obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps
I R Baboon
Als je nergens thuis een storingsbron hebt (magnetron/DECT telefoon en dergelijke),
dan zit het probleem ergens buitenshuis.
Het lijkt erop of er bepaalde frequenties worden gestoord op je telefoonlijn.

Hebben ze ook je lijnkaart nagekeken in de telefooncentrale?
Want dit is vreemd gedrag. Heb ik nog nooit eerder gezien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paras1te
Er kwam een medewerker hier en die heeft de lijn in mijn huis gemeten, vond toen niks geks, maar toen ondervond ik ook niet de storing. Hij was ook nog naar de centrale gegaan, wat hij daar gedaan heeft weet ik niet. Er staan geen rare dingen dicht bij het modem of ISRA punt. Er is dus waarschijnlijk echt iets mis met de lijn buiten. Gaat lang duren heb ik het idee.
 
I R Baboon
Zit je op het Online netwerk of zit je op het KPN netwerk?
Want dat is een belangrijke factor hoe lang zoiets duurt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paras1te
Geen idee hoe kom ik daar achter ?
 
I R Baboon
Dat kan je zien in je WAN instellingen van de Huawei.
Welk profiel is actief/verbonden?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paras1te
Hmm.. Daar zie ik gewoon ADSL+2 staan maar bij VOIP staat als enige een profielnaam en dat is online.
 
I R Baboon
Welke WAN profiel actief is zie je bij Status -> WAN -> Netwerk.
Er zijn daar 4 profielen aanwezig.
Welke WAN1234? is verbonden?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paras1te
Deze is verbonden:

WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35
 
I R Baboon
Dan zit je op het netwerk van Online zelf aangesloten.
Alleen de infrastructuur van je huis tot aan de telefooncentrale is van KPN.

Bij elke storingsmelding moet Online een opdracht aan KPN geven om je lijn na te kijken.
Daarbij is nog onduidelijk waar precies het probleem is.
Dat kan dus in het traject tussen je huis en telefooncentrale liggen (KPN) of in de centrale zelf (Online DSLAM).

Dat is het grote nadeel als je een onduidelijke storing hebt.
De storing kan overal zijn en zijn twee partijen aan de bal om het op te lossen.
Dat zorgt altijd voor vertraging en bureaucratie.

Vergeet niet dat Online en KPN ook concurrenten zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
wilcoo
Ik heb zelf ook dit probleem, maar heb geluk dat ik meerdere modems heb.

Heb nog de oude livebox en de nieuwe huawei.

Met de nieuwe(huawei) stikt het van de HEC errors en verlies verbinding en moet de boel dan uit en aan zetten om weer te kunnen verbinden.
En met de livebox blijft ie op 0 staan voorlopig en val de lijn afentoe weg maar kan de modem toch wel weer een connectie maken zak de snelheid tot 2 mb.

Mijn eerste bedenking was dat het mischien aan de huawei lag, maar de livebox heeft ook verbroken verbindingen dus het zit wel in de lijn alleen de ene modem gaat daar netter mee om dan de ander.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7448 Kb
Afname Dichtbij : 39.8 (dCool
Ver weg : 20.8 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 8 (dCool
Ver weg : 8 (dCool
HEC-teller 3
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Dit is zonder echt data verkeer.

Mijn vermoeden is dat er een breuk in de buitenlijn zit, want dit is vorige week plots begonnen en het is niet constant.

Dus tot dat de monteur alles gefixt heeft tot dan heb ik geen telefonie. Angry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie