obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Statisch IP met Livebox + Router
FibeR
Volgens mij is dat accespoint alleen voor draadloos, maar dat is nu niet van belang. Ik heb de router gereset, DHCP uit, static IP. Maar dan wil ik LAN IP wijzigen en dan staat er:

ATTENTION: Do not change the IP address of the AccessPoint unless you have adapted the settings in the DHCP Server. Otherwise all Clients retrieving its IP address from the AP will loose connection and will not get reconnected. Changing the IP address will cause a disconnection from the AP after pressing Save.

Ik kan niet op Save drukken. Ik kan alleen de WAN IP veranderen.

ps. heb je msn? ruben-jansen[at]hotmail[dot]com

Quote

p.s.
laat je pc eens een ip adres verkrijgen, gebeurt dat wel ?

Bedoel je via DHCP? Zo ja, dat lukt wel.
Gewijzigd door FibeR op 15 juli 2008, 20:27
 
TCP_IP
heb je al toegevoegd...

btw welk ip krijg je dan ??
 
rrozema
Je moet het WAN ip adres veranderen: 192.168.1.100 ligt in dezelfde range als het LAN ip adres 192.168.1.254. Je router kan nu niet beslissen naar welke interface hij de pakketten moet forwarden. Verander je WAN ip adres eens naar 192.168.2.1? Hoogstwaarschijnlijk heb je dan geen enkel probleem meer. (Wel alles op de LAN poorten van je router blijven aansluiten)
 
TCP_IP
Was gisteravond al opgelost overigens !
Fiber bleek een router-router_methode opstelling te hebben ipv router-switch methode... dus 1e berichtje wat ik poste bleek uiteindelijk ook de oplossing te zijn...
LAN ip is nu 192.168.1.9 en hij heeft nou een fixed ip op z'n pc
internet werkt zonder problemen gaf hij aan
 
rrozema
ok, mooi.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Statisch IP met Livebox + Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie