obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
djdadevil
@I R Baboon

Dankjewel I R! Ben er ook tevreden mee... het is dan wel niet 20 MBit/s maar 14 is ook al veel beter dan voorheen...

Wat de e-mail betreft, dat heb ik ook (een hotmail account), alleen, daar zijn 2 redenen voor, allereerst houd ik mijn privé e-mail en de e-mail die ik voor andere contacten gebruik gescheiden... zeg maar, ik houd zakelijk en prive gescheiden. De tweede reden is dat sommige providers e-mails blokkeren of tegenhouden van dat soort diensten. Dus dat is waarom ik meerdere e-mail adressen heb en dus ook 1 van online wil hebben.... daarnaast heb ik nog 2 e-mail adressen, 1 van school (maar die verdwijnt over +- half jaartje als het goed is, dan ben ik klaar met mijn studie) en 1 van mijn eigen website. Alleen, je raad het al, ook dat houd ik gescheiden van prive alswel zakelijk. Dat is met name de reden waarom ik in ieder geval toch nog een online e-mail adres wil.

Overigens vol zal de mailbox nooit zitten, ik haal het met POP-3 naar de computer, en bewaar hem automatisch maximaal 10 dagen op de server, dus snel vol raken zal die niet echt doen denk ik....

Maar goed, heb een contactformuliertje ingevuld op de website van Online, en heb daar het probleem gemeld, want ja, ik kan later blijven proberen, maar dat is nu al 3 dagen zo (had afgelopen maandag incidenteel al eens geprobeerd) Dus ik ga ervanuit dat er op de website iets niet klopt... lijkt me sterk dat het aan ons abbo ligt.... maar goed, dat is even afwachten, hopelijk krijg ik vandaag nog reactie... want ja, wie nu nog mailt op mijn @planet.nl adres, die krijgt geheid Server Notificaties terug.... Even afewachten dus, ik denk dat het namelijk een algemeen probleem is bij Online.
Gewijzigd door djdadevil op 27 oktober 2010, 15:07
 
djdadevil
Zou dit ermee te maken kunnen hebben misschien? Ik lees dit net op de servicemelding-pagina van Online:

Quote

2010-10-25 16:19:50 - Onderhoud mailservers

In verband met onderhoud kunt u tussen 02:00 en 07:00 uur problemen ondervinden met uw e-mail van Online.

Onze excuses voor het ongemak.

bron: http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html

Staat er wel al sinds maandag.... nog geen reactie van online zelf terug... dus nog afwachten.
 
I R Baboon
Werkt webmail dan wel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
Ja, die werkt wel... want daarop bekijk ik de e-mail waar ons account aan vastgekoppeld zit... m.a.w. de e-mail waar Online ons op contactueerd, dat bekijk ik via webmail.
 
I R Baboon
Blijkbaar heeft KPN al je mailaccounts gesloten.
Ze laten er geen gras over groeien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
Ja inderdaad, daar lijkt het wel op... ik kan wel nog op de webspace van KPN komen, ofwel de FTP-server van onze oude provider planet internet (nu dus KPN). Nu stond in de bevestigingsbrief van KPN ook een rare datum per wanneer ons abbo opgezegd zou worden, daar stond 15 juni 2010, terwijl de brief gedateerd was op 21 oktober 2010... dus dat heb ik ook nagevraagd toen ik met KPN heb gebeld.

Dus die telefoniste controleerde dat en melde me dat dat een stomme fout was, maar dat het in de regel 4 weken duurt vanaf een bepaalde datum dat je nog gebruik kunt maken van alle diensten van KPN... nou die datum stond in hun systeem op 21 oktober, dus dan zou je zeggen dat ik tot 21 november nog tenminste mijn e-mail kan benaderen. Niet dus, misschien dat die vermeld heeft dat ik geen blijvend gebruik wil maken van de e-mail en dat ze die per direct afkonden sluiten, dus dat weet ik niet... het blijft in ieder geval raar, en misschien is het toeval dat de website van Online me geen extra e-mail adressen laat aanmaken, maar dat komt dan op een erg vervelend moment voor ons. Ik heb nog geen reactie van Online zelf gekregen... heb net nog eens geprobeerd, en wat blijkt nu AARGH, kom ik net achter... stom stom stom:

Quote

- Het wachtwoord moet uit minimaal zes en maximaal acht tekens bestaan
- Leestekens zijn niet toegestaan
- Gebruik in ieder geval een hoofdletter en een cijfer


Nu voldeed ik aan de eerste 2 eisen, maar heb ik de 3de eis gemist, 1 hoofdletter gebruiken.... AAH voel me dom hehe... is dus nu wel gelukt, thank god... Online weer even mailen dat het nu wel gelukt is en dat ze de zaak niet hoeven te onderzoeken hehe....

Zo e-mailtje verstuurd, thank god, nu is het 100% aangesloten.... mail werkt nu ook via online... Nu alle instanties en personen die dat e-mail adres gebruikten te melden dat ze nu naar een ander e-mail adres moeten sturen.

Blijft het wel raar dat KPN ons zo snel al van de e-mail afsloot.
Gewijzigd door djdadevil op 27 oktober 2010, 20:18
 
I R Baboon
Je hebt zelf de oplossing gevonden.
Valt dus wel mee met die 'dommigheid'..Wink

Happy computing..Grin
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
Thanks..

Ja, je voelt je een beetje dom als je zoiets overziet, maarja, maak vaak genoeg mee dat als je in de supermarkt iets zoekt en het staat recht voor je neus en je ziet het toch niet. Ik werk namelijk parttime bij de AH, en daar maak ik dat vaak genoeg mee.

Maar goed, dat happy computing gaat wel lukken... nu helemaal op Online! Grin
 
I R Baboon
Als er nog vragen zijn, leg het maar voor aan de helpdesk van het forum...D
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
Dat zal ik (en wie weet anderen) zeker wel doen, alleen heb ik voorlopig geen vragen meer om te confirmeren hehe... ik had op bijna alles wel een theoretisch antwoord maar soms werkt het in de praktijk gewoon niet zo.... en dan wil je hulp, en zodoende kwam ik hier... ben ook goed geholpen... fijn dat dit forum bestaat, bespaart je een hoop belkosten (want jah, zeg nou eerlijk, eigenlijk belachelijk dat je per minuut moet betalen voor de servicedesk, zeker omdat je vaak moet wachten... Tuurlijk, die mensen moeten ook verdienen, maar verreken dat dan in de prijs van het abbo... mensen zullen de helpdesk over het algemeen alleen bellen bij problemen, en jah, als Online's service goed is dan hoeft dat maar een keer, maar goed, dat is mijn mening maar)

Bedankt nogmaals allen! Ik houd het forum in de gaten Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie