obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Gameserver draaien achter de 706
TCP_IP
Zeg het natuurlijk niet graag maar de fout zit toch ergens bij je thuis, Online blokkeert geen poorten op die van 25 na.

SOF2 = Soldier of Fortune 2?

Quote

----- STARTUP -----
WSAStartup() succeeded

(Voor poort 20100)
User supplied IP Address. No name resolution required...
Error Detected: Connection timed out (10060) returned.
-----END OF TRANSACTION ------

(voor poort 21)
User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 21 in 0 milliseconds
Close notification received

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkootstra

Quote

TCP_IP schreef:
Zeg het natuurlijk niet graag maar de fout zit toch ergens bij je thuis, Online blokkeert geen poorten op die van 25 na.

SOF2 = Soldier of Fortune 2?

Quote

----- STARTUP -----
WSAStartup() succeeded

(Voor poort 20100)
User supplied IP Address. No name resolution required...
Error Detected: Connection timed out (10060) returned.
-----END OF TRANSACTION ------

(voor poort 21)
User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 21 in 0 milliseconds
Close notification received


Dat geeft niet, dan moet ik mijn server met andere opties starten....

kheb nu dit staan in het RPM_start_server.bat: cd..
start sof2mp.exe +set fs_game RPMPro +set dedicated 2 +set sv_pure 1 +set g_gametype dm +exec RPM.cfg +Map UK_High_Wire_3

Groeten Mark
 
rrozema

Quote

mkootstra schreef:
Inmiddels heb ik alles aangesloten en werkte online een dag later.....

Met de modeminstellingen ben ik ook bezig geweest en heb het voor elkaar gekregen om een FTP (21) poort open te zetten (checken met portchecker) maar krijg ik de oldskool SOF2 server totaal niet zichtbaar (poort 20100 is ook van buitenaf niet zichtbaar) Deze heb ik op dezelfde manier geforward als de FTP (alleen UDP want TCP is niet nodig, overigens al wel geprobeerd) Tijdens checken heb ik uiteraard een SOF2 server draaien en kan hem ook zien in mijn locale servers als ik een spel start....

Waarom lukt dit nu niet.... Zit de fout bij mij of zijn er poorten door Online geblokkeerd....?


Een udp port forward kun je niet testen zoals een tcp poort; udp is een sessie-loos protocol waardoor een test site geen verbinding kan maken zoals dat bij een tcp verbinding wel kan. Als je echter de instellingen (behalve het protocol en het poort nummer) precies net zo hebt gemaakt als die bij de forward van poort 21 dan moet het vanzelf gaan werken, verspil je tijd dus niet aan het proberen de test werkend te krijgen.

Controleer op de pc of je inderdaad de juiste poort hebt geforward. Met het netstat commando (vanuit een cmd window) kun je kijken op welke poort je pc actief aan het luisteren is. Stop je server en voer dan het commando "netstat -a -n > zonder.txt" uit. Start vervolgens je server weer en voer dan "netstat -a -n > met.txt" uit. Voer vervolgens het commando "fc zonder.txt met.txt" uit en je krijgt een lijst met verschillen tussen de gebruikte met je server draaiend en zonder.

De regels die wel in "MET.TXT" voorkomen en niet in "ZONDER.TXT" en met TCP beginnen gaan over de gebruikte TCP poorten. TCP verbindingen hebben een status, deze staat helemaal achteraan de regel. Je bent alleen geïnteresseerd in de verschillen op de regels waar een status 'LISTENING' of 'LUISTEREN' achter staat. Dit zijn de TCP poorten waar jouw game server op luistert.

Een voorbeeldje:

***** zonder.txt
  TCP    127.0.0.1:33367        0.0.0.0:0              LISTENING
  TCP    127.0.0.1:33367        127.0.0.1:4154         TIME_WAIT
  TCP    127.0.0.1:33367        127.0.0.1:4155         TIME_WAIT
  TCP    172.20.10.238:139      0.0.0.0:0              LISTENING
***** MET.TXT
  TCP    127.0.0.1:33367        0.0.0.0:0              LISTENING
  TCP    127.0.0.1:54387        0.0.0.0:0              LISTENING
  TCP    172.20.10.238:139      0.0.0.0:0              LISTENING
*****

De regels met TIME_WAIT negeren we; we willen alleen de regels met LISTENING hebben. Zoals je ziet is er in de MET.TXT 1 zo'n regel extra die er in de ZONDER.TXT niet is: "TCP 127.0.0.1:54387 0.0.0.0:0 LISTENING". Kortom onze server in dit voorbeeldje luistert op TCP poort 54387.

UDP heeft echter nooit een status en ook nooit een verbinding. Daarom staat er op de regels die met UDP beginnen nooit meer dan alleen een ip adres en een poort nummer. Even weer een voorbeeldje:

***** zonder.txt
  UDP    127.0.0.1:3108         *:*
  UDP    172.20.10.238:123      *:*
***** MET.TXT
  UDP    127.0.0.1:3108         *:*
  UDP    127.0.0.1:3582         *:*
  UDP    172.20.10.238:123      *:*
*****

In dit geval zie je nu dat mijn voorbeeld server luistert op UDP poort 3582, getuige de regel: "UDP 127.0.0.1:3582 *:*" die wel in met.txt voorkomt en niet in zonder.txt.

Ik hoop dat je hiermee precies kunt achterhalen welke poorten je moet forwarden voor jouw server.

Succes
 
mkootstra
Dank je voor de duidelijke uitleg....

Er zit idd verschil in:

met.txt geeft de regel aan

UDP 0.0.0.0:20100 (dat laatste is de poort waar de gameserver mee werkt) Maar dat ip adres klopt nu niet want dat zou volgens mij 192.168.1.1 moeten zijn (statisch ip adres van de pc waar de server op draait)

klopt mij conclusie?
 
mkootstra
als een speler in de console nu /connect met mijn ip-adres en poort tikt dan kna hij joinen, in de serverlijst wordt hij nu enkel niet weergegeven maar dan is waarschijnlijk poort 20212....

Dus opgelost dacht ik zo.....

bedankt......
 
rrozema
0.0.0.0 betekent in dit overzicht dat hij op 'elk ip adres' luistert. Dus dat is prima in orde. Heb je UDP poort 20100 geforward naar je pc's interne ip adres?

Waar haal je nu die poort 20212 vandaan? Of staat die ook in tussen de verschillen? Als dat zo is, dan moet je die ook forwarden.

Maar iets veel belangrijkers: 192.168.1.1 kan niet het adres van je pc zijn. Voor zover ik weet is 192.168.1.1 namelijk al het ip adres van je router. Ik ga er van uit dat je dit adres niet veranderd hebt (het zou een nutteloze actie zijn en het is ook nog eens best lastig om het voor elkaar te krijgen) dus dan heb je nu een ip conflict. Stel je pc eens in op een ander ip adres; 192.168.1.2 bijvoorbeeld. En pas dan in je router al je port forwards aan zodat ze naar 192.168.1.2 forwarden. Waarschijnlijk heb je dan meer succes.
 
mkootstra
De modem/router heeft als ip-adres 192.168.1.254 dus zou dit denk ik geen probleem moeten zijn....

Ik zal de verschillen nog eens bekijken, hier stond 20112 volgens mij niet tussen maar deze poort stond op diverse fora.

Er stond ook nog iets op een forum als masterserver (dit zou ook een instelling kunnen zijn maar dit had ik voorheen niet)
 
rrozema
Zowel het ip adres als het poort nummer heb je me zelf gegeven in bericht #14. Als die informatie niet klopt, dan moet je mijn vorige bericht niet opvolgen!

Die master server, dat zou wel eens het antwoord op al je vragen kunnen zijn; ik vertel je immers de hele tijd al dat jouw server zich bij de lijst moet aanmelden. 'Master server' klinkt wel als iets om je bij aan te melden...
Gewijzigd door rrozema op 15 april 2009, 06:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gameserver draaien achter de 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen : 6 27 jan 2015
Advertentie