obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid laag met 83.119 IP adres?
Chazzo
Inmiddels heeft Online contact met me opgenomen.
Het is voorlopig niet nodig om IP adressen meer te sturen.

Ik krijg nog een mail met instructies wat het vervolg gaat zijn, in ieder geval zijn ze bezig met een IP database schoonmaak en heeft (bijna) iedereen met een 4Mbit naar 8Mbit een adres met 83.119 gekregen.

Heb wel te horen gekregen dat Wireshark een programma is waarmee de verbinding uitgelezen kan worden, maar heb niet het minste idee hoe dit programma werkt.
Ik zou dit nog per mail ontvangen zodat de log-files hiervan opgestuurd kunnen worden. Dus ik voel weer een medewerkingsmomentje aankomen, maar ja kleine moeite en we kunnen er alle mee op vooruit gaan.

Middels dit programma kan nagegaan worden waar de fouten kunnen zitten, in ieder geval is het niet per definitie dus een IP probleem.

Zodra ik meer weet post ik het.

Ik zal voorlopig in beide draadjes het verhaal blijven schrijven.

Over Online en het actief meedenken op een forum als deze werd positief ontvangen maar heeft geen prioriteit 1, op dit moment gaat alle aandacht uit naar het stabiel krijgen van alle netwerken.

Ook die via KPN dus, die ook nog zaken niet helemaal op orde heeft, want dochter Telfort levert meer op en heeft dus voorrangWink
Gewijzigd door Chazzo op 24 september 2008, 20:55
 
TCP_IP
Voor de geinteresseerde m.b.t. wireshark

Het computerprogramma Wireshark is een 'packet sniffer' en 'protocol analyzer', een programma dat gebruikt wordt om gegevens op een computernetwerk op te vangen en te analyseren. Wireshark is een fork van het vroeger populaire Ethereal.

De functionaliteit van Wireshark lijkt enigszins op de standaardtool tcpdump, maar biedt een GUI en meer opties voor het sorteren en filteren van gegevens. Met het programma kan de gebruiker zien welke data over het network wordt verstuurd door de netwerkkaart in 'promiscuous mode' te zetten. Wireshark beeldt niet zomaar het netwerkverkeer af, maar "begrijpt" de structuur van de talrijke netwerkprotocols. Op deze manier kan de software de verschillende geneste protocols weergeven en de inhoud van elk veld tonen.

Wireshark wordt onder een opensourcelicentie verspreid. Het programma is gecreƫerd met de cross-platform GTK+-toolkit, en draait zo op verschillende platforms, zoals Windows, Unix en Unix-achtige systemen zoals Linux, Solaris, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD en Mac OS X. Het programma gebruikt Pcap (zie libpcap) voor het inlezen van de netwerkpakketten.


De ontwikkeling van het programma werd begonnen door Gerald Combs, onder de naam Ethereal. De eerste versie verscheen rond 1998 onder een GPL-licentie. Het programma kreeg al gauw succes. Na verloop van tijd ontwikkelden meer dan 500 mensen mee aan het programma, waarbij Gerald Combs het geheel bleef onderhouden en nieuwe versies uitbrengen. Toen op 8 juni 2006 hoofdontwikkelaar Gerald Combs van werk veranderde, kon hij niet tot een akkoord komen met zijn vorige werkgever, die de rechten op de merknaam Ethereal bezat. Combs mocht de naam niet blijven gebruiken, maar bezat wel nog copyright op de broncode. Hij nam de subversion-repository van Ethereal en gebruikt dit als basis om verder te gaan met het programma onder de naam Wireshark.

Download Wireshark hier
Gewijzigd door TCP_IP op 24 september 2008, 21:13
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Alvast bedankt TCP_IP maar ik wacht even het programmae te gebruiken alvorens er wordt gezegd hoe ik het moet gebruiken en wat ik moet opsturen :p

 
TCP_IP
Net maar een geinstalleerd, dit programaaatje ziet echt ALLES van je verbinding Pfft als iemand online komt met msnword dat al geregistreerd tijdens het monitoren, hij ziet de hops.

Alle broadcasts komen te voorschijn, alles Pfft weet niet wat ik gemist heb Pfft

Je kunt een netwerkkaart kiezen op je PC, dan begin je het monitoren.
Na bijv een uur stop je dit, dan sla je het monitoren gedurende dat uur op in een bestandje.

Tevens word Winpcap geinstalleerd, tis ca 21 MB.

Wat ze exact aan info nodig hebben weet ik zo ook niet dan.
Gewijzigd door TCP_IP op 24 september 2008, 21:43
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Er nog meer in gedoken, zit zelfs stukje netstumbler in Pfft
Dit werkt ook onder Vista.

Als duidelijk is welke info NODIG is, kan ik wel stukje uitleg geven Wink



Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Allereerst, monitoring programma's als wireshark zijn geweldige tools om te leren hoe een netwerk werkt en om fouten te zoeken. Daar wil ik niets aan afdoen: wireshark is een geweldig programma.

Maar... , achter een livebox zal wireshark niet zo heel veel informatie over dit probleem opleveren; je legt immers enkel het verkeer tussen jouw pc en de livebox vast. Niet het verkeer tussen de livebox en het Online netwerk. Je kan wel zien of de pakketten gefragmenteerd worden doorgegeven maar dat kun je ook al zien met het standaard bij windows geleverde perfmon, daar heb je geen extra programma voor nodig.

Je legt trouwens met wireshark lang niet ALLES vast van de verbinding, je registreert enkel IP verkeer, de adsl laag is "transparant" voor deze tool, m.a.w. je ziet er niets van. Als mijn vermoeden klopt, dan zul je helemaal niets ongewoons zien met wireshark; de pakketten worden zelfs niet gefragmenteerd op het IP niveau. Ze worden dan enkel op het dsl niveau gefragmenteerd, in de livebox worden de ip pakketten weer aan elkaar geplakt voordat ze weer aan de ip laag worden doorgegeven.

Om het beste te kunnen zien wat er aan ip verkeer over de lijn gaat heb je een modem in bridge mode nodig en je pc met wireshark er op rechtstreeks aan die bridge aangesloten. Dan kun je nog steeds niet de dsl laag bekijken maar in ieder geval zie je wel alle verkeer, zonder dat er van alles gefilterd en zelfs gewijzigd wordt door je router. Helaas kun je de livebox niet (meer) in bridge mode zetten, dus echte tests zijn op deze manier niet echt mogelijk met een livebox.
 
Chazzo
Ik zal dit verhaal voorleggen aan hun, kende voor gisteren het hele programma niet en ook de cijfers die het me toont niet, moet me daar eens in verdiepen... zie de hele dag al cijfertjesSmile
 
guus
We zullen zien. Maar misschien moeten we juist testen of de verbinding tussen ons en de livebox goed is zodat hun dat kunnen uitsluiten.
 
Chazzo
Ik denk dat dit al wel bekend is, al zullen sommige het niet zo nauw nemen met kabels en de kwaliteit ervan. Maar in principe zitten er veel abo's met hetzelfde probleem.

Ik wacht nog op de mail overigens met instructies of een uitleg van precies waarom dit programma.
 
guus
Chazzo heb je nog nieuws?

Ben zelf ook weer plan een emailtje te gaan sturen want het duurt me allemaal wel erg lang af voordat ik eindelijk een keer met 800 kb kan gaan downloaden...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid laag met 83.119 IP adres?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Advertentie