obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding/Telefonie
rrozema
Dat bevestigt dat je verbinding nu goed geschikt moet zijn voor Online Telefonie. En dat je dus nu geen echo's meer zou moeten hebben.
 
Jeff
hmmzz..
heb er nu wel een ander probleem bij, namelijk ik kan geen oproepen meer ontvangen oproepen maken gaat wel en hoor een misterieus piepje op de lijn

dit zijn mijn teller waardes
HEC-teller 472
CRC-fouten 248

dit is na 9u en 20 min zonder reset
ga de liveboxeens resetten en kijken wat het doet

Edit: restetten haalt niets uit.
Gewijzigd door Jeff op 21 augustus 2009, 21:48
 
rrozema
Is dat piepje misschien een 'donald duck' geluidje? Het zou namelijk de voice mail van Online kunnen zijn die je hoort; die is hier wel eens beschreven als een eenden kwaak geluid. Smile Online zet dat geluid op de kiestoon zodra je een oproep gemist hebt en er een bericht op je wacht in je voice mail. Ik heb zelf maar kort telefonie gehad en heb nooit de voice mail geactiveerd gehad. Ik kan het dan ook niet beter voor je beschrijven.

Blijft het vervelende probleem dat je nu geen inkomende oproepen meer krijgt. Als je, ter test, jezelf belt (via bijvoorbeeld je mobiele telefoon), en dan de telefoon opneemt -ook al is er geen belgeluid- terwijl je op je mobiel nog de overgaan-toon hoort. Krijg je dan wel een verbinding? Ik probeer hiermee vast te stellen of je alleen geen belgeluid hoort, of dat je livebox helemaal geen inkomend gesprek registreert.

Die teller waarden zijn niet ernstig; ik zou ze liever op 0 gezien hebben, maar voor een periode van ruim 9 uur zijn dit geen waarden die op ernstige problemen duiden; het aantal pakketten dat in die 9 uur wel correct is overgebracht is vele malen groter. Het geeft wel aan dat er nog wel wat storing op je lijn over is. Die zou veroorzaakt kunnen worden door de nog steeds te lange verbinding tussen het ISRA en je livebox; dus laten we dat voorlopig maar even negeren.

Ik zal proberen je probleem door te geven aan Online. We zijn nu een stuk verder en je inkomende gesprekken probleem lijkt me een probleem waar ze bij Online wel verder mee moeten komen. Zij kunnen namelijk wel zien of je livebox niet bereikbaar is voor de telefooncentrale of dat er misschien een administratief probleem is waardoor je geen inkomende gesprekken krijgt. Ze zullen je om je klantnummer vragen via een PM, dus hou je mailbox in de gaten. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je voor maandag een reactie zal krijgen...
Gewijzigd door rrozema op 21 augustus 2009, 23:15
 
Jeff
heb mijn splitter kastke eens opengemaakt en het blijkt dat daar alle draajes zitten aangesloten

zie:p2203210809.th
 
rrozema
Splitter? Dit is toch geen splitter... Dit is een rj-11 aansluit-kastje. Je kunt dit kastje bijvoorbeeld gebruiken om je grijze kabel op aan te sluiten; Draai alle 4 de schroefjes los en verwijder ed witte kabel. Sluit vervolgens de rode en de blauwe ader van de grijze kabel aan op de beide linkse schroefjes samen met de rode en de blauwe draadjes die naar de rechter kant lopen. De rest van de draden hoef je niet aan te sluiten. Het mag wel, maar het hoeft niet.

Nu kun je een van de korte kabeltjes die je van Online gekregen hebt gebruiken door deze aan de rechterkant in dit kastje te steken en de andere kant in de Line ingang van de livebox.

Maar, ga voorlopig nog maar even niets aan je verbindingen veranderen. Tenzij je zeker weet dat je de huidige situatie weer kunt herstellen als het niet het gewenste resultaat oplevert.
 
TCP_IP
Kun je niet het 1e punt in je huis herleiden?
Je hebt redelijk wat opengeschroefd inmiddels en alle kabels gaan ergens naartoe, het hoofdpunt cq. ISRA punt.

Kun je een plattegrond maken in Visio met alle aansluitpunten in je huis en waar de kabels allemaal naartoe gaan?

* geduld is gelukkig een schone zaak
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Trouwens, ik realiseer me net dat je tot nu toe nog nooit via Online Telefonie gebeld kunt hebben door de manier waarop je tot nu toe je telefoon had aangesloten. Als je je Online rekeningen tot nu toe nakijkt; staan daar dan wel eens gesprekskosten op? De reden dat je geen inkomende gesprekken krijgt zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben; mogelijk is je nummer (nog) niet correct geporteerd?
 
Jeff
niet geporteerd? ben al ruim 2 jaar in bezit van de livebox met telefonie,
en het heeft altijd goed gewerkt tot op eens de probleemen kwamen,
tel no. is allang geporteert naar het kpn nummer dus ??
@rrozema
het donaldduck geluid is nu wel weg.
 
rrozema
2 jaar dus. En staan er gesprekskosten op je Online rekeningen? Of heb je je bekabeling veranderd nadat de problemen begonnen? Want serieus, als jouw telefoon zat aangesloten als op je schemaatje, dan belde je via de KPN (of welke provider jouw lijn ook beheert) en niet via Online.

Dat porteren was ook maar een gokje; ik probeer mogelijke oorzaken te bedenken voor de dingen die jij beschrijft. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer. Dus als ik iets onzinnigs uitkraam, dan zeg je het maar Wink
 
Jeff
heb in al ie tijdgewoon kunnen bellen via wanadoo?orange/online
en altijd een rekening met gesrekskosten gehad

p.s telefonie werkt wel en heb niets veranderd dus inkomend en uitgaand werktSmile

edit:
en hoe moest die andere kabel aangesloten worden die eerst ook op de wandcontactdoos zat aangesloten
via rj11 en op dephone van de livebox?
en kan ik dat rj11 kastje er ook tussenuit laten
dus dmv een kopelblokje aan elkaar maken??
Gewijzigd door Jeff op 22 augustus 2009, 11:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie