obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nat 3 naar NAT 2 (of 1)
TCP_IP
Dat worden even uitzoeken door oorzaken uit te sluiten.

1. Haal alle netwerkkabels uit de speedtouch op die van jouw computer na en herstart zowel speedtouch als PC even en probeer het dan nog eens.

2. Ook al bij je usenetprovider gekeken of er geen storing is?

3. Kijk de ADSL statistieken eens na op je speedtouch en kijk eens hoe snel deze intraint. (dan staat er hoeveel kbit up en down je kunt downloaden zeg maar)

4. Probeer met een andere netwerkkabel

5. Probeer met een andere PC/laptop

6. Kijk even op welke duplex mode je NIC staat (NIC=netwerkkaart). Probeer autosense en 100mbit full duplex eens.

7. Probeer een andere newsreader zoals newsleecher of SABnzbd

8. Check of je virusscanner aan het scannen is op moment van downloaden. Zon antivirus werkt namelijk dan als een trechter, wat binnenkomt word eerst gescand en dan doorgezet en als je PC een beetje out-of-date is dan zal je downloadsnelheid omlaag gaan.

9. Er zou een broadcaststorm aan de gang kunnen zijn wat je netwerkje overbelast, zou moeten stoppen als je de linksys afkoppelt en je speedtouch/PC opnieuw opstart. In dat geval kun je STP aanzetten als dat ondersteund word. Maar dit is wel vergezocht hoor, weet bijna zeker van niet omdat het maar uit 2 apparaten bestaat. Met wireshark zou je nog even kunnen kijken, dit is een programmaatje om je netwerkverkeer te monitoren.


Dit is maar even wat zo in me opkomt, je hoeft het niet in dezelfde volgorde allemaal uit te voeren. Begin eerst maar met alleen je PC op je speedtouch en beide opnieuw opstarten, daarna kijk even hoe snel je modem intraint en als dat goed is dan check of er een storing is en vervolgens andere newsreader proberen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Ik weet al wat het is...

Me computer maakte zowel via LAN, als via het draadloos netwerk contact. Hij had dus 2x verbinding en dat liep niet echt fantastisch. Heb die andere verbinding eruit gegooit, hoop alleen niet dat ie telkens automatisch daar contact mee gaat zoeken.
 
TCP_IP
Oorzaak snel gevonden in ieder geval Wink Dacht dat die PC niet met WiFi was uitgerust.

Je hebt meerdere opties om te zorgen dat internet voortaan via het LAN gaat.

1. Via het BIOS kun je dat instellen, dat LAN voorrang krijgt op WiFi, Alleen niet elke BIOS heeft deze optie, vooral niet als WiFi niet is geintegreerd in je moederbord.

2. Metrics aanpassen in je TCP/IP stack

3. Draadloze adapter simpelweg uitschakelen en als je hem weer nodig hebt inschakelen.

4. Waarschijnlijk is je draadloze verbinding beveiligd, als je 1x succesvol contact hebt gemaakt maakt Windows automatisch een profiel aan zodat je niet telkens het wachtwoord hoeft in te vullen. Je kunt dat profiel verwijderen. Als je niet weet hoe geef dan maar even aan en vermeld ook even welke windows-versie je hebt. Dan plaats ik wel een korte uitleg.

5. Als het een zo'n USB dongle is, trek hem gewoon uit je PC.

Genoeg keuze dus Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Haha ja was sneller gevonden dan ik ahd gedacht :p Ik kon ook uitvinken 'direct verbinding maken met netwerk' dus alles is opgelost!

Mijn complimenten voor dit forum trouwens! Snelle en deskundige afhandeling! Smile
 
TCP_IP
Namens het forum, bedankt Grin

En het is nog eens gratis ook Wink


Dit probleem is nu opgelost, als jouw probleem hier erg mee overeenkomt open dan een nieuw topic en geef een uitgebreide beschrijving van je probleem. Kopieer dan tevens deze link naar je eigen topic -

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3290
Gewijzigd door TCP_IP op 17 juni 2009, 14:35
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat 3 naar NAT 2 (of 1)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie