obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
kom niet op marktplaats
TCP_IP
hmm vreemd!

maar blijkbaar lukt het via deze proxy ook niet dus ?
 
Helwerd
Ik heb wat nieuws ontdekt. Onder in de grijze balk (boven het vista-icoontje) komt bij het inloggen op marktplaats heel snel de volgende foutmelding:

Res://ieframe.dll/dnserror.htm

Hoop dat jullie weten wat er speelt, ik raak hier niet uit. Heb op Fokforum wat gelezen en vond op de M$-site het volgende advies waarvan ik niet weet of dit goed of slecht advies is. Wat denken jullie is dit een veilige suggestie of onzin?

I have just spent three days and three nights struggling with this after acquiring a whiz bang new machine with Vista Ultimate, and tried ALL the suggested solutions, and was about to buy a new adsl router, believing mine might be a bit old and not vista compatible.

On the off chance I rang tech support for NetComm just to check, and was advised that it was a DNS issue with some aussie ISP's and was adivsed to do the following.

Click:
1. Control Panel
2. Network and Sharing Centre
3. Manage Network Connections
4. Right click the local area connection and click properties
5. Uncheck TCP/IPv6
6. Ensure TCP/IPv4 is checked and double click
7. Uncheck Obtain DNS server address automatically
8. Check Use the following DNS server addresses
9. In preferred DNS Server adresses insert: 4.2.2.2
10. In alternate DNS server addressinsert: 4.2.2.3
11. Click Okay all the way out and then restart computer.

I have had no issues since, internet browsing is faster than its ever been, and the whole thing is firewalled, with defenders and virus checkers all on, with all windows updates installed, using IE7 and Vista ultimate.

Many thanks to Balpreet at NetComm, and I hope this works for others. According to Balpreet, it would seem that it is spasmodic, but nothing to do with hardware/software but is at the ISP end and their international connect settings. The DNS server address he provided is apparently a huge american globally compatible address which Balpreet tells me shoud resolve this ieframe.dll/dnserror thing so it never happens again. So far so good, many thanks to Balpreet. Given all the experimentation and sort of remedies, it sort of makes sense that this could be the cause - i.e. at the ISP end and beyond. Hope it helps others....

 
Helwerd
Kleine toevoeging nog, als ik de engelse suggestie moet volgen, hoe doe ik dat dan in een Nederlandse versie van Vista?

Ik vind dit in het Newderlands al knap lastig, laat staan in het Engels
 
TCP_IP
Click:
1. Configuratiescherm
2. Netwerkcentrum
3. Netwerkverbindingen beheren
4. Rechtermuisklik LAN verbinding en kies voor eigenschappen
5. Vink TCP/IPv6 uit
6. Zorg dat TCP/IPv4 aangevinkt is en dubbelklik erop
7. Vink 'automatisch DNS server laten toewijzen' uit
8. vink aan "gebruik de volgende dns servers"
9. Voorkeurs DNS-server 4.2.2.2
10. Alternatieve DNS-server 4.2.2.3
11. Klik verder op alles OK en herstart je PC

Tja of dit helpt ? denk het niet...
ipv6 word zoiezo nog niet gebruikt maar schijnt idd weleeens problemen op te geven, maar onwaarschijnlijk aangezien zelfde symptoom op je XP machine zit...
en deze DNS server veranderen naar dat adres, spijt me zeer maar dan werkt niks meer Pfft hij gaat naar geen DNS server toe meer en zou je niet meer kunnen surfen..
mijn advies, vergeet dit verhaal... dit zorgt er alleen maar voor dat je helemaal niet meer kunt surfen !!


Res://ieframe.dll/dnserror.htm

DNS error betekent kortweg dat hij de website niet kon omzetten naar een ip adres
dus www.marktplaats.nl is 195.78.85.67
daarom stelde ik die link voor http://195.78.85.67 om uit te sluiten of het aan DNS lag maar lijkt ook niet aan te liggen.. daarom stelde ik daarna voor om via een proxy te proberen maar helpt blijkbaar ook niet

heb je ook weleens een andere browser geprobeerd ?!? zoals firefox, safari of opera ?

 
Helwerd
Ik heb op de vaste PC firefox gezet om te kijken of het aan ie6 / ie7 kon liggen maar helaas ook firefox kan geen verbinding maken.
 
Helwerd
En om de boel nog verder aan te vullen: hierbij een tracert naar marktplaats.nl waarbij ik de onbeveiligde draad van de buren gebruik (en dan dus wel op marktplaats kom):

C:\Users\Jolijn & Willem Jan>tracert marktplaats.nl

Traceren van de route naar marktplaats.nl [195.78.85.67]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 5 ms 7 ms 6 ms 10.204.128.1
3 8 ms 6 ms 8 ms csw2-pc25-221.groni1.gr.home.nl [213.51.133.2]
4 8 ms 8 ms 9 ms zl-rc0001-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.15
8.50]
5 10 ms 9 ms 10 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]

6 10 ms 11 ms 10 ms link-to-athome.openpeering.nl [213.51.158.134]
7 11 ms 16 ms 10 ms openpeering.marktplaats.nl [82.150.154.54]
8 12 ms 11 ms 13 ms cr1.ams1.marktplaats.nl [195.78.84.93]
9 85 ms 11 ms 11 ms www.marktplaats.nl [195.78.85.67]

De trace is voltooid.

C:\Users\Jolijn & Willem Jan>
 
TCP_IP
toch is mijn vraag niet helemaal beantwoord m.b.t. de proxy
heb je dit nou wel of nie tgeprobeerd?
proxy.orange.nl op poort 8080 ?
 
rrozema
IPV6 kan wel een onderdeel van je probleem zijn. Je kan dus overwegen om dat ter test eens uit te zetten: volg de stappen 1 tot en met 6 van de instructies die TCP_IP al voor je uit het engels heeft vertaald en druk dan op OK. Als je verder dan stap 6 gaat, gaat inderdaad je internet verbinding niet meer werken, dus stop bij stap 7.
 
Helwerd
@TCP_IP: ik krijg mijn laptop niet op poort 8080. Als ik dat invoer zoals je had aangegegeven (extra-internetopties etc.), dan houdt hij 8080 niet vast en zet daar dan zelf weer 80 voor terug. Ik heb geen idee waarom, ik kan het zelf niet omzetten en ik heb maar 1 account op deze laptop.

Ik denk wel dat je op het juiste spoor zit met de proxy. Ik heb vandaag via www.youhide.com getest of ik dan wel op marktplaats kom en dat is dus het geval. Als ik mijn ip verberg, dan kom ik wel op marktplaats. Heb nu dus nogmaals een mail gestuurd aan marktplaats om te onderzoeken of ik echt geen ip-ban heb, want daar begint het volgens mij wel heel erg op te lijken.

Ik wacht hun reactie even af en ga - als zij weer zeggen dat ik geen ban heb - de test uitvoeren zoals RRozema voorstelde.

hopelijk komen we zo ergens. In elk geval heel veel dank voor jullie hulp tot zover, ik ben daar heel blij mee.
 
Helwerd
Eindelijk maar toch succes!!

TCP/IP had me al het juiste antwoord gegeven, maar deze dombo kreeg e.e.a. niet voor elkaar. Nu wel, met proxi.orange.nl poort 8080.

Wat ik niet goed had gedaan, was het intikken van proxi.orange.nlShock

Hoe dan ook, alles werkt nu weer en dank aan jullie voor de hulp (M.n. prof. TCP Cool!!)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kom niet op marktplaats', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie