obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox probleem / verbinding valt steeds weg
Marcellus
Eeeh sorry, blond, maar wat zijn log gegevens, en waar vind ik die?
 
Marcellus
Ik had trouwens straks weer hetzelfde, echt 3 keer resetten, en dan doet ie het weer.
 
AJA
Hallo,

ook ik heb het probleem dat ik een nieuwe laptop heb en dat internet en nu regelmatig mee stopt. Ook mijn andere laptop kan dan niet meer op internet. En dan gooi ik de stroom eraf en weer op en dan kan ik mogelijk weer internetten...

Is hier al een oplossing voor?

Groet, AJA
 
harlekein
Ik heb hier ook al lange tijd last van. Het klikken, modem lijkt opnieuw op te starten en dan ben ik pas weer online. Dit kan 4 keer pag gebeuren of 4 keer in 15 minuten. Heel irritant.

Dit heb ik al zolang ik ADSL heb van Online. Al 5 keer een nieuwe adapter gekregen, 3 keer een monteur langs geweest, 4 keer het modem vervangen. Het probleem blijft gewoon. Soms gaat het weer een tijd goed en dan komt het weer terug.

Ik ga nu echt overstappen. Ik ben het zat.
 
wetsies
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al eerder laptops van familie op mijn livebox geregistreerd, maar als ik mijn nieuwe laptop aansluit via zowel draadloos of een netwerk kabel wordt mijn internetverbinding na enkele minuten verbroken. Als ik mijn laptop niet gebruik kan ik eindeloos internetten. Geen idee wat het is. Het zijn twee verschillende netwerkadapters.
 
bigfoot87
Hier nog iemand met het zelfde probleem. Internetverbinding valt regelmatig helemaal weg. Het netwerk zelf blijft wel in de lucht. Adapter van de Livebox is vervangen en vreemd genoeg is het vervolgens een week goed gegaan, maar sinds vandaag opnieuw regelmatig verbindingloos. Adapter uit het stopcontact halen en/ of een softwarematige reset geven werkt... voor een paar uur.

Zijn er hier behalve Jadie nog meer mensen bij wie dit probleem ook daadwerkelijk opgelost is?


Morgen Online maar eens bellen en vragen om zo'n reset of een vervangende Livebox..
 
I R Baboon
Download een Linux Live CD eens en start daarmee je laptop op.
Test dan daarmee je verbinding.
Dan kan je problemen met Windows uitsluiten.

Als het dan ook niet werkt, ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk bij de Livebox.
Als het wel werkt, is Windows de boosdoener.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bigfoot87
Bedankt voor je reactie maar het gaat om sowieso 8 apparaten waarop de verbinding wegvalt, waaronder een Linux pc.

Ik heb contact gehad met Online en deze gaven direct aan dat uit hun gegevens bleek dat er inderdaad iets niet in orde was met óf de Livebox óf de wijkcentrale. Ze hebben beloofd dit direct uit te gaan zoeken en mij terug te bellen met de bevindingen en de te ondernemen stappen.

Ik werd snel en professioneel geholpen. Tot zo ver dus erg tevreden. De vraag is natuurlijk nog wel of ze mij daadwerkelijk terugbellen en of ze met een oplossing komen.

Sinds ik de contact gehad heb met de helpdesk is het nog 1x mis gegaan, dus het zou ook nog kunnen dat er al iets aan gedaan is. Zal volgende week nog even melden hoe de situatie op dat moment is.
 
dennisvanduijn
@wetsies Exact hetlzelfde probleem. Al jaren werkt mijn LB probleemloos (een enkele softreset daargelaten), maar na het connecten van mijn nieuwe laptop valt na een paar minuten steeds weer de hele LB uit.
Wat voor laptop/OS-combi heb je? Ik heb een Toshiba L650-1GF met Windows 7 Home Premium. Verder heb ik een draadloze router verbonden met de LB. Het lijkt er inderdaad op dat de laptop de LB killt, maar hoe dat kan? Een harde reset leverde bij mij geen verandering op.
De HD van Online kon mij niet verder helpen. Wat houdt een reset van hun kant in? Als dat helpt kan ik ze daarom vragen.
 
Twixed
hier hetzelfde probleem, maar geen nieuwe LT of PC.
Ik heb zojuist een klachtenformulier naar de helpdesk gestuurd met deze info:

Sinds ongeveer een week stopt de livebox er regelmatig mee.
@- en telefoon-ledje branden dan constant rood, maar er is dan geen internetverkeer mogelijk. Bellen of gebeld worden gaat ook niet.
De livebox is dan ook niet bereikbaar (adres http://192.168.1.1).
De enige oplossing die dan werkt is een power cycle (spanning eraf, even wachten, spanning weer erop).
Bekabeling is al gecontroleerd en OK, ik heb al ooit een nieuwe adapter gekregen, is niet warm).
Probleem blijft als ik zonder wireless router werk.
Hieronder zet ik ook nog even de ADSL statistieken van dit moment.
Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kbps
Downstream 8620 Kbps
Afname Dichtbij: 38.7 (dCool
Ver weg: 14.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 8 (dCool
Ver weg: 10 (dCool
HEC-teller 391
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 67
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb het vermoeden dat er aan de online-kant een wijziging heeft plaatsgevonden waar veel gebruikers last van hebben.
Vooral het feit dat telefonie onbetrouwbaar is vat me zwaar.
Ondertussen zie ik dat het prijsverschil met Ziggo steeds groter wordt (in het voordeel van Ziggo). Weet iemand hoe het staat met de betrouwbaarheid van Ziggo-verbindingen?

Grt,
Ben
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox probleem / verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Advertentie