obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
uitval livebox
pinobot
Ik had/heb 't zelfde probleem,om de paar minuten werd de verbinding verbroken en maakte de Livebox opnieuw verbinding, voor een week geleden had ik nooit fouten in de ADSL statistieken staan, nu had ik honderdduizenden in een paar minuten.
Ik heb al een nieuwe voeding opgestuurd gekregen maar dat hielp niets, gisternacht heeft ie 't een aantal uren zonder problemen gewerkt maar om 5 uur 's morgens begon ie weer te hikken, als ie heel laag intraint dan houdt ie het wat langer vol.
Er was veel ruis op de lijn volgens de medewerker, kon ik ook wel zien, de NR-marge dichtbij was soms 5dB soms 26 dB soms 0dB (?), ze zouden een onderzoek instellen.
Voor de rest alles al geprobeert, andere telefoonkabel, telefoonkabel inkorten naar 50 cm, lipjes telefoonaansluiting terugbuigen, schroeven telefoonaansluiting opnieuw aandraaien, Livebox openmaken en schoonblazen (honden/kattenharen kunnen echt serieuze problemen veroorzaken), niets hielp.
Deze nacht werkt ie na een reset op het knopje onder de Livebox (RST button 1 minuut ingedrukt gehouden) al 6 uur zonder ook maar één foutje op 1016/17544 alleen is de upload maar 0,76 Mb/s ipv de gebruikelijke 0,86 Mb/s.
Gewijzigd door pinobot op 02 augustus 2009, 04:00
 
bert utrecht
normaal zat ik met mijn down en up op 1.9mb /106kb/s
naar die update voor de telefoon of meer veel lager
 
atm2548
Ik heb een nieuwe Livebox ontvangen en mijn lijn is van ADSL-1 naar ADSL-2 overgezet. Sindsdien geen uitval meer gehad.

Mijn telefonie werkt nog niet naar behoren, maar dat los ik wel weer op...
 
pinobot
Mijn probleem is een week nagenoeg weggeweest maar hij is weer begonnen, ik heb een bericht achtergelaten op de Online website met de mededeling dat als het probleem aan het eind van de maand niet verholpen is ik het contract ontbind, en dat gaat echt gebeuren. Aan het eind van de maand gaat de stekker er uit, de Livebox terug naar Online en de automatische incasso wordt stopgezet.
16082009_1
Gewijzigd door pinobot op 16 augustus 2009, 09:13
 
pinobot
Andere livebox opgestuurd gekregen want volgens de technische dienst was deze kapot, de problemen zijn echter gebleven. Eind van de maand stop ik de automatische incasso en bekijken ze 't maar.
 
TCP_IP
Hoe snel gaan http downloads dan?
Bittorrent is nou niet echt een betrouwbare meting, met 10mbit haalde ik ook vaak maar 40KB.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
pinobot
Het probleem is het spontaan resetten van de Livebox en periodes met veel fouten (25000 HEC per uur). NA het resetten traint de livebox anders in, de andere waardes onder ADSL statistieken variëren ook.
 
TCP_IP
Beetje veel jaPfft
En dan sturen ze een nieuwe livebox ?! Lijkt me beter om eerst eens een goede meting te doen, lijkt me eerder dat er een aansluiting ergens niet goed zit.
Kan zowel bij je ISRA zijn, ondergronds en bij de wijkcentrale, het beste is om de oorzaak bij jou thuis uit te sluiten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
pinobot
Ik heb al alles gedaan thuis wat moglelijk is. Wat mij zo stoort is de manier waarop ze klachten afhandelen, eerst gaan ze de lijn resetten, wat natuurlijk niet werkt want de lijn wordt 100 keer per dag gereset, vervolgens moet je weer bellen en sturen ze je een voeding op terwijl ze van tevoren al zeggen dat het niet gaat helpen omdat ik een nieuwere livebox heb. Weer bellen, ze gaan een onderzoek instellen en ze zouden terugbellen, wat ze natuurlijk niet doen want ze zijn m'n telefoonnummer kwijt welke ik al 2 keer heb doorgegeven en ik bij hun afneem. Vervolgens krijg je de medeling dat de technische dienst heeft bepaald dat de livebox kapot is en ze een nieuwe zullen sturen. komt er eindelijk een nieuwe livebox heb ik precies dezelfde problemen en ben ik dus blijkbaar in de kapotte tiendehands livebox roulette beland.
 
pinobot
Mailtje gehad van klantenservice:

Quote

Geachte heer, mevrouw Harteveld,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht hebben wij de technische details van uw account bekeken. Daaruit bleek dat uw verbinding aanzienlijke afwijkingen op de ruiswaardes vertoont. Dit wijst normaal gesproken op een fysiek defect, meestal in de bekabeling van uw netwerk. De problemen op uw internetverbinding die u ervaart worden mogelijk daardoor veroorzaakt, dus wij verzoeken u om de kabels te controleren en eventueel te vervangen.

Ook hebben wij het grote vermoeden dat het aansluitpunt (het kastje aan de muur waar de kabel in zit) niet goed is. Mogelijk is 1 van de 2 kabels in dat kastje los gekomen. Zeker is wel dat dit probleem in uw huis zit bij dit aansluitpunt en u daar de controle op zou moeten gaan richten.

Met vriendelijke groeten,
Online


Natuurlijk, dat verklaart waarom ik alleen 's avonds en in het weekend problemen heb en nemen de CRC-fouten dan met 100 per seconde toe zodat ik wel online ben maar niet kan internetten of zelfs maar Live Messenger kan inloggen terwijl ik overdag uren kan internetten zonder één foutje. We zijn weer helemaal terug bij af, stuur gelijk ook nog maar eens een voeding en een Livebox op.

Hierna nog een mailje gehad van de Online mensen op dit forum dat ze een onderzoek zouden instellen maar ik denk niet dat het wat uit zal halen.
Gewijzigd door pinobot op 29 augustus 2009, 14:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitval livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Advertentie