obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen
Stretch
Ok ik begrijp het, hier zijn dan de gegevens:

Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Stretch>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC_van_Stretch
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 5100
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-EA-A3-F1-D2
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-68-EC-59-CD
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::9986:eff:78c:2294%10(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 16 juli 2009 15:56:06
Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 23 juli 2009 15:56:05
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
0.0.0.0
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{5330955E-32DB-4926-9141-09200B9DCA42}
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{A60CB7C4-79CE-4EA3-80E5-D6FEB729D05D}
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

C:\Users\Stretch>^A

C:\Users\Stretch>
 
rrozema
Ok, dat ziet er goed uit. En dit was terwijl je geen internet meer had op je acer?

De livebox heeft een 'bekend' probleem met p2p programma's. Zulke programma's openen gelijktijdig vele verbindingen naar diverse hosts op het internet. In eerste instantie gaat dat prima, maar na een poosje zal hij 'vast lopen'. Hoe dat 'vast lopen' er uit ziet, verschilt nog wel eens per livebox. Meestal staan ook gelijk alle lampjes stil op de livebox en doet ook telefonie het niet meer. Vandaar dat ik het niet gelijk herkende.

Als je livebox weer vast is gelopen, probeer dan maar eens het volgende commando uit te voeren:

ping 192.168.1.1

Je zult waarschijnlijk zien dat je een time-out foutmelding krijgt. Als je hetzelfde commando nu draait (als je verbinding het wel doet) zul je 4 keer een tijdmeting terug krijgen.

Het is natuurlijk leuk om te weten dat je ook op deze manier kunt zien dat je livebox hangt, maar hoe zorg je nu dat hij niet meer vast loopt? Helaas kreeg nog niemand het voor elkaar om die fout uit de livebox te krijgen. Maar er is wel een workaround: stel gewoon je p2p programma in dat hij minder gelijktijdige verbindingen gebruikt. Probeer het eens met maximaal 100 of 200 of zo. Hoe dat precies moet voor jouw programma zul je in de handleiding/op de site van die software moeten opzoeken; dat kan ik je niet vertellen. Maar je zult zien dat je veel minder vaak problemen hebt.
 
Stretch
Dank voor je antwoord, het ligt dus niet aan mijn netwerkkaart, driver of wat dan ook in mijn Acer.
Het grote probleem zit hem dus in de Livebox van Online begrijp ik.

Als Online daar geen oplossing voor heeft dan denk ik dat ik helaas genoodzaakt ben om een andere provider te gaan zoeken die dit probleem niet heeft.
Ik heb een behoorlijk snelle laptop, goeie accounts om te kunnen downloaden en dan zou ik me in mijn "downloadsnelheid" moeten beperken (misschien meer dan halveren), ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Nogmaals mijn dank voor je begrip en onderzoek.
 
TCP_IP
Is dit een laptop van je werk? Kzie een aantal VPN connecties volgens mij, en heb niet het idee dat je zelf die VPN servers heb ingericht.
Er draait niks op wat verbindingen kan blokkeren?
heb je eventueel een andere PC of laptop tot je beschikking waarmee je kan testen om je eigen laptop uit te sluiten van het probleem.





Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Stretch
Dat ik een aantal vpn tunnels heb aanstaan dat kan wel kloppen maar ze zijn niet verbonden dus dat is het niet.
Daarstraks nog maar is gebeld met de helpdesk en daar word me ook verteld dat ik het aantal verbindingen in mijn programma terug moet brengen naar max 200 en een TCP Half Open Limit Remover moet installen.......
Maar heren, Grabit is helemaal geen P2P programma, dat is Usenet........
Dus .... ik ga morgen even een andere modem ervoor knopen en dan is zien waar het nou echt in zit.
 
TCP_IP
Inderdaad, grabit zet maar een aantal connecties op naar een server (afhankelijk van usenetprovider, maar meestal 6~12 connecties).

Ik ben zelf van Grabit afgestapt omdat het wel lijkt alsof er een memory leak in zit of, hele PC werd er erg traag van.
Heb je andere newsreaders geprobeerd als newsleecher of SABnzbd+ ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Stretch
Nee dat heb ik niet geprobeerd, ik heb sinds jaren Grabit en nog nooit problemen gehad, ik heb een aantal maanden geleden een "nieuwe LiveBox" gekregen omdat de andere kapot was, sinds die tijd heb ik dit probleem.
Ik heb al een paar jaar een Elite account bij XS News en die adviseren nog steeds Grabit, vandaar.
Ik ga eerst is morgen de Speedtouch ervoor zetten, testen en dan is verder zien, eventueel kan ik Newsleecher of SABnzbd+ proberen, de laatste optie is een andere Provider.
 
TCP_IP
had je trouwens netwerkkaart instellingen nog nagekeken, en daarmee doel ik op de duplex modus. stel deze eens vast in op 100mbit full fuplex. een duplex mismatch kan dit probleem namelijk ook verklaren!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Stretch
Ja dat ha ik inmiddels al wel gedaan....
 
TCP_IP
Nog een vraagje, eigenlijk 2.

Ben je bekend met Linux?
Download dan eens Ubuntu, daar zit een live-cd optie in zodat je met Linux kan booten.
Begin daar eens met downloaden en kijk eens of je er dan nog steeds uitgegooid word. Zo nee dan is het waarschijnlijk niet hardware gerelateerd.

Is er een mogelijkheid om bij iemand anders je laptop aan te sluiten en daar een uurtje te downloaden? Daarmee kun je bijvoorbeeld uitsluiten of het aan je laptop of aan je livebox ligt.

(Ik weet dat ik/we veel vragen, maar het is ook een vreemd probleem. Zou het graag opgelost zien.)

Zal nog eens nakijken waarom een netwerkverbinding zo snel dichtslibt, misschien moet tcp/ip stack of winsocket eens een keer gereset worden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten : 6 05 mei 2014
Windows Vista wachtwoord hacken Algemeen : 20 08 jul 2009
WANADOO Livebox kan niet geiinstalleerd worden op Windows Vista Livebox configuratie en problemen : 3 11 mrt 2009
Livebox met Vista werkt niet (juiste drivers al geinstalleerd) WiFi : 16 13 feb 2009
WiFi verbinding instabiel+vista WiFi : 2 03 nov 2008
Advertentie