obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen
Stretch
Beste RRozema, ik had al eerder gezegd dat het probleem in de LiveBox zit Wink

Dat is wat ik steeds heb genoemd, Online vertelde me dat het probleem in de LiveBox zit en ze weten niet wat ze er aan moeten doen.....

Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat het niet aan mijn laptop ligt maar aan de LB.

Je denkt dat een andere LB het probleem zou oplossen....?
 
TCP_IP
Lijkt er dus op dat de verbinding er wel is aangezien de NIC een IP heeft, duidt op een netwerk probleem.
Ja hiermee word inderdaad bevestigd dat de livebox waarschijnlijk de boosdoener is (rest zoals firewall was al uitgesloten toch?)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Nou, ik zei: Een defecte livebox kan daar de oorzaak van zijn. Het feit dat je antwoord krijgt van een ander ip adres dan dat waarnaar je gepinged hebt, doet daar namelijk weer afbreuk aan. Er is immers een ander 'device' dat blijkbaar tussen jouw laptop en je livebox in zit. Vermoedelijk is dat een virtueel device op je laptop (omdat je enkel een cross-cable zegt te hebben tussen je livebox en je laptop) maar ik ken geen enkel device dat zich zo zou kunnen gedragen... Kortom, die 1e drie antwoorden zeggen "defecte livebox", die laatste zegt echter "foute configuratie op de laptop". M.a.w. ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is.
 
TCP_IP
Die 192.168.1.11 is de laptop zelf, zulke pings zie ik wel vaker.
Maar vaak krijg ik dan 4x antwoord van de NIC.

Vervang je livebox maar, dan is hoogstwaarschijnlijk je probleem ook verholpen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Je eigen interface hoort geen 'antwoord' te geven op ping verzoeken. Doet ie dat wel dan is dat een configuratie probleem. Hoe je hem wel correct geconfigureerd krijgt is natuurlijk een heel ander verhaal; daar heb ik ook niet direct een pasklaar antwoord op. Mogelijk dat vista zich hier anders gedraagt dan xp, want ik heb dit bij xp machines nog nooit gezien. Ik vertik het om vista te draaien, het is alleen nog maar meer eye-candy die de resources van mijn hardware onnodig belast. Misschien dat ik 7 straks nog weer eens ga proberen maar vista sla ik zeker over; thuis en op het werk.
 
Stretch
Geachte TCP-IP en RRozema,

Daarnet ruim een half uur aan de telefoon gezeten met iemand van Online.
Alles is gemeten, gepingd en gechekt en ....... het is niet de LiveBox, het blijkt dat ik maar 4 tot 8 Mbits heb in plaats van 20 MBits....(!!!).
Dit omdat ik 4 kilometer van de wijkcentrale afzit, daar hebben we dan weken en weken over gedaan, hoera Online, dank voor de snelle afhandeling......(not).
Wel mijn dank voor de man van Online die vandaag uiteindelijk de doorslag heeft gegeven....
Alle eerdere checks en metingen zijn dus voor Jan Piet Snot gedaan...

Ergo, zoeken naar een andere Provider (wellicht word het dan kabel of whatever....)

Het lijkt me nu inmiddels wel duidelijk wat er aan de hand is, jammer dat men mij dit niet eerder heeft verteld...(en geconstateerd).

Groet, Stretch
Gewijzigd door Stretch op 19 augustus 2009, 13:35
 
TCP_IP
Het probleem was toch dat je verbinding er telkens uitlag ?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Ja sorry Stretch, ik ben het spoor nu ook even volledig kwijt. Ik heb ook steeds alleen maar van je begrepen dat je een haperende netwerk verbinding had, niet dat je snelheidsproblemen hebt... Het is wel handig als je ons even vertelt wat je probleem nu echt is. Als jij bij de bakker komt en vraagt om een wit brood, dan verwacht jij blijkbaar dat de bakker wel snapt dat je eigenlijk een bruin brood wilt? Op een forum is het wel handig als je even meldt voor welk probleem je precies een oplossing zoekt en ons niet eerst tijden lang laat zoeken naar een oplossing voor een probleem dat helemaal niet bestaat.
 
Stretch
Beste RRozema.

Ik heb vanaf het begin aangegeven ik dat mijn laptop steeds moest herstarten omdat de verbinding er steeds af lag.
Niemand wist waar het aan lag, eerst kreeg mijn laptop de schuld en daarna mijn LiveBox.
Gistermiddag kwam de man van de helpdesk met een heel ander verhaal dat het lag aan het feit dat ik maar 4 tot 8 Mbits zou hebben volgens zijn meting en dat daardoor de LiveBox een probleem kreeg, dat hebben ze mij nog niet eerder gemeld anders was ik natuurlijk allang naar een andere Provider gegaan.

Al die weken hebben de helpdeskers van Online het niet geweten, jullie niet en zo ook ik niet.
Dus jullie wekenlang laten zoeken naar een probleem wat er niet bestaat is niet het geval, Online kon het niet vinden en daardoor jullie ook niet.
Ik heb alles gedaan wat jullie me hebben voorgesteld, als het daar niet in te zien is en het blijkt ergens anders in te zitten dan zou je ook kunnen denken dat daar wat uit te leren valt en hoeft er niet tegen mij gemopperd te worden dat ik niet het juiste probleem heb geventileerd.
Ik heb aangegeven wat mijn probleem was en niet geweten dat ik een verbindingsprobleem had, je kunt dan beter de helpdeskers aanspreken hierop.
 
rrozema
Ok, dan is het goed.Wink Uit je eerdere bericht leek het alsof je nu ineens helemaal geholpen was. En dat met een oplossing voor een probleem dat je tot nu toe niet genoemd had; vandaar de verwarring...

Maar, ik wil je vreugde niet bederven, maar heb je nu van die helpdesk medewerker ook een oplossing gekregen dan? Want ik geloof niet zo dat zijn verhaal een reden kan zijn voor de problemen die je beschreef. Ook een verbinding op 4KM afstand hoort stabiel te zijn, niet zo snel als een kortere verbinding maar wel stabiel. Daarvoor zorgt namelijk het intrain-mechanisme; Dat zorgt er voor dat jouw modem en het modem in de centrale een snelheid uitkiezen die past bij de lijnkwaliteit. De snelheid die uitgekozen wordt, is de intrain-snelheid die je kunt aflezen in je adsl statistieken.

Bij jou werkte alles gewoon prima, alleen jouw nieuwe laptop verloor steeds z'n verbinding. Het heeft heel lang geduurd voordat je ons een antwoord gaf waarmee we konden bepalen of het je adsl verbinding was die problemen opleverde of je LAN verbinding. Daarnaast kreeg je een suggestie van TCP_IP om op je laptop de tcp stack te herstellen, dat lukte je niet in 1 keer en toen gaf je hetr maar op. Dat het lang duurt voordat we verder komen is dan ook voor een groot deel je eigen schuld. Uit het resultaat van de ping opdracht bleek echter in ieder geval dat het je LAN verbinding is die problemen oplevert, niet je adsl verbinding. De helpdesk medewerker had gewoon geen ideeen meer en heeft je weggewerkt met een smoes.

Probeer nog eens het idee van TCP_IP uit te voeren en zie wat daar uit komt. Ik heb een sterk vermoeden dat een contract met een andere provider aangaan jou niet gaat helpen, gewoon omdat het probleem in je laptop of ed aansluiting daarvan zit... Heb je al eens geprobeerd om je latop bij een vriend of familie aan te sluiten en te zien of hij het dan wel steeds goed blijft doen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten : 6 05 mei 2014
Windows Vista wachtwoord hacken Algemeen : 20 08 jul 2009
WANADOO Livebox kan niet geiinstalleerd worden op Windows Vista Livebox configuratie en problemen : 3 11 mrt 2009
Livebox met Vista werkt niet (juiste drivers al geinstalleerd) WiFi : 16 13 feb 2009
WiFi verbinding instabiel+vista WiFi : 2 03 nov 2008
Advertentie