obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
oproep maar geen beller? (of gaat 3x over)
Enes_81
Wij hebben dit probleem al meer dan een half jaar, eerst gedacht dat het aan de telefoon lag, 2x nieuwe gekocht nog steeds zelfde probleem!
 
Mythykal
probeer aderparen om te wisselen (links <> rechts en NIET boven <> onder)
dus als rood links zit en blauw rechts even switchen naar blauw links en rood rechts.
dat zou het probleem normaliter moeten verhelpen (of oranje <> wit als je op het 2e aderpaar zit!)

tia
 
TCP_IP
@dops

Per maand opzeggen heeft ook wel een aantal voorwaarden.
1. Geld pas na je 1e jaar
2. Het moet 'stilzwijgend' verlengd zijn
3. Als je telefonisch akkoord bent gegaan tegen lagere prijs, gaat het ook niet op
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Dat pakt dan gunstig uit voor je inderdaad!
Al enig idee wie je volgende ISP word ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Na KPN en Orange/Online te hebben gehad zijn we overgestapt naar UPC.

Hebben tijdje probleem met wegvallende verbinding gehad maar was al vrij snel opgelost toen ik met iemand van UPC webcare team contact had gehad (inclusief terugstorten kosten monteur).

En in 1,5 jaar 2x gratis snelheidsverhoging gehad (van 6 naar 8 naar vandaag de dag 10mbit). Van de 10mbit haal ik 9,4 ongeveer.

In de loop der tijd onderstaande zo'n beetje gezien. Alles zal lang niet helemaal kloppen, maar op basis van onderstaande kies ik wel mijn ISP.
Ligt er een beetje aan wat je wilt, goede service + snelle/stabiele verbinding met weinig downtime = meer geld.

Zit ook nog op een paar andere fora, veel klachten bij Alice (traag en slechte telefonie).
Telfort is ook een aardig druk forum, instabiel/traag telefonie issues maar werkt.
Ziggo is televisie wat een beperking blijkbaar en klantenservice kan beter.
Tele2 eigenlijk nog niks goeds over gehoord.
Hetnet maar tot 4 of 8 mbit ? (Niet erg duur)
Xs4all is duur maar krijg je wel waar voor je geld.
UPC ook wel redelijk wat problemen m.b.t. televisie.

Met strak budget en internet voor surf & mail dan Hetnet.
Voor gemiddeld budget, surf/mail downloaden dan Telfort.
Voor alles in 1 pakket UPC.
Voor ruim budget dan Xs4all.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
dR3

Quote

rrozema schreef:
Ik vermoed juist dat het niet een voip oproep is die je bel laat rinkelen, maar een storing op je analoge lijn, die door de livebox wordt aangezien voor een analoge oproep. Waarschijnlijk is je probleem weg wanneer je een splitter voor de livebox plaatst. Je loopt alleen wel het risico dat je internet verbinding dan slechter/langzamer wordt.

Bekijk je crc en hec tellers eens in je livebox? Zijn die toevallig ook hoger in de periode dat je de spooktelefoontjes krijgt? Niet dat er een oorzakelijk verband is tussen die tellers en de spook oproepen, maar ze zijn -volgens mijn theorie- wel allebei het gevolg van storing op je analoge lijn.


Zou die ´storing´ niet via het lichtnet de splitter in de livebox kunnen bereiken? Dan zou een ups oid misschien ook een leuke test kunnen zijn.
 
dR3
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoeding

Misschien dat er wel een goedkopere oplossing is of een beetje handige techneut de belangrijkste eigenschappen van een ups voor een paar euro aan elkaar kan solderen maar
de eigenschappen waar ik op doel zijn het afvlakken van piekspanningen en spanningswisselingen.

In leken taal: Zie het als een apparaat wat zorgt dat we allemaal continu 120 rijden op de snelweg: verkeer stroomt beter door (spanningswisselingen); en niemand kan problemen veroorzaken door opeens 150 te gaan rijden (piekspanningen).

Als die ghostcalls geen echte gesprekken zijn (laat dat altijd eerst checken door je provider en kpn (indien je nog kpn telefonie hebt)) dan zorgt ´iets´ ervoor dat je tel toestel gaat rinkelen. Als dit ´iets´ niet veroorzaakt wordt door je modem+voeding en/of tel toestel en/of bekabeling dan kan dit ´iets´ maar op 2 manieren binnenkomen: via je telefoonaansluiting of via het stroomnet (evt via ethernetkabel?).

Stroomnet zou, denk ik, op bovengestelde wijze voorkomen moeten kunnen worden. Telefoonaansluiting gaat wat lastiger worden (zie posts rrozema); als je geen kpn telefonie hebt dan zou er geen spanning op de telefoonaansluiting moeten staan (te checken met een simpele voltmeter), heb je wel kpn telefonie dan zal er wel spanning te meten zijn (afhankelijk van het type lijn; pstn: ongeveer 55 volt; isdn: 90 volt?). Misschien dat een afwijking in die spanning een oorzaak kan zijn maar ik geloof dat een paar volt nog binnen de marges zit.

Correct me if im wrong ;-)
 
netcat
ik heb hier ook last van (zeker 2x in de week)sinds ik bij Online klant ben geworden, dussss...tis een ramp
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'oproep maar geen beller? (of gaat 3x over)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie