obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
I R Baboon
Voor zover ik me kan herinneren (mijn Huawei zit voorlopig in de mottenballen), schijnt het mogelijk te zijn om daling rules in te stellen. Alleen zijn die opties nergens gedocumenteerd. Ook is niet helemaal zeker in hoeverre al die opties werken op de Huawei. Het is immers nooit de bedoeling van Online geweest dat je andere providers mee kon instellen.

Dus het is een kwestie van uitproberen, vrees ik.
Dus ik kan de Huawei niet adviseren voor complexe telefooncentrale functies.
Daar kan je beter omkijken naar andere apparatuur.
Voor het simpele bellen via provider X en ontvangen via provider Y is de Huawei wel goed voor.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bromtoon
Dat is nou precies wat ik wil, gewoon simpel en eenvoudig bellen via FreeVoipDeal en ontvangen via CheapConnect. Alleen krijg ik de settings niet zo gezet dat het uigaande via FVP gaat. Heb de settings van hun site overgezet in de modem, net zoals de settings van CC die ik heb ontvangen, maar zodra ik wil bellen wordt het beltegoed van CC kleiner.
Misschien kan men een fout herkennen in de bijgevoegde printscreens.

gr Rob.
bromtoon voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Bij Telefonie kan je alle PSTN uitvinken. Dat is de analoge telefoonlijn. Die heb je niet meer.
Ik kan het niet helemaal goed zien, maar het is de bedoeling dat je alleen FVP uitkiest als uitbellende SIP.
Inbellend kan je beide VOIP providers aanvinken.

En heb je al eens geprobeerd of je FVP account eigenlijk wel werkt?
Als je FVP als enige account instelt? Kan je daarmee telefoneren?
Want ik zie dat je alleen poort 5060 kan gebruiken bij FVP.
Je hebt bij een instelling 5080 ingesteld blijkbaar. Dan kan een probleem zijn.

Dus eerst FVP solo testen met 5060 en dan proberen met 5080.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
aartw
Bij een kennis van mij is het modem op afstand gereset en alle voipbuster gegevens verwijderd.
Invoeren conform de plaatjes op pg. 1 werkt niet meer, voipbuster blijft op inactief staan.

Is er een tip om de zaak wel aan de praat te krijgen?
 
I R Baboon
Ja, de backup van de instellingen terugzetten die eerder werden gemaakt......


Nu ga ik ervan uit dat er geen backup is.
Dan moet alles met de hand weer erin.
Er zijn geen magic trics bekend.
Desnoods reset eerst de Huawei naar fabrieksinstellingen. Dan begin je weer te werken vanaf een schone lei.
En kijk in het log of er een foutmelding verschijnt met betrekking tot VOIP.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
aartw
Al ik het goed begrijp gelden de plaatjes op pag. 1 dus nog steeds? (Het betreft een niet IP-telefoon)

Wat ik ook instel de registratiestatus op Status-VOIP-oproepstatus blijft op inactief staan.

En ja sorry geen backup.

Zal de zaak eens resetten en opnieuw beginnen

Aart
 
I R Baboon
Exact de plaatjes volgen.
En Oproepstatus wordt alleen actief als er een oproep is....
Je moet kijken naar registratiestatus. Dat is belangrijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bromtoon
Hallo lezers,

Na 9 maanden probleemloos hebben kunnen bellen, zijn er eergisteren problemen ontstaan met het uitbellen.
Tijdens een uitgaand gesprek werd plots de verbinding verbroken en daarna waren alle nummers die ik zou kunnen bellen in gesprek (tenminste zo klinkt de toon; tuut-tuut-tuut-etc. etc.) Hetzelfde geluid krijg ik als ik mijn eigen mobiele nummers bel geeft een in-gesprek-toon.
De uitgaande gesprekken lopen via FreeVoipDeal. En inkomend en de portering van het nummer via Cheapconnect (CC hierna).
Ik kan wel worden gebeld maar uitgaand lukt dus niet meer. Van alles geprobeerd in de Huawei settings maar zonder resultaat. FreeVoipDeal (FVD hierna) geeft aan dat het probleem bij mij ligt.
Oké kan, maar de registratiestatus van FVD staat sindsdien op inactief. CC staat op actief. Bel ik uit dan blijft FVD inactief en de poortstatus gaat op bezet.

Ik heb een backup met goed functionerende settings achter de hand. Mbv deze backup recover ik de Huawei als de uitprobeersels niet het gewenste resultaat hebben.

Eerlijk gezegd ben ik na drie dagen ten einde raad.
Heb nu de settings van FVD volledig verwijdert en CC ook als uitgaande provider aangevinkt. Wat schets mijn verbazing, hetzelfde probleem. Uit bellen over de nu als enige ingevoerde provider CC geeft dezelfde in gesprekstoon naar alle denkbare nummers.
Nu krijg ik het gevoel dat er misschien iets in de firewall van Online of de Huawei fout zit omdat ik nog wel met een voip app van FVD op de desktop uit kan bellen. Zelfs naar mijn eigen vaste huislijn.
Heb via de site van CC een firewall test laten uitvoeren (VoIP port Test) met als resultaat dat poort 5060 geblokkeerd is en 20100-20105 en 20100TCP-20105TCP goed zijn. Geen idee wat ik nu met die info kan beginnen. De poorten gewijzigd van 5060 naar 20100 zorgt alleen maar dat ik ook niet meer kan worden gebeld.
De firewall op de Huawei kan ik niet uitschakelen, helaas. Anders zou ik daar een mogelijke oorzaak mee kunnen achterhalen.

Dus uiteindelijk is mijn vraag. Wie weet raad of een oplossing. Het klinkt een beetje als wat aartw beschrijft in zijn laatste bericht van 12 oktober.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
 
I R Baboon
Wellicht een firmware update gekregen? Staat dat nog op 050?

Heb je nu of had je in het verleden poorten geopend voor telefonie?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
bromtoon
Nee, ik ben nooit met de poorten bezig geweest. Alles functioneerde goed na je advies in februari.
En ook geen vreemde firmware update. De huidige eindigt op 050.
Nu net heb ik wat zitten stoeien met de poorten. Maar tot nu toe geen effect.
Wat me opviel is dat de backup meer poorttoewijzingen heeft dan na de reset. Maar een positief effect op het probleem geeft het niet.
Heb hem dus net gereset. En probeer nu stapgewijs uit te of het mogelijk wordt alleen uit te bellen met behulp van alleen CheapConnect ingesteld.
Maar ook dat lukt niet.

Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie