obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
q931Tsk ofwel poort 4720 op de livebox
Wanabo
Gebeld met mobiel maar de nummerherkenning werkt niet! ga poort 4720 terug zetten.
***
Tot mijn verbazing zit 4720 gewoon in de firewall policies.
***
De nummer herkenning van Wanadoo wordt wel meegezonden naar mobiel. Van mobiel naar Wanadoo werkt niet. Terwijl poort 4720 wel actief is. (tot mijn verbazing)

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Nummer herkenning (CLID) werkt bij mij wel, beide kanten op. Er zijn echter (minstens) 2 verschillende nummer weergave methoden: kpn gebruikt de wereldwijd minst gebruikte en volgens mij gebruikt de livebox de/een andere. Het ligt aan de 'centrale' welke methode er gebruikt wordt om nummerweergave door te geven. Je telefoon kan een van beide methoden of allebei ondersteunen, dat verschilt per merk en model telefoon. Als je telefoon de door de centrale gebruikte methode niet ondersteunt, zal je geen clid op je telefoon zien, terwijl die mogelijk wel werd toegestuurd. m.a.w. als jouw telefoon geschikt is voor clid van de kpn, bestaat de kans dat hij toch niet geschikt is voor clid van de livebox en daar dus niets laat zien.

Ik heb een DECT set van profoon, ik weet niet of die geschikt is voor nummerherkenning op het kpn netwerk (heb nooit nummerherkenning gehad van de kpn), wanneer ik gebeld word op mijn wanadoo nummer, zie ik wel wie mij belt (nummers die in mijn telefoongeheugen staan worden zelfs vertaald naar de naam).

Over de poort die weer in de firewall policies staat... Die ervaring had ik ook al. Volgens mij zet ie 'm er zelf weer in na een reset of zo.
 
Wanabo
Heb hier ook een toestelletje van Profoon. Bij de aanschaf speciaal op gelet dat het toestel beide protocollen aan kan. Nummerherkenning van extern naar wanadoo heeft "altijd" gewerkt. Ik let er echter niet zo op!

Het is me bekend dat na een firmware update of een reset de "fabrieksinstellingen" dus met poort 4720 hersteld worden. Alleen ik ben een control freak, mijn filosofie is dat poortje snap ik niet en heb ik niet open gezet dus dicht ermee. En toch staat het poortje open. Ga er nu dus echt op letten. Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'q931Tsk ofwel poort 4720 op de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie