obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
naast livebox 2 routers gekrest?
mesa57
Daar gaan we weer hoor. Volgens mij had PC2 wel verbinding met de netgear. Maar als je daar nu weer de livebox in hebt geplugd zijn we weer terug bij af. Zo gaat het echt nooit werken.
 
rrozema
Voor de duidelijkheid: Het maakt mij niet uit welke pc je nu wil gebruiken voor het experimenteren en welke je wil gebruiken om zolang op te kunnen internetten. Maar maak een keuze: sluit een van beide pc's aan op de livebox zodat je het internet (en dus dit forum) op kunt en experimenteer alleen met de andere pc en de netgear.

We hadden afgesproken dat je pc2 (je nieuwe machine met naam HELVOIRT) gebruikt om te experimenteren en pc1 (je oude machine met naam CC1056895-A) hangt dus de hele tijd aan je livebox met 1 van z'n beide netwerkkaarten en kan gewoon het internet op. Ga alsjeblieft niet weer je machines omwisselen want dan komen we er echt nooit uit. Zet ze om mijn part gewoon naast elkaar op de eettafel zolang we er nog mee bezig zijn. Eten doe je, totdat we dit opgelost hebben, maar op de bank Wink en de buurman drinkt z'n senseo daar ook maar Wink (Hoi, buurman! Smile)

Ok, je hebt dus pc1 aan de livebox zodat je weer met ons kan praten.

En nu pc2: deze heb je van te voren ingesteld op 100Mbit full duplex en de netwerk kabel loopt van de achterkant van pc2 naar een van de 4 LAN poorten van je netgear. Je hebt de netgear aangezet, gewacht totdat de lampjes aangaven dat je netgear er helemaal klaar voor is. En pas toen heb je pc2 opgestart? En de output die je ons vanmorgen gestuurd hebt is van die situatie? Ik wil het nu graag heel zeker weten, want, eerlijk gezegd, Lidy: JE BENT EEN WARHOOFD Smile
Gewijzigd door rrozema op 02 augustus 2008, 16:12
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Voor de duidelijkheid: Het maakt mij niet uit welke pc je nu wil gebruiken voor het experimenteren en welke je wil gebruiken om zolang op te kunnen internetten.
Maar maak een keuze: sluit een van beide pc's aan op de livebox zodat je het internet (en dus dit forum) op kunt en experimenteer alleen met de andere pc en de netgear.

Uhhhhhhhhhh de laatste dagen is ALLEEN deze PC2 (de nieuwste) dus aangesloten geweest , want dit leek je beter toch ivm met hier de aanwezigheid van 1 zichtbare LANkaart? Niet goed begrepen dan grr?

Quote

We hadden afgesproken dat je pc2 (je nieuwe machine met naam HELVOIRT) gebruikt om te experimenteren en pc1 (je oude machine met naam CC1056895-A) hangt dus de hele tijd aan je livebox met 1 van z'n beide netwerkkaarten en kan gewoon het internet op.


Dat wel...maar die PC is voor mij niet om aan te werken tussendoor...tenminste niet zonder bijzijn van iemand Sad
Eigenlijk leef ik alleen in deze werk/slk...hier staat alles bij de hand en op vaste plekken ivm met ook mijn slechtziendheid (alle medicaties voor om de paar uur enz) en herken ik tijdig als ik bv foto wil maken verschil tussen digicam en mijn wekker Pfft

Oude pc1 mist bv usb poorten, allen op 1 na "ontploft"ooit met te kleine monitor ...ERGENS moet nog oude usb-1 hub liggen...ff geheel zoekgeraakt in verkassingen hier.
Geen emailaccounts (7 accounts) daar op ingesteld (webmail is niet voor mij, echt als ff 1 noodgevalletje om snel te lezen) en om steeds de interne HD om te ruilen is ook niets voor mij, om te doen...

Quote

Ga alsjeblieft niet weer je machines omwisselen want dan komen we er echt nooit uit. Zet ze om mijn part gewoon naast elkaar op de eettafel zolang we er nog mee bezig zijn. Eten doe je, totdat we dit opgelost hebben, maar op de bank Wink en de buurman drinkt z'n senseo daar ook maar Wink (Hoi, buurman! Smile)

Uhhhhhhhhh machines omwisselen lukt me al 10 jaar niet meer LOL...eten en koffieleuten is ook met bezoek gewoon hier in slk/werkkamer , lekker studentikoos he? Grin

Quote

Ok, je hebt dus pc1 aan de livebox zodat je weer met ons kan praten.


Neeeeehhh...kan ik evt wel doen straks als jaap komt, maar die staat ff als "dood" nu in kamer...

Quote

En nu pc2: deze heb je van te voren ingesteld op 100Mbit full duplex en de netwerk kabel loopt van de achterkant van pc2 naar een van de 4 LAN poorten van je netgear. Je hebt de netgear aangezet, gewacht totdat de lampjes aangaven dat je netgear er helemaal klaar voor is. En pas toen heb je pc2 opgestart?

Vanmorgen wel op die full duplex ingesteld, maar niet de rest zoals wel gisteren en dan:

- Sluit je pc2 helemaal af.
- trek alle netwerk aansluitingen uit die pc2, dus de netwerkkabel en ook de usb wireless dongle er uit.
- Zet je netgear uit.
- trek alle stekkers uit je netgear.
- Pak 1 netwerk kabel; doe 1 kant in een LAN-poort van je netgear en de andere kant in je pc2.
- Doe nu de stroomkabel weer terug in je netgear en wacht totdat deze helemaal is opgestart (zie je aan de lampjes).
- Start nu pc2 op.

Dat was te doen (met Jaap samen) maar later op de dag en omdat er niets getest meer hoefde ff weer die normale lan-5 verbinding gemaakt...en dus via de livebox, en ik hier dringend deze pc nodig had (dingen als foonboek en nog zoveel meer kan ik enkel via inet nog vinden/lezen en dan inzoomend via ctrl-scroll Wink


Quote

En ik wil graag de output van ipconfig /all van je hebben zoals die er nu uit ziet op pc2. Je kunt niet het internet op, dus je moet het op de manier doen die ik of mesa heb beschreven


Komt echt nog weer hoor Grin
Mogelijk morgenvroeg dan pas...

Quote

En de output die je ons vanmorgen gestuurd hebt is van die situatie? Ik wil het nu graag heel zeker weten, want, eerlijk gezegd, Lidy: JE BENT EEN WARHOOFD Smile


Die vorige en ook met de IPconfig zoals je omschreef was kloppend en vanuit deze pc ZONDER inet, wel aangesloten op de netgear. Lampjes brandden toen ook.
Vanmorgen voerde ik enkel die die instelling uit op 100Mbit full duplex ......meende dat dit ff een testje was om later verder met alle andere testen te gaan, solly Sad

Warhoofd ikke?Cool Nooooit eerder gehoord hoor.....oke wel dus (bloos) heb wel aardige logica knobbel, maar die snapt niet iedereen Pfft

anekdote?
Doet me denken aan mijn oude wiskundeleraar...kwam van andere school die zo vrij was dat je zelf als 13-jarige je vakken mocht kiezen, per dag...wiskundeleraar daar was een "viezerik" dus maar geen wiskunde 1.5 jaar lang...
Moest naar "echte en strenge school" en docent merkte dat ik 0.0 aan wiskunde ooit had gehad...vermaakte me toen al met een cryptogrammenboekje over lesboek heen...tja betrapt dus..
Nablijven..ikke bibberen...man stil, erggg lang stil....trok zijn lade open en pakte ook cryptoboekje en gaf deze mij en hij nam mijn half-affe over...binnen 5 minuten vulden we op hoog level de antwoorden in...

Korte pret voor mij...erna bulderde hij de ramen bijna lokaal uit, oops!
Als jij met 13 jaar WEL kan cryptogrammen, ZAL JIJ binnen 4 maanden, met bijles van mij ook wiskunde leren en als taal frans leren!!!!!

Hij had gelijk...van een vette 0- naar een 6.5 gegaan...maar omdat destijds je ook sommen (algebra) kreeg waarin je je manier berekenen moest tonen...bleek dit niet DE methode, maar antwoord was oke...duurde arme man uren om mijn kronkels te snappen...oops he?
 
rrozema
Ik zal het nog voor je samenvatten.

Ik wil graag vaststellen of je pc2 (helvoirt), wanneer die is aangesloten op je netgear, z'n ip instellingen krijgt van die netgear. Als dat zo is, dan wil ik graag die instellingen zien, want afhankelijk van de waarden die hij heeft gekregen moeten we mogelijk de instellingen van je netgear veranderen.
Tot nu toe hebben we echter nog niet 1 keer een overzicht van je gehad waarop je pc2 de instellingen van je netgear had gehad. Mogelijk komt dat doordat je netwerkadapter (in je pc2) geen verbinding kon maken met de netgear; in het overzicht dat je stuurde stond namelijk "medium disconnected", hetgeen zo veel betekent als "de kabel zit er niet in". In bijzondere gevallen gebeurt dit wel eens en vaak kan dit dan verholpen worden door de netwerkadapter niet zelf te laten bepalen op welke snelheid er verbinding gemaakt moet worden ("auto negotiate"), maar dit handmatig in te stellen op de juiste waarden ("100 Mbit full duplex").

Zodra we die verbinding hebben, kunnen we verder op weg naar het oorspronkelijke doel: de ip instellingen van de netgear te weten komen. Als we daar zijn, dan kan ik je uitleggen wat er moet gebeuren om je gehele netwerk weer draaiend te krijgen.
Gewijzigd door rrozema op 02 augustus 2008, 20:13
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Zodra we die verbinding hebben, kunnen we verder op weg naar het oorspronkelijke doel: de ip instellingen van de netgear te weten komen. Als we daar zijn, dan kan ik je uitleggen wat er moet gebeuren om je gehele netwerk weer draaiend te krijgen.


Pfff gisteren bijna 2 uur (offline) bezig geweest met IP te krijgen van de netgear, op Pc2 en is nog niet geluktAngrySad

Alles voorbereid , eerst een print met de volgordes handelingen klaar gelegd...pc kast gekeerd zodat wissel kabels makkelijk kon en de netgear er pal naast gezet , plakband klaar zodat als 1 kabel zou vallen, ik deze nog zelf kon pakken...stekkerbak bereikbaar, dus wat kan er dan nog misgaan he?

Geen IP adres....noppes eigenlijk:

Quote

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: HELVOIRT
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 5:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-58-9C-3D-ED


Zoals je aangaf alles op de 100 Mbit full duplex gezet...niets hielp....enige wat ik kort wel ff zag ( http://www.routerlogin.com/start.htm ) was dat de netgear zichzelf een update naar versie 10.0.0.1 had gegeven, dus DAT kannie welFrown

Ben ik nu echt zooooooo stom....?...
 
rrozema
huh? http://www.routerlogin.com werkt wel? Waar kom je dan terecht? en als je in een cmd window "ping www.routerlogin.com" intikt, welk ip adres krijg je dan?

10.0.0.1 is trouwens geen versie, maar een ip adres. Dat is precies waar we naar op zoek zijn; de situatie waarbij je pc een ip adres van de netgear krijgt. Dus als je die situatie nog eens voor elkaar kunt krijgen?

En, je bent niet stom. Dit is best lastige materie als je de achtergrondkennis niet hebt.
 
TCP_IP
Hey Lidy,

omdat ik het nog steeds zon vreemd verhaal vind zou ik en Rrozema denk ik ook zeker willen weten in welke poort je de kabel stopt in de Netgear router....

netgear%20back%20of%20router

hij moet in 1-2-3 of 4.. niet in de internet port (zie plaatje hierboven)
in welke zit hij nu...
Kan me nog een scenario voorstellen namelijk dat hij in de WAN poort zit en daardoor geen ip krijgt... mja bedenk me nu ook dat hij uberhaupt niks ziet maar toch... misschien dat hier iets mis in gaat...

Gebruik je overigens ook telkens dezelfde netwerkkabel tussen PC en netgear als tussen pc en livebox ?!
Zat me ook iets te bedenken, je hebt namelijk cross/straigt/reverse kabel, Rrozema zou daar miss iets mis in kunnen gaan ?! meeste routers zouden er wel mee moeten kunnen gaan, maar stel dat deze moeilijk doet...

als 3e kan ik me nog een mislukte firmwareupdate voorstellen, dat deze voortijdig afgebroken is

ik probeer maar wat suggesties hoor lidy en Rrozema, als je er wat aan hebt mooi, zo niet negeer maar Cool
t blijft een boeiend topic nog, leuk die mysterieuze dingen toch ?Grin

 
lidy

Quote

TCP_IP schreef:
Hey Lidy,

omdat ik het nog steeds zon vreemd verhaal vind zou ik en Rrozema denk ik ook zeker willen weten in welke poort je de kabel stopt in de Netgear router....

netgear%20back%20of%20router

hij moet in 1-2-3 of 4.. niet in de internet port (zie plaatje hierboven)
in welke zit hij nu...
Kan me nog een scenario voorstellen namelijk dat hij in de WAN poort zit en daardoor geen ip krijgt... mja bedenk me nu ook dat hij uberhaupt niks ziet maar toch... misschien dat hier iets mis in gaat...


Nee is tot nu toe nog niet in een WAN poort geweest, meestal met testen en ook destijds direct na aankoop en keurig volgens de rom en plaatjes en handleiding Smile
Meestal kies ik LANpoort 2 of 3...

Quote

Gebruik je overigens ook telkens dezelfde netwerkkabel tussen PC en netgear als tussen pc en livebox ?!

Al mee gewisseld paar keer..voorkeur heb ik voor die leuke kleurtjes tuurlijk Pfft
Maar hier is ruime voorraad/keuze nog aan bekabelingen...Smile

Quote

Zat me ook iets te bedenken, je hebt namelijk cross/straigt/reverse kabel, Rrozema zou daar miss iets mis in kunnen gaan ?! meeste routers zouden er wel mee moeten kunnen gaan, maar stel dat deze moeilijk doet...


ikke hierop lekker stil Grin

Quote

als 3e kan ik me nog een mislukte firmwareupdate voorstellen, dat deze voortijdig afgebroken is


Tja kan ook allemaal tuurlijk..probeer alles nog wel een keer vandaag of morgen hoor!

Quote

ik probeer maar wat suggesties hoor lidy en Rrozema, als je er wat aan hebt mooi, zo niet negeer maar Cool
t blijft een boeiend topic nog, leuk die mysterieuze dingen toch ?Grin


Negeer helemaal niets LOL...maar ondertussen mag einde mysterie ook wel es in zicht komen hoor:p
Echt als dr dingenniet werken , zeker op pc gebied...normaal een beetje hobby van me en meeste klusjes lukken me intussen ook wel, maar dan GRAAG sores op andermans PCtje, niet op de mijne tuurlijkAngryWink
 
TCP_IP
utp_normal_straight

straight, wat je nodig hebt...

cross-utp

cross, wat je niet nodig hebt...

kun je zien aan de RJ-45 connectoren.. die doorzichtige blokjes aan uiteinde v/d kabel

Bedrading is dan net iets anders aangesloten, tussen 2 pc's heb je bijvoorbeeld een crosskabel (kruiskable) en tussen pc en router een straight...
Meeste routers zouden het wel moeten herkennen en maken die switch zelf wel.. mja mogelijk dat het hierin fout gaat.,..
 
rrozema
Lidy, als je hier mee bezig gaat, dan zou ik Jaap er even weer bij vragen Smile. Je moet namelijk de kleurtjes van de draadjes in de stekkertjes gaan proberen te herkennen. Ik geloof niet dat je dat gaat lukken.

Maar dan nog, zoals Lidy al schreef, ze heeft al meerdere verschillende kabels geprobeerd. Het zou onwaarschijnlijk zijn dat geen enkele van die kabels het zou doen. Ik heb voor mezelf de kabel als mogelijke storingsoorzaak al weggestreept. Maar het kan zeker geen kwaad om het te controleren.


Lidy, heb je nog geprobeerd om wat meer informatie over http://www.routerlogin.com voor me op te diepen? Dit lijkt namelijk wel de doorbraak waar ik naar op zoek ben.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'naast livebox 2 routers gekrest?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
half miljoen wifi-routers lek Huawei configuratie en problemen : 7 04 jan 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Advertentie