obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
WRT54GS achter Livebox
ferry1204
Als het goed is, is de routerfunctie van de livebox uitgezet, en doet de Linksys het routen. Hij staat op gateway, als ik dat op router zet, doet internet het niet meer.

Speler en pc beiden op linksys aangesloten.


Pingen lukt niet, geeft fail.
IP adres kan ik niet vinden. Als ik de speler op DHCP zet (staat aan in de linksys) werkt het niet en ook static geeft geen verbinding.

Heb een cat6 kabel aangesloten tussen speler en linksys. een patch kabel, geen cross.
 
TCP_IP
Heb je via telnet je livebox als bridge ingesteld bedoel je ?

Of heb je je Linksys achter je livebox geplaatst en linksys aangeslote via WAN poort?

Oké, je kunt dit beter even stap voor stap gaan doen.
Zoals ik al eerder noemde heeft een Linksys ook een onderdeel met DHCP clients table.
Dus een simpele tabel waarin staat welke netwerkapparaten welk IP adres hebben gekregen.

Koppel mediaspeler eens los.
Linksys op livebox aangesloten laat, net zoals je PC.
Ga vast naar je Linksys menu.
tabblad status >> tabblad local network
klik op de knop 'DHCP clients table'

Sluit dan met een netwerkkabel je mediaspeler aan op je Linksys. Wacht dan even een paar minuten.

Het scherm met "DHCP Active IP Table" heeft een knop die refresh heet, klik daar dan op.
Komt er dan een nieuw netwerkapparaat bij te staan ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ferry1204
Hey, bedankt voor al je moeite tot nu toe!!!

Ik zie nu mijn eigen pc staan met ip 192.168.2.201
en daaronder een apparaat zonder naam (moet de TVIX zijn) met IP 192.168.2.202


De Linksys staat achter de Livebox en is aangesloten op de rode poort op de livebox en de "internet" poort op de Linksys zelf.
 
TCP_IP
Oké mooi!
Je weet nu dus IP adres van je mediaspeler, kun je er nu ook wat mee?

Ken je mediaspeler verder niet, maar kun je er nu mee uit de voeten ?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ferry1204
Ja, het apparaat staat nu op DHCP ingesteld, maar als ik het netwerk wil benaderen vanaf de speler, gebeurt er niets. en als ik de speler uitzet en de kabel verwijder, blijft de clients tabel het apparaat zonder naam weergeven, ook na refresh...
 
ferry1204
Zou het iets zijn om met een static ip te proberen? en welke waardes moet ik dan invullen??
 
TCP_IP

Quote

Ja, het apparaat staat nu op DHCP ingesteld, maar als ik het netwerk wil benaderen vanaf de speler, gebeurt er niets. en als ik de speler uitzet en de kabel verwijder, blijft de clients tabel het apparaat zonder naam weergeven, ook na refresh...


Ja klopt, komt omdat dit IP adres gereserveerd blijft voor dat netwerkapparaat.

Open eens een windows venster zoals 'deze computer'
en typ dan eens in de adresbalk

\\192.168.2.202

Zie je dan nog iets ?

Kan ook zijn dat via FTP gaat, dan moet je even een FTP client installeren zoals SmartFTP

http://smartftp.com/download/
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ferry1204
Apparaat is nu weer uit de lijst...

Als ik op de speler netwerkinfo vraag, geeft ie ook een verkeerde dns. namelijk 127.0.0.1

Het apparaat ondersteunt idd ook ftp, dus dat ga ik ook nog proberen, maar als het netwerk hem niet ziet, verwacht ik er weinig van...

Is het een idee om de alternatieve firmware voor de wrt54gs uit te proberen??
Gewijzigd door ferry1204 op 09 april 2009, 16:44
 
TCP_IP
Dat is mogelijk, waarschijnlijk bedoel je al DD-WRT?

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

Dat windows het niet ziet betekent niet dat het er niet is Pfft wat betreft netwerklocaties daar kijk ik niet eens naar, bijv. alle XP pc's hier ziet Vista niet... netwerkscanner van windows stelt gewoon weinig voor.
Ik Gebruik bijvoorbeeld MyLanViewer om alles in netwerk te vinden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ferry1204
Nou het probleem is boven water. Kan het simpeler? Mijn net nieuw aangeschafte cat6 patchkabel werkt niet...een oude cat 5 kabel gepakt (wel te kort, heb 15meter nodig) en nu werkt het.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Onwijs bedankt voor al je moeite!!!

Wordt gewaardeerd!!Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WRT54GS achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie