obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Is dit normaal?!
TCP_IP
ISRA zelf ook eens nagekeken of die in orde is ?? met een beetje corrosie kan je verbinding al instorten!

Bij jezelf thuis is het dus uitgesloten dat het daarin ligt.
Je kunt nog kijken naar je ISRA punt dus, anders zal het aan je aansluiting in de wijkcentrale liggen. (was je misschien zelf ook al achter)


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark

Quote

TCP_IP schreef:
ISRA zelf ook eens nagekeken of die in orde is ?? met een beetje corrosie kan je verbinding al instorten!

Bij jezelf thuis is het dus uitgesloten dat het daarin ligt.
Je kunt nog kijken naar je ISRA punt dus, anders zal het aan je aansluiting in de wijkcentrale liggen. (was je misschien zelf ook al achter)



ISRA lijkt me prima in orde en was altijd prima tot aan 25 september j.l.
Lijkt me stug dat "overnight" corrosie van mijn ISRA de oorzaak van deze ellende is. Eerder ergens in die bewuste Selwerd-centrale.

Van Online word ik niet wijzer, die sturen alleen maar adapters en liveboxen naar me toe terwijl ik toch echt vanaf januari zeur om een monteur.
 
flark

Quote

flark schreef:
[quote]TCP_IP schreef:
ISRA zelf ook eens nagekeken of die in orde is ?? met een beetje corrosie kan je verbinding al instorten!

Bij jezelf thuis is het dus uitgesloten dat het daarin ligt.
Je kunt nog kijken naar je ISRA punt dus, anders zal het aan je aansluiting in de wijkcentrale liggen. (was je misschien zelf ook al achter)



ISRA lijkt me prima in orde en was altijd prima tot aan 25 september j.l.
Lijkt me stug dat "overnight" corrosie van mijn ISRA de oorzaak van deze ellende is; Ten eerste is de upload "normaal" en ten tweede zijn er -zoals gezegd- nog minstens 2 anderen met hetzelfde probleem.

Ik zoek 't eerder ergens in die bewuste Selwerd-centrale. Van Online word ik niet wijzer, die sturen alleen maar adapters en liveboxen naar me toe terwijl ik toch echt vanaf januari zeur om een monteur. Heb ze wel de informatie verschaft die ik hier openbaar. Natuurliijk nog steeds geen oplossing.

Mocht de zaak, laten we zeggen, 25 oktober niet opgelost zijn dan kan ik niet anders doen dan ze in gebreke te stellen.
 
TCP_IP
je upload is alles behalve dan normaal Wink

overnight corrosie nee ok...
maar als iets kapot aan het gaan is, zoals een fietsband wat poreus word. rijd nog 3 maanden goed en plots knapt de band gewoon. Dus sluit het AUB niet uit !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Chazzo
Het is in deze wijk waar Flark zit ook zo dat er zeker 3 anderen ook nog last hebben van deze problemen.

Ik heb reeds (dinsdag) de mail uit de deur gedaan naar de persoon die ook voor de andere problemen de oplossing bood.
Alleen is dit een hele andere soort verbinding dan waar onze sores door veroorzaakt werden, maar men is er wel degelijk mee aan de slag.

Bij ons was het ook van lange duur maar denk dat dit niet ook bijna een jaar in beslag gaat nemen.
Ik hou het wel weer in de gaten, dit lijkt me een typische centrale kwestie, al kun je nooit dit met 100% zeggen.
Gewijzigd door Chazzo op 10 oktober 2008, 20:27
 
TCP_IP
In een wijkcentrale is iedereen op een aparte poort/kaart aangesloten meen ik dus daarom kan het ook toevallig zijn dat anderen op dezelfde centrale er last van hebben.
Daarom zie je ook vaak dat als het in de centrale ligt dat niet meteen de hele straat/wijk eruit ligt maar alleen jezelf.

doch hoop ik voor je dat dit grondig uitgezocht word, inmiddels mag het wel duidelijk zijn dat het niet bij je thuis zelf ligt (laatste optie was IS/RA zelf, vandaar dat ik er toch min of meer op aandrong Pfft )


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ghostcasper

Quote

flark schreef:
Ik heb ook gekozen te accepteren voor een verbinding die volgens de Online-postcodecheck 15-20 mbit/sec zou leveren. Ik haalde altijd hooguit 7 mbit. Dit is dus zeker geen garantie!

Wat anders:
Nog niemand heeft gereageerd op mijn gisteren ingetype relaas...
Nog steeds is de verbinding ontzettend traag!


Hold your horses.....

Van de helpdesk van Online kun je ook niet verwachten dat je in binnen 1 dag van je problemen af ben, integendeel, als ze er een "case" van maken, in dat geval hebben ze het "recht" om er 3 maanden over te doen , om jouw probleempje te bekijken.....En die tijd nemen ze er met gemak voor....! ik spreek uit ervaring.
Of ze zetten je nog lager terug ! Smile

Dus wees blij en respectvol en zeker geduldig , dat er uberhaupt iemand hier reageert om te helpen ?

check je PM maar !

idem voor gk1515 .......

[EDIT]
zie dus ook hier de geplaatste bestandjes...

En laat me / ons weten of het helpt ?

I'd say : zeker eerst de 20mbit_registry_patch.reg en/of tcp optimizer !

De link van Stimey "wannapoo" is niet meer geldig.....helaas.........

oh wacht ik zie hier wél bijlage bladeren.... komt eraan......... rar...zip whatever....

Anders wil tcpoptimizer ook wel eens helpen.
te vinden op :
http://www.speedguide.net/downloads.php

grtz,
Ghost.
ghostcasper voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door ghostcasper op 10 oktober 2008, 22:53
 
ghostcasper
Voor wie engels kan lezen is dit misschien interessant.

gaat over verlies van snelheid van je lijn en hoe of wat te meten is....


http://usertools.plus.net/tutorials/id/12
http://usertools.plus.net/tutorials/i...ials/id/12

Elders vond ik deze info komende van orange aan een klant, link ben ik effe kwijt ,
over dat z'n snelheid terug liep :

Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat.
Het is mogelijk dat er spraken is van een los contact in uw ISRA punt
maar alles wijst er op dat er een bekabelings of ISRA probleem is.
U kunt dit zelf ook controleren door naar de livebox pagina te gaan.
U doet dit via de koppeling configureren van de livebox op uw bureau
blad of door de internet browser op te starten en in de adres balk
192.168.1.1 in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem.
De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11 (dB) te zitten met een maximum
verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.

--------- iemand anders antwoordt erop : -----------------------------------

Ik denk dat je dit moet zoeken in het feit dat er "gewoon" meer adsl abbo's over hetzelfde lijntje naar de cenrale lopen. en Tja, de bandbreedte moet je nu eenmaal delen met de anderen.

---------------- weer iemand anders : -----------------------

Wat ik gelezen heb is dat het ook door de nieuwe livebox firmwire kan komen.
Hier bij hebben ze de snelheid wat terug gebracht om te zorgen dat de stabiliteit beter wordt.
-------------------------------------------------------------------
[dit was trouwens ergens in 2007]



grtz, Ghost
Gewijzigd door ghostcasper op 10 oktober 2008, 23:41
 
ghostcasper

Quote

ghostcasper schreef:
Voor wie engels kan lezen is dit misschien interessant.

gaat over verlies van snelheid van je lijn en hoe of wat te meten is....


http://usertools.plus.net/tutorials/id/12
http://usertools.plus.net/tutorials/i...ials/id/12

het antwoordt op het stukje onderstaande daaruit = het laagste is 6DB. lager dan dat is niet goed......(bron Orange/online)

"I have not as yet found any article that determines the minimum Signal to Noise Ratio as acceptable for your ADSL to work correctly. However it is generally accepted that anything less than 10 -12 dB will cause problems and I would worry if my line had a figure of, say, 10dB and normally I would expect 15 dB or better."

--------------------------

Elders vond ik deze info komende van orange aan een klant, link ben ik effe kwijt ,
over dat z'n snelheid terug liep :
=================================
Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat.
Het is mogelijk dat er spraken is van een los contact in uw ISRA punt
maar alles wijst er op dat er een bekabelings of ISRA probleem is.
U kunt dit zelf ook controleren door naar de livebox pagina te gaan.
U doet dit via de koppeling configureren van de livebox op uw bureau
blad of door de internet browser op te starten en in de adres balk
192.168.1.1 in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem.
De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11 (dB) te zitten met een maximum
verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.

==========================================
--------- iemand anders antwoordt erop : -----------------------------------

Ik denk dat je dit moet zoeken in het feit dat er "gewoon" meer adsl abbo's over hetzelfde lijntje naar de cenrale lopen. en Tja, de bandbreedte moet je nu eenmaal delen met de anderen.

---------------- weer iemand anders : -----------------------

Wat ik gelezen heb is dat het ook door de nieuwe livebox firmwire kan komen.
Hier bij hebben ze de snelheid wat terug gebracht om te zorgen dat de stabiliteit beter wordt.
-------------------------------------------------------------------
[dit was trouwens ergens in 2007]



grtz, Ghost

Gewijzigd door ghostcasper op 10 oktober 2008, 23:47
 
ghostcasper

Quote

renebettenb schreef:
Eindelijk! Ik ben verhoogd, wel 50 kb/s meer!

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 792 Kb
DownStream 4872 Kb
Afname Dichtbij : 43.3 (dB )
Ver weg : 13.8 (dB
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 19213
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1140
ES-teller van 1 dag 0

Sinds de "verhoging" valt de verbinding af en toe weg, telefonie kraakt erger dan normaal. Het viel me ook op dat ik een lagere SNR-Marge heb dan normaal, dit was altijd 11 dB (dichtbij).

De tellers staan ook erg hoog. Nu weet ik niet of het aan een defecte livebox ligt (onweer, inslag in de buurt) of aan de lijn zelf.

De technische dienst zou me terugbellen, wat natuurlijk niet is gebeurd. Nu heb ik er natuurlijk weinig verstand van, maar ik denk dat door die "verhoging" de lijn instabiel is geworden (woon op 4.7 km van de centrale), aangezien ik voor de verhoging nergens last van had.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Bekabeling is verder prima.


Nou, ik denk nog wel dat het ding nog wel wat verder gaat intrainen, dus wat langzamer maar wel wat stabieler, maar met 4,7 km van de central heb je geen andere keus dan deze snelheid....
Je mag blij zijn dat je 4Mbit hebt dan........


mijn statistieken zeggen, op 440 toto zo'n 800 meter van de centrale gelet op die decibellen van je:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13456 Kb
Afname Dichtbij : 25.1 (dB)
Ver weg : 6.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 22909
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2244
ES-teller van 1 dag 0

Dus lijkt me redelijk goed verder qua de decibelletjes ?

Balen is dat ik ook al 3 Mbit ben gezakt na een hele tijd 16 Mbit gehad te hebben.
Mogelijk nog meer Online etters in de buurt....... delen van breedband... moet ze toch echt een andere provider gaan aanraden in de toekomst [grin]
Maar zoals ik net post dat je onder de 1020 upload komt is er zogenaamd iets aan je bekabeling ineens... ja , met een korrel zout nemen denk ik... misschien wel een heel kilo...?

4 kbIT upload verlies tegenover 3 Mbit download verlies..... gaan ze mij niet wijsmaken.....dat er ineens een kabeltje/draadje niet goed bij "me israpunt" zit.... m'n andere waardes zijn nog precies het zelfde als elke keer daarvoor met 16 Mbit....

grtz, Ghost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is dit normaal?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch? Algemeen : 29 17 dec 2009
Normaal nr. achter 0900 nummer Algemeen : 1 18 nov 2007
Livebox wordt erg warm, is dat normaal? Livebox configuratie en problemen : 3 22 jul 2006
Advertentie