obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VOIP op de Huawei
Herman Sandbergen
Ik zal morgen op mijn werk de beheerder hier naar vragen, als dat niet lukt, dan graag hulp.
 
I R Baboon
Check dit maar eens uit of je het lukt. http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_43957
Gewijzigd door I R Baboon op 25 juli 2013, 21:24
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DreNL
Hallo,

Ik ben nu redelijk in de problemen met online vanwege andere VIOP providers terwijl ik telefonie van online heb. Het blijkt dat online poort 5060 blokkeert vanwege "veiligheid" en "integriteit van het netwerk".

Mijn eigen provider ziet de binnenkomende aanmelding wel, maar er komen geen account gegevens mee (wordt verder niet ingelogd).

Heb nu alle configuratiegegevens 3x nagekeken, en het werkt gewoon niet. Tevens softphones zoals zoiper en webphones (java phones) werken niet.

Het leuke is als ik een VPN opzet via mijn werk, het wel werkt, dus het ligt 100% aan online.

Heeft iemand anders nog een lumineus idee?
 
Lutz
Indien online de port blokkert dan kom je met een ander modem/router ook niet verder. Blijft alleen nog over: kan je een ander port gebruiken? Ik ga ervaan uit dat je een Huawei modem hebt en dat je al firmware 050 hebt. Indien je nog niet de laatste firmware hebt kijk dan links in de FAQ...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
DreNL
Lutz,

Nieuwe firmware, account gegevens 4x geprobeerd. Ik heb gelukkig een goede provider die eigenlijk binnen 2 minuten de poort op 5061 gezet heeeft waardoor in ieder geval mijn softphone (zoiper) werkt. Kan ik in ieder geval zoiper gebruiken. Ik dnek alleen dat ik de Huawei kan vergeten omdat in de NAT gegevens de SIP poort ook aangegeven wordt (5060). Nu ligt het eraaan of het blijft werken.

Hou jullie op de hoogte.

Dit is trouwens nergens vermeld op de site van online, dus als je zover komt als ik nu ben, wordt het denk ik account open laten breken en een andere provider zoeken.
 
Lutz
Indien dat nergens op de Online site vermeld wordt moet je dan niet de klantenservice verzoeken deze port te openen? Jullie hebben een contract afgesloten, en daar staat niet in dat Online nog extra porten mag blokkeren...Het zal spannend zijn of Online de port weer open zet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Poort 5060 is in gebruik voor je Online telefonie.
Daarom kan je die poort niet gebruiken voor andere SIP diensten.
En daarom werkt poort 5061 dus weer wel.

Dus er zijn geen poorten geblokkeerd door Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DreNL

Quote

I R Baboon schreef:

Poort 5060 is in gebruik voor je Online telefonie.
Daarom kan je die poort niet gebruiken voor andere SIP diensten.
En daarom werkt poort 5061 dus weer wel.

Dus er zijn geen poorten geblokkeerd door Online.


Nou, niet helemaal waar I R Baboon. Ik ben zelf een netwerk engineer en ik weet dus echt wel hoe voip en sip in elkaar zitten. Je kunt meerdere SIP providers op 1 poort hebben zitten. Hun excuus was de "integriteit van hun netwerk". En dan voornamelijk dat je als gebruiker niet de gegevens van een andere gebruiker in jouw modem zet zodat je op die persoon zijn kosten kan bellen.

Zeer zwak excuus omdat je op de sipserver de mac van je modem kan laten verifieren met je gebruikersnaam. En dan zou je kunnen klonen, maar dan heb je 2 dezelfde macs op het netwerk en zal je dus van beide de telefonie blokkeren waardoor het uitkomt.

Ik weet wel waarom ze dit gedaan hebben. Online heeft een starttarief van 10 cent en meerdere eurocenten per minuut, zelfs voor bellen naar een vaste lijn. Dus bellen via online is stervendsuur. Ik heb het dus ook alleen maar om gebeld te kunnen worden. Voor de rest gebruik ik mijn eigen SIP provider welke dus netjes op 5061 werkt. Scheelt me enorm, omdat ik nu voor 0,8 cent vaste telefoons en voor 5 cent mobiele telefoons in Nederland bel en 3 cent voor een vast nummer in Rusland.

Dus lopen ze gewoon erg veel geld mis. Als je dan gaat kijken hoeveel het gaat kosten als elke online telefonie gebruiker dit deed, snap je waarom ze dit doen.
 
I R Baboon
Als je een eigen modem/router met VOIP mogelijkheid in bedrijf neemt, zijn er geen blokkades, logins of andere toestanden die jou dat onmogelijk maken op het Online netwerk.

Pas als je kiest om gebruik te maken van de Huawei (eigendom van Online), zal je bepaalde beperkingen moeten accepteren.
Het is al best bijzonder dat je überhaupt de mogelijkheid hebt om eigen VOIP providers in te stellen.
Dat is niet overal zo.
Dat daar financiële redenen achter die blokkades zitten, lijkt mij evident.

Ik adviseer al heel lang om geen telefonie af te nemen van een ISP.
Porteer je vaste nummer naar een eigen gekozen VOIP provider, koop een eigen VOIP router en kies de goedkoopste VOIP providers uit die voor jou het beste uitkomen.
Totale vrijheid tegen een een klein prijsje.
Maar je moet er wel even induiken en uitrekenen om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
En dat is het enige wat ISP's goed in zijn met aanbieden: Gemak!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Ramnol
Beste Baboon,

Ik maak sinds een aantal maanden gebruik van het HUAWEI modem
Heb internet en bellen bij ONLINE
Heb veel gebruik gemaakt van je tips voor de instelling van het modem. Waarvoor dank.
Mijn KPN nummer heb ik later overzetten naar ONLINE
Voor uitbellen maak ik gebruik van twee VOIP accounts (Voipbuster en CheapVoip; beide van dezelfde organisatie maar met verschilllende voorwaarden voor o.a naar mobiele nummers bellen)
Alles werkt echt naar volle tevredenheid. De voor de aanpassing van het modem gebruikte voip-kastjes van Linksys staan nu ongebruikt in een kast. Scheelt meer een beetje stroomverbruikt en minder aansluitingen op de switch of modem.

Omdat ik heel veel download merk ik bij volle down- en upload belasting dat de kwaliteit van de telefoongesprekken sterk terugloopt (gesprekken gaan soms heel hakkelig en dan moet ik de up- en download tijdelijk verminderen).

Mijn vraag: kunnen middels bv. een QoS instelling op het modem de telefoonlijnen geprioriteerd worden?
Heb zelf hierover niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor je reactie.

Hartelijke groet,

Guus.
Gewijzigd door Ramnol op 12 september 2013, 14:56
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP op de Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie