obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei Kernel warning klog 104
Luuc
Ja dat had ik idd al gelezen, ik heb hem op auto staan en inSSIDer al geïnstalleerd, maar kwam er niet helemaal uit, moet gewoon even beter lezen. Maar valt me wel op dat vandaag er nog geen uitval is geweest, ik zit -zoals genoemd- aan de kabel, kan het zijn dat mijn laptop dit veroorzaakt?!?

Ik heb hem sinds vorige week, toen begon het vele uitvallen ook, twee weken terug was dat enkel het geval op de laptop van onze zoon. Maar dat was een clean install eigenlijk wel opgelost.

Ik ga me in ieder geval verdiepen in hoe ik inSSIDer goed kan laten werken, dank voor je advies.

ps. ik heb de nieuwe laptop pas sinds vorige week namelijk.
 
I R Baboon
Je kan een screenshot van inSSIDer maken en hier in een bijlage stoppen.
Dan kijken we even mee.

WIFI signalen veranderen vaak van kanaal.
Veel routers hebben een soort auto functie waarbij ze zelfstandig een kanaal kiezen dat niet bezet is.
Alleen werkt dat niet altijd correct. Vooral als er veel netwerken in de buurt zitten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Luuc
Ik ben unplugged, heb een scr shot gemaakt, maar lijkt erop dat kanaal 10 niet echt voor ruis zou moeten zorgen, zover ik dit begrijp.

a01b5be7a14ec2439fc6c686c6feab6c
 
I R Baboon
Ik ga mee met je conclusie.
39 dB is een mooie waarde. De andere zijn zwak tot zeer zwak.

Heb je beveiligingssoftware actief op de laptop of een firewall actief?
Heb je ook eens gekeken of er een driver update bestaat voor je WLAN kaart?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Luuc
Omdat ik de modem firewall aan heb en dmv mac toegang geef heb ik enkel win 7 firewall draaien. Ik ken het principe spoofen, maar denk dit dmv regelmatig wisselen van wpa key te kunnen voorkomen.

Het probleem is dat ik normaliter geen last van uitval had, nadat ik de oude waardes in de modem had geïnstalleerd heb ik nergens last van gehad. Enkel zoon en dochter. Nu met bekabeling is er tot nog toe geen uitval op alle computers geweest?!?

Ik zal morgen de lijn er eens uit halen om te zien of het probleem zichzelf opgelost heeft of dat mijn verbinding het probleem -in dat geval- veroorzaakt om te leren hoe dit eventueel opgelost kan worden.

Op de computers zijn alle ms updates aanwezig, ik zal kijken of de drivers ge-update dienen te worden.
 
I R Baboon
Wat zijn de exacte WIFI instellingen in de Huawei?
Wellicht staat daar iets ingesteld waarmee een WIFI apparaat een probleem heeft.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Luuc
Zonder bekabeling gaan zoon en dochter hun verbinding eruit. Dus ben gewoon maar op de kabel.

Ik heb een scr shot gemaakt, ik hoop dat dit de instellingen zijn die je bedoelt:

wifi
 
I R Baboon
Probeer dit eens:

11N bandbreedte op 20 zetten.
WPS uit.
Beveiliging veranderen naar WPA/WPA2 met TKIP+AES.
Zorg ervoor dat er geen vreemde tekens en spaties staan in de netwerksleutel , zoals .{}[]@#&*`` en dergelijke.

Dan weer checken of de problemen verdwenen zijn of niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Luuc
Ik heb de instellingen gewijzigd, nu kijken of het op deze manier werkt, ik laat het morgen even weten ;-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 19 2012 23:49:58:
Nog geen uitval meer gehad, schijnt te werken.

Heel erg bedankt Baboon...
Gewijzigd door Luuc op 19 oktober 2012, 23:49
 
I R Baboon
Graag gedaan!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei Kernel warning klog 104', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie