obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Extra + ST706 slechte prestatie
Dick Stomp
En verder Orange07, al zou ik de relatie met Online verbreken en het met een andere provider proberen, dan blijft de situatie in de centrale ongewijzigd... Ik houd hetzelfde rack en dezelfde KPN-kabel en daardoor dezelfde problemen. 't Enige wat me kan redden is glasvezel, maar dat is hier nog niet... Wel in buurgemeente Hillegom...
Met de TV-kabel heb ik al ellende genoeg gehad en heb besloten: analoge telefoon van de KPN met een MTBF van 8000 uur (dus één storing in de 10 jaar); televisie via de coax; ADSL via de analoge lijn van de KPN. Dat werkte uitstekend met het Basis abonnement van Orange/Online. Totdat ik zo nodig ADSL Extra moest hebben volgens hun verkooppraatjes.
Maar goed, ik wil ADSL Extra werkend hebben. Als techneut weet ik, dat het kan werken, dus MOET het werken. Als het gaat werken, dan heb ik weer een goed artikel voor de vakpers! En daar hoop ik dan maar op.
 
TCP_UDP
Hey Dick,


kijk dit is nu waar ik mee op het randje zit, ik heb nu gewoon het 4mb abbo van orange/online +zuigbox( livebox ) ik wil graag wat sneller downloaden, aangezien ik een dezer dagen, voor 2 jaar lang een gratis 120mb abbo op eeb news binaries bedrijf account heb gekregen.. dus ik zit nog te twijfelen of ik over ga op dat abbonement van ADSL Extra.. dus ik ga me nu afvragen of ze dat gegarandeerd nakomen, dus dat ze me niet de snelheid van een 4 mb abbonement krijg, dus dat ze het extreem halveren..

ik weet het niet.


Tevens ben ik ook zeer slecht te spreken over mijn livebox, ten eerste vond ik het al een zéér vaag verhaal dat Orange Online is geworden.. en dus ik nog met de op orange gerichte software op de livebox zit.. hier heb ik toch totaal niets aan ?

Tevens krijg ik niet eens de download snelheid die ''beloofd'' is en wat geschreven staat dat ik toegewezen moet krijgen (922kb/s)

in principe voel ik mij hier opgelicht, al een half jaar, maar trek nu m'n bek maar eens oopen omdat ik jouw verhaal geheel terecht vind.

Groet, TCP_UDP
 
Dick Stomp
Na de tweede reset op de poort in de KPN-centrale door Online kreeg ik weer 8000kbps=1.1MBps. De download van BBNed van 32MB komt dan inderdaad binnen circa 30 seconden binnen.
De snelheid zakte in de dagen daarop weer terug naar 5000kbps. Bij vlagen kreeg ik maar 3000kbps.
Vandaag 8-7-2009 komt, op verzoek van Online, een KPN-monteur bij mij thuis kijken, waar die instabiele toestand door veroorzaakt wordt.
 
Dick Stomp
Rapport meting KPN:
Op ISRA punt -stabiel- ruim 12090 kbps!!!! Signaal/ruis = 3/1 en dat is mooi!!
Na modem/router Thomson ST706 ruim 9000 kbps, ook niet mis.
Na de 1e switch Belkin ook 9000 kbps.
Na de overdracht over het lichtnet met Devolo (80Mbps) blijft er 2000 tot 6000 kbps over. Oorzaak: de Devolo's zitten te dicht bij andere bronnen van inductie. Oplossing: toch maar een TCP/IP kabel van beneden naar 2hoog aanleggen.
Klantenservice Online én KPN: bedankt!
**********
EINDE TOPIC
 
rrozema
Sorry hoor, maar ik wil toch nog even reageren: wat een dom verhaal vind ik dit. Heb je wel eens de aanwijzingen uitgevoerd die de helpdesk je gegeven heeft toen je met ze belde? Een van de eerste dingen die ze je namelijk vragen is om 1 pc rechtstreeks met een netwerk kabel aan te sluiten op je livebox. Die stap is dus precies bedoeld om deze fout oorzaak uit te sluiten. Als je als eigenwijze IT-er zo'n aanwijzing dan niet opvolgt, dan hoop ik dat je van de rekening voor het bezoek van die KPN monteur nu iets geleerd hebt.

Het enige leerzame voor alle lezers uit dit verhaal is dat je even moet opletten wat de helpdesk je precies vraagt wanneer je een fout meldt. De stappen die de helpdesk doorloopt lijken soms wellicht wat simpel en nutteloos maar er zit wel degelijk een methodiek achter. Jij bent zelf de ogen en oren van de helpdesk medewerker tijdens zo'n actie, dus als jij niet oplet of simpelweg niet doet wat de medewerker zegt, dan zal die medewerker je niet goed kunnen helpen.
 
Dick Stomp
Ik schaam me dan ook diep...
 
rrozema
Als dat echt zo is, dan is er misschien nog hoop voor je Grin

Blij dat je nu wel achter de oorzaak bent. En, je bent niet alleen hoor: ik heb weliswaar niet de helpdesk gebeld maar ik heb mezelf wel tijden lang zitten afvragen waarom ik niet kon downloaden op de volledige snelheid die m'n lijn wel aangaf. Ik had me er al bijna bij neergelegd, totdat ik me na enkele weken realiseerde dat het gewoon m'n eigen router was waarvan de maximale doorvoersnelheid te laag was: andere router er tussen en gaan met die banaan op volle snelheid. Veel routers, zelfs sommige die nog steeds in de winkels te verkrijgen zijn, blijken gewoon verouderd en kunnen de hoge snelheden die tegenwoordig mogelijk zijn helemaal niet verwerken. En dan heb ik het dus niet over draadloze netwerken of power-over-ethernet maar gewoon over bekabelde routers met 100Mbps of nog snellere poorten.
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:
Sorry hoor, maar ik wil toch nog even reageren: wat een dom verhaal vind ik dit. Heb je wel eens de aanwijzingen uitgevoerd die de helpdesk je gegeven heeft toen je met ze belde? Een van de eerste dingen die ze je namelijk vragen is om 1 pc rechtstreeks met een netwerk kabel aan te sluiten op je livebox. Die stap is dus precies bedoeld om deze fout oorzaak uit te sluiten. Als je als eigenwijze IT-er zo'n aanwijzing dan niet opvolgt, dan hoop ik dat je van de rekening voor het bezoek van die KPN monteur nu iets geleerd hebt.

Het enige leerzame voor alle lezers uit dit verhaal is dat je even moet opletten wat de helpdesk je precies vraagt wanneer je een fout meldt. De stappen die de helpdesk doorloopt lijken soms wellicht wat simpel en nutteloos maar er zit wel degelijk een methodiek achter. Jij bent zelf de ogen en oren van de helpdesk medewerker tijdens zo'n actie, dus als jij niet oplet of simpelweg niet doet wat de medewerker zegt, dan zal die medewerker je niet goed kunnen helpen.


Ik wil ook even reageren en vindt het niet een dom verhaal om de eenvoudige reden dat Dick de goede intentie had om het probleem op te lossen.

We zijn allemaal mensen en we leren allemaal maar we maken allemaal ook nog wel eens een foutje want een foutje zie je zo over het hoofd en is dan vlug gemaakt en daar hoef je dan niet dom voor te zijn want het kan iedereen gebeuren.

Wat Dick siert is dat hij niet afhaakte maar doorging tot de fout gevonden was maar daarna ook ruiterlijk toegaf dat hij fout was.

Ik hoop dat wij allemaal hier een lering uit trekken en ook opvolgen wat rrozema aangeeft wat de helpdesk betreft want het vergemakkelijkt alleen maar de oplossing van het probleem.
 
Dick Stomp
Hartelijk dank voor de complimenten!
Alhoewel ik dit topic gesloten heb verklaard, toch nog de volgende adviezen inzake zelftesten van een ADSL installatie:
1 sluit het modem met een ronde telefoonkabel (geen snoer) met RJ11 (speciale voor vaste kern) pluggen aan op het ISRA-punt; sluit de PC met een CAT5 kabel en RJ45 pluggen aan op het modem; doe met BBNed een test van de snelheid; 8000kbps of meer? OK! 2000kbps of minder? Vraag Online per email om een reset van de poort in de centrale; met een dag is dat gefixed!
2 mochten er in het huisnetwerk één of meerdere switches (verdeelpunt voor meerdere PC's) zijn, herhaal dan de test achter elke switch; lukt dat niet, haal dan een een betere switch of zet de switch direct achter het modem; gaat dat wel goed, dan is de kabel slecht
3 mochten er in het huisnetwerk één of meerdere draadloze Access Points zijn (bridges) zijn, herhaal dan de test achter elk draadloos Access Point; lukt dat niet, haal dan een beter Access Point; lukt dat niet, zoek dan een betere plek voor het Access Point (niet achter twee betonnen muren, één betonnen muur kan nog net)
4 houdt er rekening mee, dat de moderne modems zelf
41 een ingebouwde splitter hebben, kenbaar aan twee RJ11 aansluitingen: Data en Phone
42 een functie als router kan hebben, kenbaar aan meerder RJ45 aansluitingen, verdere verdeelpunten voor meerdere PC's mogen dus geen router zijn (DHCP Disabled) en functioneren als domme switch; de poort WAN mag niet worden gebruikt
Zoals het nu bij mij thuis is:
ISRA - ST706 - Belkin switch - wirelessA - laptop1
- laptop2
- wireless C (bridge)
- lichtnet 802.11 - Eminent switch - bekabeld - desktop
- laptop3 (linux)
- wireless B - PDA
Bijzonderheiden:
1 wireless C (54mbps) kan de verbinding over lichtnet 802.11 (80mbps) vervangen
2 lichtnet 802.11 is erg onstabiel, de snelheid varieert tussen 4000 en 8000kbps, waar dat aan ligt weet ik nog niet, misschien dat de zender en/of ontvanger te dicht bij andere bronnen van inductie (voedingstekkers met trafo) zitten, dat moet ik nog testen
 
Adrem
Het is mij geheel onduidelijk wat
ADSL extra bedoeld met 20mb/sec 15mtr van ISRA punt
mijn speedtest komt niet verder dan 209Kbyte/sec
ik download in werkelijkheid met 1,75-1,82Mbp/sec
Rechtstreeks 30cm van het ISRA
Kan ik alle waarden hierboven ongeveer halveren.
Op aardeeerste stel zit nu nog ISDN KPN zonder nummers.
Op tweedeaarde stel zit per 02-07-09 Online Extra

Op het eerste aardestel kon ik voor 1-7-09
ik kon altijd meer 19Mb downloaden bij Xs4all maar
was ook meer dan 50euro.

Bij Online/Orange test was het ook maar 1mb voor hun
eigen verbinding het advies was ik over te stappen naar
hun eigen Online extra pakket van 20mb.

Wat ik hier boven lees MOET ik toch voor die 30cm gaan.

Ook geen VoIP maar ben sinds 1-7-09
mijn telefoonnummer kwijt bij KPN en die willen maar dat ik ze bel voor 1,30 per/min prepay want ze beweren dat ik nog gewoon zou moeten kunnen bellen.
Gewijzigd door Adrem op 10 juli 2009, 11:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra + ST706 slechte prestatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie