obey-robots.txt
27 Mei 2018, 13:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
T-Mobile
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VOIP op de Huawei

Tiger
LOL
bromtoon schreef:

De fout is terug te vinden in het derde plaatje van post #167. Lijn12 was verkeerd ingesteld en bij lijn 11 stonden alle vinkjes juist. Alleen liep alles via lijn 12. Shock

Inderdaad, wachtwoord onthouden is belangrijk. Had vier wachtwoorden opgeschreven allen voor FVD. Alleen door de asterix kon ik niet zien of het nou wel of niet de juiste was. En dan ga je op een gegeven moment twijfelen. Net als bij de ATM. Na twee keer fout gaat het toch gauw zweten in de oksels na het derde cijfer voor de derde keer te hebben ingevuld.

En saldo voor het uitbellen is ook verstandig. Maar dat was ruim voldoende tenminste bij FVD.

Echter ging het uitbellen na een modem-reset tijdens een (Online)storing op de KPN-lijn, niet meer via de FVD. Maar door een achteraf helaas verkeerde Back-up (er waren destijds twee back-ups gemaakt op één en dezelfde dag), ging het via CC.
Eén back-up van voor en één van na een foutieve SIP instelling daterend eind februari.
Dit uiteindelijk opgelost door dit forum.

Helaas is de correcte back-up in de Prullenbak belandt.Helpless
Hierdoor is het uitbellen dus onbedoeld via de verkeerde SIP provider gegaan en kwam de kas daar droog te staan.

Aanvullend op het ww en tegoed. Is inderdaad belangrijk. Maar nog belangrijker is een correcte back-up.

Bewaar je back-up zorgvuldig en benoem hem duidelijk. Zodat je na een storing altijd de juiste Back-up weet terug te zetten. Wachtwoorden kun je achteraf opnieuw opvragen (al doen ze daar bij FreeVoipDeal heel vaag over) en tegoeden eenvoudig aanvullen.
Maar goed dat is achteraf. Blush Weet nu hoe de SPA werkt en dat is ook wat waard.
Top Baboon, voor de hulp al die tijd, Thumbs Up het was leerzaam.

Bedankt voor de info deze is zeer hulpzaam voor andere leden met een soortgelijk probleem en uiteraard Chapeau voor de oplossing van dit ingewikkeld probleem.Clap
 
I R Baboon
bromtoon schreef:
Top Baboon, voor de hulp al die tijd, Thumbs Up het was leerzaam.


Zoveel kon ik helaas niet bijdragen.
Je hebt zelf het meeste werk verricht en het ook zelfstandig opgelost.
Dus voor mij was het ook leerzaam.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RichieB
bromtoon schreef:
Na 9 maanden probleemloos hebben kunnen bellen, zijn er eergisteren problemen ontstaan met het uitbellen.
Tijdens een uitgaand gesprek werd plots de verbinding verbroken en daarna waren alle nummers die ik zou kunnen bellen in gesprek (tenminste zo klinkt de toon; tuut-tuut-tuut-etc. etc.) Hetzelfde geluid krijg ik als ik mijn eigen mobiele nummers bel geeft een in-gesprek-toon.
De uitgaande gesprekken lopen via FreeVoipDeal. En inkomend en de portering van het nummer via Cheapconnect (CC hierna).
Ik kan wel worden gebeld maar uitgaand lukt dus niet meer. Van alles geprobeerd in de Huawei settings maar zonder resultaat. FreeVoipDeal (FVD hierna) geeft aan dat het probleem bij mij ligt.
Oké kan, maar de registratiestatus van FVD staat sindsdien op inactief. CC staat op actief. Bel ik uit dan blijft FVD inactief en de poortstatus gaat op bezet.


Dat is toch frappant. Ik heb hetzelfde probleem op de Online glasvezel lijn van mijn vader. Tot 12 januari 2016 werkte alles prima, daarna wilde FreeVoipDeal niet meer registreren. Hij gebruikt een Siemens Gigaset C455IP VOIP centrale waarin Budgetphone, Cheapconnect en FreeVoipDeal geconfigureerd staan. Opeens van de een op de andere dag geeft FreeVoipDeal: "Aanmelding is mislukt". Nu is die C455IP niet de meest stabiele VOIP centrale, maar na een power cycle werkt alles altijd weer. Behalve deze keer. Uiteindelijk heb ik het FreeVoipDeal account gecontroleerd op mijn eigen (Ziggo) internet verbinding, en daar werkte het wel gewoon. Daarna heb ik op een VPS de siproxd software geïnstalleerd, en dat VPS als Outbound Proxy ingesteld. Nu loopt al het verkeer voor FreeVoipDeal via de VPS. Dat werkt prima. Mijn conclusie is dus dat Online het SIP verkeer naar FreeVoipDeal blokkeert. Ik moet dat nog eens echt uitzoeken met Wireshark ofzo.

@Bromtoon: je schrijft later dat het probleem zat in de verkeerde instelling voor je uitgaande gesprekken. Dat verklaart toch niet waarom FVD op inactief stond in je modem? Kan je nu gewoon weer met FVD bellen zonder work arounds?

EDIT: Verdorie, na een tip via http://gathering....5#45750285 heb ik op mijn modem SIP ALG uitgezet en nu doet FVD het weer gewoon. Heel raar, maar waar.
Gewijzigd door RichieB op 10 februari 2016, 10:50
 
Mallemart
Hallo mensen,
Ik hoop dat er nog iemand actief is op dit forum. Ik heb alle 21 pagina's doorgelezen en plaatjes bestudeerd en vergeleken met mijn instellingen. Helaas biedt dat geen oplossing voor mijn probleem.
En dat is het volgende:
Mijn vader belde met zijn analoge telefoon over de Huawei met tele2. Omdat tele2 €25,- per maand vroeg voor die vaste lijn en mijn vader (van 97) eigenlijk niet meer belt of wordt gebeld, heb ik de lijn opgezegd. Ik was helaas vergeten dat zijn alarmering naar de zorgaanbieder ook via die vaste lijn loopt. Ik heb daarom een nummer van budgetphone aangeschaft. Ik heb alle istellingen exact zo staan als hierboven aangegeven, maar krijg geen actieve lijn op de telefoon. Als ik het nummer bel, lijkt hij normaal over te gaan, maar het toestel gaat niet over. Als je het toestel opneemt, is de lijn dood. Het VOIP-lichtje van de Huawei is groen, ik heb saldo gestort. Het lijkt alsof de poort in de Huawei naar de telefoon dicht staat. Heeft iemand ooit zoiets opgelost?
 
Mallemart
Aanvullend: Als ik op het portal van budgetphone kijk, zie ik dat hij de inkomende gesprekken wel heeft geregistreerd, inclusief de duur ervan, terwijl hij bij het bellen alleen maar overging.

Als ik een iets modernere telefoon aansluit, zegt het display: controleer telefoonlijn.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 14 13 december 2017, 14:27
Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei Eigen modem configuratie en problemen 23 12 oktober 2017, 17:26
Huawei HG655D Statisch ipadres Algemeen 5 09 augustus 2017, 18:57
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router Huawei configuratie en problemen 12 23 maart 2017, 09:37
VOIP Online.nl Algemeen 2 08 februari 2017, 17:27
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo04:19:26
| cfkazius22:04:31
| dutch flash23:27:33
| mRcan 1 dag
| Carina 1 dag
| sarvan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update