obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
sinds kort 3 mbit.. ipv 20mbit
xetroc
ik heb een update..
ik heb modem geleend van een vriend van me, die hier vlakbij woont.
mijn modem is nog 1 uit de wanadoo tijd, die van hem is een orange.
aangesloten op pc met kabel, getest.. zelfde ellende
toen nog maar een vriend gebeld, die zelfde abbo heeft en ook op zelfde centrale zit. guess what.. ook slome download Sad

en dus die maat waar ik modem van leende ook es teste... ook piek van 500 kb/s eerst waarna download zakt naar 200-300 kb/s.

dit vind ik allemaal wat te frappant, ik heb 3 vrienden met de zelfde aansluiting als ik, die net als mij paar weken terug nergens last van hadden.

op gebied van firmware update waar iemand het over had, kan ik kort zijn, dat domme ding doet niks.
ook niet na harde reset.
las ook dingen over dat je kan zoeke naar nieuwe firmware op livebox, maar deze kan dat niet.

ik zal morgen maar eens bellen met de helpdesk, terwijl vriend van me dat vanavond ook al heeft gedaan in mijn bijzijn.
deze flapoor vond het helemaal niet frappant dat 3 van mijn vrienden hetzelfde ervaren, die zitten toch allemaal op een andere lijn.
daar zakt bij mij de broek van af... dat domme via een boekje werkende verhaal.
morgen bel ik zelf wel even met die apen, als daar niks concreets uitkomt, kan ik heel kort zijn.
ik stop die automatische incasso, schakel rechtsbijstand in en alles... want dit kan geen toeval zijn.
dat mijn modem 16 mbit aangeeft zal me worst zijn..
om dat te halen moet ik 6 tot 9 downloads aanzetten, was 3 jaar lang prima.. en nu ist poep.
ik denk dat jullie hier mij ook niet kunnen helpen, want lijkt mij dat het probleem echt bij een andere partij ligt.

ik houd jullie op de hoogte
gegroet
 
TCP_IP
Evt. jouw livebox nog een keer neergezet bij een van je maten?
Daar wel normaal?

Je hebt het over 6 tot 9 downloads, maar hoe download je ?
Torrents, nieuwsgroepen, http (bijv. rapidshare), FTP ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Mythykal

Quote

xetroc schreef:
ik download van ftp servers
zoals ftp.wanadoo.nl

staan test files
die speedtest die jij geeft heb ik ook gedaan
ook bagger
max 300k/s

apart dat ik het met meerdere downloads wel omhoog krijg


ik geloof via FTP,
 
xetroc
ik heb verschillende geprobeerd
paar downloads aan van test sites
ftp.wanadoo.nl
speedtest.bbned.nl
eigen ftpserver die ook 100mbit is

op mn eigen ftp kan ik zovaak inloggen als ik wil
dus als ik daar 4 of 5 downloads aanzet moet kunnen
alleen wordt op 1 of andere manier de snelheid per thread gecapped tot max 300 kb/s

 
rrozema
Heb je misschien recent een proxy ingesteld in je internet instellingen? Of een nieuwe virus scanner geïnstalleerd? Het lijkt er namelijk op dat er iets 'tussen' jouw verbinding is gekomen dat jouw ftp connecties afknijpt. En ga nou niet gelijk weer zeggen dat het Online wel zal zijn, want dan zou iedere klant namelijk het zelfde probleem hebben. Ik vermoed dat er iets anders tussen is gekomen en het meest waarschijnlijke is dat het op jouw eigen machine zit.

Heb je al eens geprobeerd om met jouw machine over een andere verbinding van diezelfde servers te downloaden?
 
norman1970
Ben ook maar eens gaan kijken omdat ik sinds kort ook behoorlijke problemen had met onze verbinding.
Telefoon kraakt, internetverbinding bij bellen weg, enz., enz., Angry

Internetten ging wel, zolang er maar niet met/op de huistelefoon gebeld werd.

Geloof het of niet, maar ik heb op mijn werk de voeding van de livebox door laten meten.

Die geeft bij mij dus maar 10 volt door i.p.v. de benodigde 12.

Heb van mijn werk een voeding meegenomen (die dus WEL 12 volt doorgeeft).

En het loopt weer als een speer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Telefoon werkt perfect, geen gekraak, prima.
Internetverbinding valt niet meer weg bij bellen.

EN !!!!!!!!!!!!!

Hij is bijna 2 keer zo snel met downloaden. (van 1,05 MB/s naar 2,05 MB/s) Grin
 
rrozema
Hallo norman1970, welkom op het forum en gefeliciteerd met het oplossen van je probleem. Maar zou je je berichten misschien in een eigen thread kunnen plaatsen als deze niet over het onderwerp van de thread-starter gaan? xetroc heeft, als hij meerdere connecties tegelijk opent, wel de beschikking over een hogere bandbreedte, dus dat betekent dat het niet zijn adsl verbinding kan zijn die de beperkende factor is zoals bij jou wel het geval was.
 
xetroc
dag rrozema.. nee ik heb geen proxy, heb ook alles al gecontroleerd. misschien heb je het niet gelezen, maar er zijn ook 3 vrienden van me die dit zelfde probleem hebben.
er is meer aan de hand, ik wacht nog op 1 klantnr van een vriend, dan bel ik de helpdesk weer. dan zetten ze de technische dienst maar aan het werk.
 
algoman
Ik woon in Katwijk en zit nu ook een aantal dagen te zoeken naar een oorzaak waarom mijn 20Mb verbinding is gezakt naar 3Mb. Mischien een betalings probleem van Online met de ADSL leverancier zeker nu ik hier meer mensen zie klagen over de verbinding naar 3Mb.
Mijn setting modem zijn.
Sitecom DC224
Upstream 991 kbps
Downstream 10220 kbps
Noise Margin (Upstream) 9.7 db
Noise Margin (Downstream) 11.1 db
Attenuation (Upstream) 12.8 db
Attenuation (Downstream) 25.0 db

Ik kon normaal met 1000Kbs downloaden maar ik haal nu maximaal maar 270Kbs.
Misschien wordt het weer tijd om over te stappen. Frown
 
TCP_IP
Welkom op dit forum Algoman,

Je ervaart een soortgelijk probleem als Xetroc, toch sluit het er niet helemaal op aan.
Zou je misschien een nieuw topic kunnen openen en daarin je post kunnen kopieren. Dan kunnen we je beter helpen, bij teveel (verschillende) problemen word een topic erg onduidelijk.

bvd

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sinds kort 3 mbit.. ipv 20mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Advertentie