obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe router?
I R Baboon
Dan kan ik je deze site aanraden: http://www.smallnetbuilder.com/index....&chart=119
Hier worden veel modellen getest hoe snel ze werkelijk zijn. WAN naar LAN e.d.

Samen met de eerste lijst van GoT, kan je op zoek gaan naar geschikte modellen.
Eventueel nog wat Googlen naar reviews van geschikte kandidaten en je zal altijd bij een goed product uitkomen.
De bekende merken met een zekere reputatie zullen altijd de beste kandidaten leveren.



Uit de pingtests kan je duidelijk zien dat de Livebox en Netgear apart prima functioneren.
Ook de verbinding naar de pc is in orde, want anders kon het bovenstaande niet geldig zijn.

Of de kabel tussen de routers is niet in orde, of een instelling op de Livebox of Netgear geeft problemen.
Kijk ook even de switch poorten goed na. Ik weet niet of je met de ping testen de LAN poorten op beide apparaten eens hebt gewisseld.

Kan je ook een ping test doen op de Netgear naar de Livebox? Sommige apparaten hebben die mogelijkheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Downstream
Het werkt weer!

Ik heb geen enkel idee wat het probleem was.
Ik heb de oude instellingen in zowel mijn router als LB teruggezet. Dat verbaast me eigenlijk nog meer dan dat het niet werkt....

Wel lijkt het erop dat de software in de LB geupdate is. Ik zie nu icoontjes voor 3 levels firewall security.

Ik heb een leuk tooltje gevonde op die site.
Het meet het max. aantaal connecties dat router aan kan.
Of switch natuurlijk. Het is maar wat/hoe het is aangesloten tijdens de test.
http://www.smallnetbuilder.com/mydownloads/max_session_tool.zip

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Ik vraag me af of een nieuwe router me toch bepaalde voordelen kan geven.
Waarschijnlijk niet zo veel bedenk ik me nu. Het is uiteindelijk altijd de zwakste schakel die telt.
Wat heb ik eraan als mijn router 40000 connecties kan maken maar de Livebox al vastloopt bij 400?
Hoe kan ik eigenlijk de max. connecties van mijn LB testen?
(Dingen zoals een betere QoS is natuurlijk altijd nuttig)

Max. aantal connecties van mijn router kan ik remote niet testen omdat ik ik dan eerst wat moet ompluggen (switch er tussen uit)
Maar dat kan ik later wel posten.
Mijn switch gaat tot 31149 gelijktijdige connecties.
 
I R Baboon
Fijn dat het weer werkt.

Een router die moet natten en een firewall heeft zal veel meer moeite hebben met connections dan een switch.
Je ziet vooral bij de goedkopere modellen en merken dat de CPU heel krap bemeten is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Downstream
Problemen zijn weer terug. Geen enkele wijziging in de configuratie van PC, router, LB.

Zeeeeer traag tot gen verbinding.
Rechtstreeks aansluiten op de LB en de problemen zijn weg.
 
I R Baboon
Dan moet je uitgebreid testen.
Gebruik een lan speed test. Als je Googled op die trefwoorden zie gelijk al eentje.
Die moet je gebruiken op alle verbindingen van alle pc's.
Daarmee kan je testen hoe langzaam je precies bent en waar.

Je gebruikt toch geen dingen die routers overbelasten? Zoals torrents en zo.

Als laatste tip: kijk hoe druk de router CPU het heeft.
Bij de meeste kan je dat uitlezen of zien in de webinterface.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Downstream
Ik gebruik geen torrents.
Het is zelfs zo traag buij het openen van een webpagina.
Zelfs die van de LB.

De LAN verbinding prima. ~40MByte/s (=max v/d doel schijf)
 
I R Baboon
Is er een nieuwere firmware beschikbaar voor de router?
Eventueel eens eens fabriekreset uitvoeren op de router.

Vul eens de DNS servers in van OpenDNS op je pc.
208.67.222.222
208.67.220.220
En kijk of dat helpt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Downstream
Geen firmware. Zeer weinig (1 of 2?) updates voor mijn router die al zo oud is dat ie niet meer op de site v/d fabrikant staat Pfft

DNS servers helpen niet.
LB benaderen doe ik met een IP nummer daarmee is DNS uit de keten. En zelfs de LB pagina is zeeeeeeer traag tot helemaal niets.
Overigens zit ik nu weer vrolijk via mijn router te typen.
Goede ping. Goede snelheid.
Nu maar afwachten of het probleem weg blijft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie