nee, daar zul je mij niet zien! Pfft
8mbit Grin
 
TCP_IP
moest het ff vragen, kzag je lokatie vandaar Pfft

mja... kijk ISRA idd nog eens na als je al aangeeft dat het er zo verprutst uitziet...
 
rrozema
Als je download initieel wel snel is, maar bij grotere files al snel inzakt, dan zou ik, zoals mesa57 ook al aangaf, de oorzaak eerder in je pc zoeken.

Probeer eens om je tcp-ip stack terug te brengen naar de standaard windows instellingen (met tcp optimizer). Probeer ook je harddisk eens te defragmenteren. Controleer de performance van je pc eens door perfmon te gebruiken tijdens je download test. Tellers waar je op kunt letten: physical disk - write en read queue length en bij de netwerk interfaces, het aantal crc fouten, re-sends en mogelijk het aantal received fragmented packets.

Met name de laatste, fragmented packets, kan voor jouw verschijnsel zorgen: zolang er kleine hoeveelheden data worden verzonden is de verbinding snel, maar moet er een grotere stroom gegevens worden verstuurd, dan loopt al snel het receive window vol. Waarna er steeds re-sends nodig zijn. Je kan dan bijvoorbeeld met ping -f -l eens controleren wat het grootste packet size is dat je kan versturen over jouw verbinding. Met TCP optimizer is dat trouwens nog makkelijker te doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid, ligt het aan mij, of aan Orange/Online?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie