obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware! 3202WNLB_222026, meld je ervaring
Funny2k
Mooie stats devi... Ik ben er ook niet op achteruit gegaan... maar om nou te zeggen dat ik er op vooruit gegaan ben Wink....

ps. Misschien ff jou smilies uitzetten in de vorige post?
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Wanabo

Quote

devi

maar ik dacht dat mijn snelheid weer zou dalen na een update maar dat is niet zo TOPPIE


Zo diep in de nacht was het erg rustig op de koperdraadjes, daardoor kon de LB zich hoger instellen (intrainen). Probeer het maar eens om 20:00, scheelt je wel 500 kilobit.Grin
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Funny2k
@wanabo, Dat kan zeker het geval zijn. Ik had nog niet eens naar de tijd van de post gekeken Grin.

Ik denk dat ik vannacht ook maar eens mijn modem ga resetten Wink
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Funny2k
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Orange over de aankondiging van updates. Tevens heb ik gevraag of er een changelog beschikbaar was. Het antwoord was kort maar krachtig:

Quote

Geachte heer Schmeitz,

Helaas wij versturen geen mail als er een nieuwe update aankomt.
Zoals eerder vermeld gebeurd dit automatisch ,de updates worden door u livebox meestal `snachts opgehaald als er een nieuwe beschikbaar is.

De changelogs zijn niet beschikbaar voor de klant.

Hopend u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.


Dus het blijft altijd een verassing als er updates komen en wat de aanpassingen zijn.

Wel heb ik op de Orange site zelf gelezen dat het iets te maken zou hebben met de beveiliging.

Quote

Op 17 juli 2006 is de nieuwe software geactiveerd voor alle ADSL-abonnees die gebruik maken van de Livebox. Hierdoor is de beveiliging van de Livebox verbeterd.

De meest recente software versie is 222026
.

Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Wanabo
Kennelijk is die policy veranderd, hieronder een mail van 8 februari 2006 waarin een firmware update aangekondigt werd.

Quote

Betreft: Nieuwe Livebox Software

Geachte abonnee,

Wanadoo heeft een nieuwe software-versie voor uw Livebox samengesteld, waarmee een aantal verbeteringen wordt doorgevoerd in het gebruik van de Livebox en Wanadoo Telefonie.

De nieuwste versie staat voor u klaar om gedownload te worden.

Klik hier voor een overzicht van de verbeteringen.
Klik hier voor instructies omtrent het downloaden van de software.

Hebt u een vast ip-adres ingesteld op uw computer?
Als u eerder een vast ip-adres op uw computer hebt ingesteld, dan raden wij u aan om uw systeem in te stellen om automatisch een ip-adres te verkrijgen. Doet u dit niet, dan kan uw computer mogelijk geen verbinding met internet meer tot stand brengen. Klik hier voor belangrijke informatie omtrent de wijzigingen in het toekennen van vaste ip-adressen.

Hebt u wijzigingen aangebracht in de firewall van de Livebox?
Als u eerder wijzigingen hebt aangebracht in de firewall van de Livebox (bijvoorbeeld voor LAN-servers of Peer-to-Peer programma's), dan zult u deze na het downloaden van de nieuwe software opnieuw moeten instellen.

Wij raden u aan om voor het downloaden van de software de gegevens die op dit moment in het configuratiemenu onder het kopje 'Firewall' staan te noteren.

Hebt u vragen?
Dit is een automatisch verstuurd bericht. Wanadoo kan reacties op dit e-mailbericht helaas niet beantwoorden. Wanneer u vragen hebt over uw ADSL-verbinding of Livebox kunt u terecht op de helppagina's van Wanadoo. Ook kunt u ons bellen op ??n van de volgende nummers:

Wanadoo ADSL Direct en Family: 0900-9515 (Ç 0,20/min)
Wanadoo ADSL Go, Lite, Basic, Plus: 0900-0156 (Ç 0,20/min)

Met vriendelijke groet,

Wanadoo


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
dus een herstart is niet meer van toepassing om een update binnen te halen?

controleert ie zelf ook niet meer?
 
Funny2k

Quote

Wanabo schreef:
Kennelijk is die policy veranderd, hieronder een mail van 8 februari 2006 waarin een firmware update aangekondigt werd.

Quote

Betreft: Nieuwe Livebox Software

...............................




Was dit niet die update waar alle instellingen verdwenen?
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Funny2k

Quote

TMS schreef:
lol heb die nog geen eens binnen heb vandaag meerdere keren geprobeerd Frown


ach.. er is toch nix spannends aangepast.. ik zou gewoon wachten totdat je hem via de normale cyclus krijgt....
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
darkfader
Op tweakers.net hadden ze er geen boodschap aan dus zeg ik het hier wel even...
Ik weet niet precies wat ze allemaal hebben aangepast maar ze hebben iig de superuser gegevens aangepast. Geen "*" meer, maar "*". Beetje flauw als ik nu het wachtwoord al ga verklappen.
Deze gebruiker is bedoeld voor instellingen voor auto-configuratie (acf) en firmware-updates (fu).
Ook kun je als normale root gebruiker de mread/mwrite commando's niet meer gebruiken waardoor je het wachtwoord er op een manier minder uit kan vissen.
Ook staat bij mij "Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet" aan op poort 54213. Kan het niet aanpassen maar ook niet via internet bij.
Gewijzigd door Lizard op 31 juli 2006, 06:48
 
Lizard
Ik heb je posting (voorlopig) aangepast omdat ik niet weet hoe het met de legaliteit hiervan zit. Ook leest Orange hier mee en ik wil niet dat het forum hierdoor in de problemen komt.
Gewijzigd door Lizard op 31 juli 2006, 07:00
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware! 3202WNLB_222026, meld je ervaring', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie