obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
10 stappenplan voor ST780WL ipv 706
TCP_IP

Quote

Ik woon op 900 meter van de centrale, en mijn internet blijft 7.000 kbps inplaats van de beloofde 20 Mbit.


Zit je wel in een 20mbit gebied dan?
Online heeft namelijk of een 8mbit of een 20mbit gebied, beide zijn ook tot zoveel mbit.
Gewijzigd door TCP_IP op 23 juli 2009, 18:29
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
juanradio

Quote

TCP_IP schreef:

Quote

Ik woon op 900 meter van de centrale, en mijn internet blijft 7.000 kbps inplaats van de beloofde 20 Mbit.


Zit je wel in een 20mbit gebied dan?
Online heeft namelijk of een 8mbit of een 20mbit gebied, beide zijn ook tot zoveel mbit.


Ja tuurlijk! Woon in de randstad. Vroeger hadden we ook wel 20 Mbit, maarja das alweer een paar jaar geleden. Als ik 's nachts intrain heb ik 11 mbit.. maarja das nog steeds de helft van 20.

Als ik op online.nl de snelheidscheck doe zegt hij dat er in mijn postcodegebied 20 Mbit beschikbaar is.



Ik heb trouwens ook gelezen dat het te maken kan hebben met de kwaliteit van het koperdraad.

En iets met het aantal db van je verbinding, ik zou niet weten wat het inhoud maar zegt het jullie iets? (en zo ja, wat houdt dat in dan?)

DMT:

Quote

Downstream 7033 kbit/s attenuation 24,5dB SNRM 17,0dB tx pwr 0,0 dBm

Gewijzigd door juanradio op 23 juli 2009, 19:39
 
TCP_IP
Controleer dat hier eens:

http://www.unet.nl/?wholesale_xdsl

ja tuurlijk is makkelijk gezegd maar het zit wat anders.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
juanradio
kpn_wholesale ADSL2+ 10000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes no
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no


bbned_economy ADSL2+ 10240 / 1024 yes yes
bbned_economy ADSL2+ 12288 / 1024 yes yes
bbned_economy ADSL2+ 16384 / 1024 yes yes
bbned_economy ADSL2+ 24576 / 1331 yes yes


Dit betekend dus dat hier max 16 mbit te halen valt op het KPN netwerk?
 
jamesjones
Ik heb op dit moment ook een Speedtouch 780WL en wil deze op een Online ADSL Extra aansluiten (telefonie is via KPN).

Als er in de Speedtouch-tool gekozen wordt voor de RFC1394-verbinding, welke modus moet je daarna kiezen?
Is dit de 'Router gebruikers LAN zonder telefonie' of de 'Router - standaard configuratie zonder telefonie' ?
Had nu gekozen voor Bridged, maar dan kan je maar 1 pc oid gebruiken op internet?

Moet je nu het nieuwe en oude modem (livebox) 24 uur van stroom af hebben ivm mac-adres?
 
I R Baboon
Indien je geen VOIP afneemt, pak je "router gebruikers LAN zonder telefonie".
Bridge is alleen voor specifieke toepassingen.

Je kan modems/routers gewoon verwisselen. Geen wachttijd nodig.
 
acinfo64
Zou iemand mij het volgende kunnen vertellen voor de duidelijkheid.

1 - Als ik de procedure volg aan het begin van deze post heb ik dan ook gewoon telefoon van Online? Dus worden dan alle telefoon settings automatisch in het modem geladen? Ik wil geen ander VOIP provider en heb ook geen KPN lijn voor telefoon.

2 - Welke 780WL routers zijn precies geschikt. Ik las dat de Experiabox wel eens gelockt kan zijn zodat er geen nieuwe firmware in kan. Ook las ik was over een Siemans versie. En van welke providers moeten de modems (780wl) wel werken.
 
I R Baboon
Antwoorden:

1-Nee, niet mogelijk.

2-Bovenstaand bericht is alleen voor normale retail 780WL's.
 
jamesjones
OK ik ga het proberen.
Kreeg namelijk geen verbinding gisteren, althans, de router zegt wel verbinding te hebben (de tests etc.) maar kan geen site bezoeken.

Staat nu nog op bridged dus vandaar dat ik evne de andere instellingen wil gaan doen.
 
jamesjones
Het werkt! Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '10 stappenplan voor ST780WL ipv 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie