obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
voip met livebox modem
noelsmesseb
Beste forumleden,

Dit is ook weer mislukt, heb het modem net weer opnieuw opgestart.
Dit nadat het een week met goandcall op poort 6060 goed heeft gelopen.(samen met voip)
Nu, met de nieuwe settings heeft het modem (en mijn overige voip providers )18 uur gefunctioneerd alvorens weer uit te vallen.
Poort 5060 en poort 5004 zijn nu niet meer in gebruik als listening ports en kunnen de service van online nu dus niet storen.(Als ik het goed begrepen heb)
Het argument dat de poort bezet zou kunnen zijn en dus "gereserveerd"moet worden is nu dus "niet Geldig" voor wat betreft de listening ports. De voip providers met port 5060 als registar en proxy port heb ik maar weer gedeactiveerd.
Met de mij (uit verschillende bronnen) opgegeven overige poorten slaagt de aanmelding niet.
Iemand nog suggesties ??
Hoe kan het nou dan nog dat het modem uitvalt??

mvg
Leon Bessems
 
noelsmesseb
Hier nog een goed idee van de technicus van online,
freesps !!!!! free sip proxy service.
(niet aan online melden)


Geachte heer, mevrouw Bessems,

bijgevoegd de info van Voxalot. SIPswitch is een mogelijke optie maar vereist de nodige hardware en kennis.
Derhalve is Voxalot de betere optie echter zijn daar kosten aan verbonden zoals u meld.

Daarom verder gezocht en uitgekomen op http://freesps.googlepages.com/


met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxx
Online Breedband
3rd line tech / VoIP technician
Gewijzigd door noelsmesseb op 13 september 2009, 23:09
 
noelsmesseb
Deze technicus schreef eerder,


Geachte heer, mevrouw Bessems,

u heeft een probleem gemeld op een forum waarop mijn collega mij om assistentie vroeg.

De service van Goandcall is de enig die bij u werkt, dit komt doordat de port 6060 vrij is om te gebruiken binnen ons netwerk.
Port 5060, welke normaliter wordt gebruikt voor VoIP, is binnen ons netwerk gereserveerd voor de eigen Telefonie.
Online is een van de laatste Internet Service providers die deze port 5060 voor eigen gebruik reserveert.

Dit verklaart gelijk de problemen die u helaas ervaart met Sipdiscount en 12Connect. Beide aanbieders gebruiken port 5060 voor hun diensten.
Een mogelijke oplossing is het gebruik van een afwijkende port, gelijk aan bijvoorbeeld Goandcall.
Ik heb van beide aanbieders de instellingen voor u onderin de mail, waarschijnlijk u al ruim bekend, toegevoegd.

Indien dit niet werkt is het misschien mogelijk dat u de betreffende aanbieders verzoek een reserve port te activeren.
De reserve port kan behalve netwerk technisch ook aantrekkelijk zijn voor anderen die tegen een gereserveerde port 5060 aanlopen.


Hopende u hiermee van diesnt te zijn geweest,

met vriendelijke groet,


xxxx xxxxxxxx
Online Breedband
3rd line tech / VoIP technician

Deze instellingen , met opgave van enkele alternatieve poorten voor sip register port en proxy server port werken ook niet, waarschijnlijk omdat betreffende voip providers deze alternatieve ports niet ondersteunen.
leon
Gewijzigd door noelsmesseb op 14 september 2009, 13:58
 
noelsmesseb
Beste forumleden

Ik heb gisterenavond nog de door betreffende technicus aanbevolen site opgezocht , nl
http//freesps.googlepages.com/
Deze site biedt aan om in die gevallen waar , (in hun woorden ) de ISP port 5060 blokkeert,
deze blokkade te omzeilen middels hun "outbound proxy service".
Bij Instellingen --> telefonie-->providergegevens-->geavanceerd-->outbound proxy server,
vul je hun outbound proxy server in met een poort uit een ruim aanbod ,
Dan opslaan,
registar en proxy port staat gewoon op 5060.
listening ports (zie voorgaande postings) zijn aangepast en staan niet meer op 5060,
Als ik het nou goed begrepen heb "neem ik aan" (onder voorbehoud)
Wordt geen gebruik meer gemaakt van port 5060 door mijn voip services?
En zou het modem nu dus niet meer moeten uitvallen
Nogmaals afwachten en duimen
 
rrozema
Hoi noelsmesseb,

(n.a.v je pm) Je hebt gelijk dat mijn vorige suggesties waarschijnlijk niet het volledige antwoord zijn. Ik probeer verder uit te vinden waar het nu precies fout gaat. Jij bent al een stuk verder gekomen dan ik enkele jaren geleden. Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad en heb toen nooit uit kunnen vinden wat er nu precies fout ging. Ik heb uiteindelijk mijn Telefonie contract beƫindigd en een eigen modemrouter aangesloten. Dat jij nu een voip provider gevonden hebt die wel werkt is al een grote stap voorwaarts. Van hier uit kunnen we mogelijk ook uitvinden wat we kunnen doen om de andere providers werkend te krijgen. Mijn suggesties waren slechts pogingen om uit te vinden welke aanpassing het verschil maakt; de andere aanpassingen die je geprobeerd had betroffen allemaal een wijziging die op de server gemaakt moest worden. Daarom probeerde ik uit te leggen wat het verschil was tussen die SIP poort en de sip proxy instelling.

Ik vermoed inmiddels dat je gelijk hebt dat enkel een andere inkomende sip poort instellen niet het volledige antwoord is. Ik vermoed namelijk dat de reden dat de livebox vastloopt bij extra voip verkeer dezelfde is als dat hij vastloopt door peer-2-peer verkeer: te veel gelijktijdige connecties. Mogelijk gebruikt goandcall een langere re-connect tijd en heb je daardoor, in combinatie met de alternatieve poort, geen problemen met die provider. Zie je kans om de logging feature van de livebox aan te zetten, zodat je kan zien welke verbindingen wel en welke niet door de livebox worden doorgelaten? Misschien dat dat nog extra informatie oplevert. De instructies vind je hier.
 
noelsmesseb
Beste Rrozema,
De syslog programma's kan ik niet vinden of ze zijn niet meer gratis (kiwi)
Ik zou graag een screenshot willen plaatsen van het ivebox modem syslog,
maar ik weet niet hoe ik in het syslog kan komen

Hier een afbeelding van de info op de site die hulp aanbied om online "reservering" te omgaan.
http://freesps.googlepages.com/
Dit loopt nu al ruim 24 uur goed zo.
Alle drie de voip providers zijn nu "online"
Mijn bijleed voor online die lijdt onder vertraagd internet,enz
Misschien ergens een blokkade/reservering( koekje van eigen deeg)???Pfft

Hier loopt nu alles PRIMASmile Nog wel

indien je van onderstaande site's diensten gebruik wilt maken , bezoek dan aub de site,
voor nog meer info.
Dank je wel Thom van online voor je tip[you are the man!!]
Ps kan iemand mij vertellen hoe ik in het root menu van mijn livebox kom??
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door noelsmesseb op 15 september 2009, 09:54
 
noelsmesseb
update :
Met de instelling van een outbound proxy server blijkt alles goed te werken ,
Er was geen modem uitval in de afgelopen 36 uur . zolang heeft het modem nog niet aan een stuk door
gewerkt met voip.
Ik test nu het terugdraaien van het een en ander.
Ik heb de listening ports weer op 5060 gezet , en rtp range weer op 5004-5020.
Ik wil namelijk weten of het gebruik van outbound proxy het enige is dat nodig is opdat voip service's werken op de livebox.
Leon
 
noelsmesseb
niet doen dus,
meteen na het terugdraaien van de listening ports viel het modem uit.
toen alleen sip port weer naar 5070 gezet , en weer viel het modem uit.
conclusie,
draaien op standaard poort 5004 zorgt ook voor problemen.
Sip port staat nu weer op 5070,
rtp port op range 5010-5020.
Het loopt weer!!!!
De vooruitgang is nu dat in tegenstelling tot enkele dagen geleden,
het modem nu binnen een kwartier uitvalt. Zo krijg je niet de tijd om geld te strorten op een voip service.Frown
 
noelsmesseb
Resume,
Voor wat betref listening ports zijn er drie mogelijke opstellingen.
In mijn schema staat bij listening ports:
sip port (fabrieksinstelling 5060)
rtp port (fabrieksinstelling 5004-5020)
waren gewijzigd naar resp. 5070 en range 5010-5020
Heb dat zo gelaten , maar op zich werkte dit ook niet , alleen met goandcall.
Heb toen outbound proxxy service geinstalleerd en voip provider service gegevens weer op de oorspronkelijke poort 5060 gezet.
voila ,36 uur zonder modem uitval ;

voorlopige conclusie 1 ;
dit werkt!!

wilde toen weten of het dan ook wel noodzakelijk is de listening ports te wijzigen.
Dus drie mogelijke opstellingen :
A -->sip + rtp port terug zetten
B -->rtp port terugzetten
C-->sip port ,,
Zowel bij A als B opstelling crasht het modem al zeer snel
Opstelling C loopt nou al sinds vanmiddag neem aan ( hoop dan) dat dat zo blijft

Voorlopige conclusie 2 :
hieruit volgt
HET GEBRUIK VAN STANDAARD LISTENING PORT 5004 OP ZICH LEIDT OOK TOT MODEMUITVAL IN COMBINATIE MET VOIPSERVICE
Het gebruik van outbound proxy service om port 5060 te omzeilen alleen is niet voldoende
Het is ook noodzakelijk listening port 5004 NIET te gebruiken .
Ik heb dit dus gedaan door de voorgeinstalleerde range te verkleinen van 5004-5020 naar 5010-5020

voorlopige conclusie 3 :

Als online "reserveert", dan "reserveren" ze ook goed.

Alle drie mijn voip services zijn nu ONLINE

Mvg noelsmesseb
Gewijzigd door noelsmesseb op 15 september 2009, 22:19
 
noelsmesseb
Ook opstelling ; C is mislukt !
het is dus noodzakelijk al de listening ports aan te passen!
sip: 5060--->5070 rtp: 5004-5020---->5010-5020
Zo nou weten we dat ook weer.
En uiteraard gebruik maken van outbound proxy service.
Deze opstelling heeft al ens 36 uur gelopen met voip services , hoop dit record nou te breken.
Meld mij dus hopelijk pas over een paar dagen weer.
zie voorgaande posts.

noelsmesseb
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip met livebox modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie