obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch?
I R Baboon
Nee, ik denk niet dat een firmware update je problemen oplost.

Je router/voeding is defect of je hebt problemen met de DSL lijn zelf.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pakoe
Kan het invloed hebben door de draadloze netwerken die in de buurt zitten waardoor mijn modem eruit knalt?
 
rrozema
Normaal heeft een draadloos netwerk geen dusdanige invloed op je router dat deze zich gaat resetten. Wat wel kan gebeuren is dat er een 'zender' (wireless access point, dect telefoon o.i.d) heel dicht bij de router of de kabel staat die storing op het adsl signaal veroorzaakt, waardoor dan je snelheid lager wordt en in heel zeldzame gevallen zelfs wegvalt.
 
pakoe
Hmm maar hij staat nu gewoon ver van de kabels en niet eens bij de modem. Kan het zijn als ik mijn snelheid op een lagere waarde door online laat instellen dat ik dan stabiliteit win? Want ik heb de voorgaande keren gemerkt dat toen mijn snelheid wat ik in mijn modem kon zien waarop hij intraint op 14.283 stabiel deed dus hij redde 2/3 dagen. Maar nu traint hij in op 14.590 en klappert elke avond weg. Het lijkt mij hetzelfde probleem van deze topic http://online.gebruikers.eu/forum/vie...owstart=20 eind resultaat zie je aan het einde wat Spatieman heeft gepost.
Gewijzigd door pakoe op 14 november 2009, 18:04
 
TCP_IP
Hmm, CRC errors gaat over de lijn zelf...
Firmware update, tja weet het niet... kan ook gewoon zijn dat modem niet meer goed is.
Vind het een lastige.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
pakoe
en snelheid lager instellen? Ik wil dat best wel zolang het dan stabiel blijft.
Gewijzigd door pakoe op 14 november 2009, 18:27
 
rrozema
Als je helemaal terug gaat naar adsl 1 (theoretisch max. 8Mbit, praktisch is de snelheid afhankelijk van de afstand tot de centrale altijd minder), dan zal het zeker stabieler worden; adsl 1 is een stuk minder gevoelig voor storingen dan adsl 2+. Maar dat is een workaround; het echte probleem is namelijk dat je te veel storing op je lijn hebt die er niet hoort te zijn. Als jij zeker weet dat jouw stuk van de verbinding in orde is (het kabeltje van de line aansluiting naar je ISRA is kort, van goede kwaliteit, zonder koppelstukken, knikken, en belangrijkst: het is de enige kabel op je ISRA aangesloten) dan kan alleen Online i.c.m. KPN daar wat aan doen. Help ze dan tot diezelfde conclusie te komen, door aan te blijven geven dat een andere router niet hielp, dat jouw bekabeling in orde is en dat je nog steeds een wegvallende verbinding hebt. Ze zullen waarschijnlijk aanbieden een monteur langs te laten komen. Dat helpt lang niet altijd, maar vaak wordt het probleem wel verholpen. Helpt dit nog niet, dan kan je aansluiting misschien op een alternatief aderpaar geplaatst worden; mogelijk dat dat minder last van storing heeft. Maar hoe dan ook, je zult flink geduld moeten oefenen. En denk niet dat dit eenvoudig verholpen is door een andere provider te nemen; een andere adsl aanbieder zal zijn signaal over dezelfde draden leveren en hoogstwaarschijnlijk dezelfde problemen krijgen. KPN Is verantwoordelijk voor die draden in de grond en KPN krijgt z'n opdrachten van je provider, in jouw geval dus Online. Zorg dus dat je Online overtuigt van de bovenstaande punten zodat ze de juiste actie kunnen ondernemen.
 
pakoe
Bedankt voor de antwoord.Smile Ik zelf zat de denken om niet over te stappen naar een andere provider wil gewoon bij Online blijven alleen ik snap het niet, want voorheen zat ik bij Compuserve hier met een andere modem maar op hetzelfde plaats waar de modem nu zit van Online en die viel nooit uit.
Ik ga kijken of het verlagen van de snelheid het probleem oplost maar dat is niet zo makkelijk Ik had gister alles ontkoppeld en dan het modem apart aangesloten dus niet in een groep verleng snoer waar hij eerst wel zat want mijn dect telefoon zijn snoer zit daar ook op aangesloten misschien dat dat de boosdoener was. Verder heb ik een PB naar Het Online Service team gestuurd en hopelijk krijg ik dan maandag te horen wat de workaround kan zijn.
Gewijzigd door pakoe op 15 november 2009, 10:08
 
pakoe
Nou ik wacht er nog steeds op wel is sinds gister avond zo dat mijn modem een paar maal zichzelf heeft gereboot en vandaag keek ik in mijn modem en zag opeens dat hij op 1.198 kbps bleef hangen intrainwaarde reset meerdere malen gevoerd en weer een normaal intrainwaarde alleen merk ik wel dat wanneer het dsl lampje knippert 2 keer off gaat en dan na de 3e 4e keer blijft branden in mijn logs zie ik dan direct dit staan:
00:01:21 (since last boot) xDSL linestate down


Info 00:00:59 (since last boot) xDSL linestate down

terwijl hij 3 dagen terug netjes op 17 dagen uptime was gebleven. Heb niks veranderd aan mijn kabel thuis dus daar kan het niet zitten. Ik meen toch echt hieruit dat het mijn lijn is maar wat kan ik doen om het opgelost te krijgen.Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Speedtouch 546 v6 hoe instellen? Eigen modem configuratie en problemen : 21 28 feb 2012
Advertentie