obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Waar is nu VDSL?
TH
Met bellen ben ik begonnen, maar Online kon er nog geen duidelijk antwoordt geven.

Ik stel je suggesties zeer op prijs, maar aangezien de uitrol van VDSL schijnbaar niet publiek is
roep ik toch ook medeforum leden te posten waar VDSL beschikbaar is
en/of ze van Online bericht hebben gekregen om over te stappen naar Fiberfast

Wellicht krijgen we hiermee een overzicht waar en welke centrales VDSL hebben /gaan krijgen.
 
Downstream
Is het mogenlijk om te zien met welk merk/soort hardware in de centrale de livebox contact maakt?

Daaruit valt ook wat af te leiden.
 
I R Baboon

Quote

Downstream schreef:
Is het mogelijk om te zien met welk merk/soort hardware in de centrale de Livebox contact maakt?

Daaruit valt ook wat af te leiden.


Ja, dat klopt.

Tot voor kort gebruikte Online Infineon in zijn DSLAM's.
Maar ik zie nu steeds vaker Broadcom apparatuur bij Online ADSL2+ aansluitingen.
Je moet die aansluitingen niet verwarren met KPN WBA-A aansluitingen. Die gebruiken ook Broadcom.
Dus je snelheid mag niet gelimiteerd zijn op 8 Mbit.

Hoe dat precies zit in combinatie met de vaste VDSL installateur Huawei, is me nog niet duidelijk.
Je zou verwachten dat Huawei ook hun eigen ADSL kaarten zou gebruiken. Of ze kopen die gewoon in bij Broadcom. Dat kan ook nog.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Downstream
Duidelijk. Kan ik uitlezen (met een tooltje) welke kaart in de centrale zit?
Dat zou een klein testje zijn voor al de mensen die zich afvragen of "hun" centrale al is omgebouwd. Ik weet dat daarvoor postcode checks zijn. Maar.... die zijn vaak slecht.
Als ik een check doe bij xs4all is alleen 8mbit leverbaar. Maar ik heb al jaren Wanadoo 20mbit.
Van die 20mbit haal ik 12mbit. Beduidend hoger dan 8 mbit dus.
Sinds de VDSL discussie op dit forum herstart is, is mijn snelheid naar 14mbit gegaan.
Met mijn 2300m v/d centrale maak ik mij geen VDSL illusies maar misschien is dat beetje extra snelheid vanwege betere (VDSL) kaarten in de centrale.
Vandaar mijn vraagje over het uitlezen v/h merk van die kaarten.
Puur uit interesse...
 
I R Baboon
In de intrainwaardes van het modem staat de vendor id.
Zo weet je welke kaart/chipset in de centrale gebruikt wordt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waar is nu VDSL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Advertentie