obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Bepaalde websites die het niet meer doen?
wabsta
Als ik de website http://www.4chan.org/ probeer te bezoeken, krijg ik in mijn Firefox browser de volgende error:

Quote

Verbinding onderbroken
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
De netwerklink werd onderbroken tijdens het onderhandelen over de verbinding. Probeer het opnieuw.


Eerst dacht ik gelijk aan een DNS foutje, dus ik mijn host en temp host file nagekeken/geleegd..
Dat hielp niet.
Toen dacht ik, dat 't misschien een virus was ofzo, maar het rare is, dat ik met deze laptop, op school wel nog steeds op deze website kan (net als bij andere mensen, bijvoorbeeld bij vrienden).

Nu komt het hele leuke, een vriend van mij, die dezelfde provider heeft, kan ook niet op de site.
Dus we weten bijna zeker dat het misschien aan de DNS ofzo ligt bij Online.

Wat moet ik doen? (oh, in internetexplorer doet deze site het ook niet)
 
TCP_IP
Klinkt raar maar had gister een soortgelijk probleem.
Ik kwam google niet meer op met FF en IE7 en Chrome.

ping www.google.nl en naam werd gewoon geresolved
via IP naar site werkte ook niet
DNS cache geleegd werkte ook niet
Daarna DNS veranderd, alleen ip van m'n router ingevuld verder alles leeggemaakt, router reboot en plots deed ie het weer. Al vond ik Google gister erg traag.

gebruik OpenDNS

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wabsta
Ja, het hele vervelende is, dat ik 4chan ook niet meer kan pingen btw..

Kan je mij uitleggen over dan openDNS?
Ik had er al wel wat over gevonden, maar ik snapte het niet helemaal..
Njah, gewoon die DNS ip's instellen bij eigenschappen enzo..
Maar is dat genoeg?
Want de site deed het toen nog steeds niet..
Router resetten werkt ook niet btw..
 
TCP_IP
Ja stelde me er ook teveel bij voor in eerste instantie, maar het zijn gewoon DNS servers meer niet.

Gewoon 208.67.222.222 en/of 208.67.220.220 instellen bij je TCP/IP eigenschappen.

Ik kom er wel gewoon op

[url=www.4chan.org]www.4chan.org[/url]
[url=207.126.64.166]207.126.64.166[/url]

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wabsta
Hmm, na die DNS er ingevult te hebben, doet die het net als de vorige keer nog steeds niet.
Andere oplossingen?
 
TCP_IP
stel proxy van online eens in in je browser

proxy.online.nl met poort 8080

Ik vermoed een routeringsprobleem, eens kijken of je dat met deze proxy omzeilt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wabsta
Ja, met die proxy kom ik er wel op..
 
rrozema
probeer eens met tracert of pathping te achterhalen waar de routering vastloopt? Niet dat je er dan zelf iets aan kan doen. Je moet dan nog steeds de Online helpdesk bellen en hopen dat ze snappen wat je bedoelt, maar je weet dan in ieder geval voor jezelf dat je alles hebt gedaan dat in je macht ligt.
 
wabsta
screentracertus1

Dit geeft die weer.
Omdat ik niet heeeel erg bezig ben met dit soort netwerk dingen, weet ik niet helemaal wat ik hier nou van moet denken..
Komt die nou wel verder dan mijn router?
Zo ja, waar zit het probleem dan?
 
rrozema
Dit vermoedde ik al; er zit inderdaad een fout in de routering bij xeex.net (joost mag weten wat xeex.net is). De router daar pretendeert te weten waar het verkeer voor jouw bestemming heen moet, maar in werkelijkheid gaat het verkeer juist verloren vanaf die server.

Jij kan hier zelf helemaal niets aan doen; jouw router is prima in orde. Hij stuurt immers je bericht via het online netwerk (euro.net) naar het opentransit.net in Amsterdam en van daar weer naar savvis.net, waarna je via een naamloze server bij xeex.net terechtkomt, waar de boel vast loopt.

Als je contact opneemt met de helpdesk zullen ze je waarschijnlijk van het kastje naar de muur sturen, want zij weten ook niet wat ze hier mee aan moeten. Eigenlijk zou dit probleem vanzelf moeten verdwijnen, want de routers horen bericht terug moeten krijgen dat de bestemming niet bereikt kan worden en moeten dan automatisch een andere route proberen. Maar, omdat een of meerdere van de routers niet goed staan ingesteld, komt ofwel dat bericht terug niet aan, of er wordt niets mee gedaan en dus blijft het probleem bestaan.

De Online helpdesk is de enige die je hiermee kan helpen, maar ook zij zijn waarschijnlijk afhankelijk van andere bedrijven om het probleem te verhelpen, dus ook zij zullen je niet zomaar kunnen helpen. Geef ze in ieder geval deze output van tracert, dan snappen ze misschien wel wat er aan de hand is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bepaalde websites die het niet meer doen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie